De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:56

Large is 23 cm

Celebi
Berichten: 3650
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 08:21

Large lag op die vorige foto naast de medium Lemieux toch? Want die Lemieux medium/cob maat is echt al vreselijk lang. Die L van Gatusos ga ik nooit passen bij mijn paard. Als ik ze vergelijk zou de M met 22 cm ook veel te lang vallen. En zelfs al zouden ze pony maat maken, dan is de kap weer veel te klein gok ik, aangezien ze best smal vallen voor paarden al.

Ik denk dat ik gewoon maar blij ben met mijn HV Polo set. Ze waren niet eens heel duur. :')

mavantos

Berichten: 3593
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 08:07

Aangezien er nog niet super veel fotos zijn, hierbij een foto van de Gatusos Air peesbeschermers.

Mijn paard is 1.68m en heeft normale benen (niet mega smal, maar ook niet breed). Op de foto heeft hij maat XL aan. Peesbeschermers passen goed, maar als je paard grove benen heeft zullen de bandjes niet passen.

Afbeelding

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 22:29

Mijn paard heeft het alsnog voor elkaar om van de Gatusos air kogelbeschermers (achter dus) een schuurplek te krijgen := op beide benen op dezelfde plek aan de buitenkant aan het bovenste randje. Gelukkig gaan de voorste beschermers wel goed, achter heeft hij toch niet echt nodig.
Het valt me wel op dat zijn benen met die beschermers onwijs koel zijn, kouder dan als ik geen beschermers om doe. Het is net alsof ze verkoelend werken.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:23

jammer dat die beschermers niet in maat cob zijn.. pony's (haflingers) willen ook graag goed ademende beschermers..

SandraWierda

Berichten: 1405
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 09:07

plutolover schreef:
jammer dat die beschermers niet in maat cob zijn.. pony's (haflingers) willen ook graag goed ademende beschermers..


Helemaal mee eens :(

paard_20
Berichten: 9
Geregistreerd: 25-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:28

Ben heel benieuwd naar de Gatusos Air peesbeschermers. Lees dat de benen soms zelfs cooler zijn geweldig!

Hoe voelt het materiaal aan, vooral omdat je met een schiefel niet een te harde beenbeschermer wilt maar je natuurlijk wel genoeg bescherming en tegelijkertijd zo cool mogelijk de benen wilt houden. Mijn paard is rond de 1.60, PRE denken jullie dan maat L?

Denk dat voor kleinere paarden maar net wat stevigere benen L ook past. Ik las hier alleen paarden die 1.69 of hoger dat XL te klein is niet om het been heen gaat dus twijfel alleen of L niet te klein gaat zijn.

Mijn ervaring met Tri-Zone en heb verschillende gehad maar dat deze allemaal niet hoog genoeg kwamen, te kort helaas. De open front beenbeschermers vond ik wel erg mooi en minder stug dan andere dus als je paard een lage schiefel geeft kan deze wel werken alleen hoog net onder de knie heb je kans dat niet bedekt is..

Ben benieuwd naar jullie ervaringen van de Gatusos Air als je de beenbeschermers vaak om hebt en meerdere uren achter elkaar, bijv. overdag in de wei (warme dag).

Alvast bedankt!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:30

Mijn haflinger past echt niet in Cob-maat peesbeschermers.

Maar ik twijfel of de Full van Gatusos Air wel passen, omdat ik lees dat de omvang wat krap is?

SandraWierda

Berichten: 1405
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:52

Marije_jiplover schreef:
Mijn haflinger past echt niet in Cob-maat peesbeschermers.

Maar ik twijfel of de Full van Gatusos Air wel passen, omdat ik lees dat de omvang wat krap is?


Mijn kleine haflinger (1.37m) heeft voor d lengte pony, maar vaak zijn die in omvang te krap. Dus snap dat je bij deze twijfelt over de omvang

Annabel

Berichten: 4869
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:36

paard_20 schreef:
Ben heel benieuwd naar de Gatusos Air peesbeschermers. Lees dat de benen soms zelfs cooler zijn geweldig!

Hoe voelt het materiaal aan, vooral omdat je met een schiefel niet een te harde beenbeschermer wilt maar je natuurlijk wel genoeg bescherming en tegelijkertijd zo cool mogelijk de benen wilt houden. Mijn paard is rond de 1.60, PRE denken jullie dan maat L?

Denk dat voor kleinere paarden maar net wat stevigere benen L ook past. Ik las hier alleen paarden die 1.69 of hoger dat XL te klein is niet om het been heen gaat dus twijfel alleen of L niet te klein gaat zijn.

Mijn ervaring met Tri-Zone en heb verschillende gehad maar dat deze allemaal niet hoog genoeg kwamen, te kort helaas. De open front beenbeschermers vond ik wel erg mooi en minder stug dan andere dus als je paard een lage schiefel geeft kan deze wel werken alleen hoog net onder de knie heb je kans dat niet bedekt is..

Ben benieuwd naar jullie ervaringen van de Gatusos Air als je de beenbeschermers vaak om hebt en meerdere uren achter elkaar, bijv. overdag in de wei (warme dag).

Alvast bedankt!

Mijn paard heeft ook een schiefel op haar pees zitten en geen last van schuurplekjes oid.
Ik heb ze nu afgelopen week een aantal uur omgehad op de wei en ze kwam met normale benen van de wei af. Niet warm of zweterig! Ik ben er echt over te spreken :)

mavantos

Berichten: 3593
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:43

Ik vind echt niet dat ze koelen oid, maar ze blijven wel koel onder de Gatusos beenbeschermers. Ik heb expres de witte kleur genomen, omdat dat toch minder warm wordt dan zwart in de zomer. Gebruik ze alleen voor in de wei (hele dag), maar het is nu nog niet echt heel warm geweest.

De beenbeschermers zijn 'vormvast', maar niet keihard. Met een schiefel zou ik het alleen niet aandurven. Aangezien je echt geen druk wilt hebben op een schiefel en deze beschermers niet mee vormen. Dan zou ik toch eerder Lemieux mesh brushing boots nemen.

Mijn paard van 1.68m heeft maat XL en de bandjes zijn voor hem (gewoon normale benen voor een KWPN) lang genoeg. Normaal heeft hij gewoon overal full van.

Agradi verkoopt ze ook en volgens mij kan je daar gratis retourneren, dus je zou je altijd kunnen bestellen en dan passen.

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-23 21:44

Hallo,heeft iemand ervaring met br peesbeschermers country tech? Ze lijken volgens mij veel op de lemieux snug boots? Deze heb ik al maar helaas zitten die niet zo fijn bij mijn paard met maat full.

LaDonna75

Berichten: 2142
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 11:47

Die Gatusos peesbeschermers vallen klein als ik het goed begrijp? Voor mijn D-pony met BR beschermers maat pony, zou L dan passen denken jullie?

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 13:32

Dat zou denk ik qua omtrek wel passen maar qua hoogte misschien niet.

Helaas krijgt mijn paard toch schuur wondjes van de Gatusos beschermers. Geen idee hoe hij het voor elkaar krijgt. Ik kan nu nog de tri-zone proberen maar ben bang dat hij zelfs daar schuur plekjes van gaat krijgen. Nu in de tussentijd rij ik zonder bescherming..

LaDonna75

Berichten: 2142
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 13:36

Nou, ik had Harry’s Horse beschermers gekocht, maar cob op hoop van zegen. Helaas te groot en kennelijk niet leverbaar in maar pony. Echt, waarom zouden alleen paarden luchtige beschermers willen??? Alleen de echt dure merken zijn kennelijk in maar pony leverbaar. Zucht.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:32

LaDonna75 schreef:
Nou, ik had Harry’s Horse beschermers gekocht, maar cob op hoop van zegen. Helaas te groot en kennelijk niet leverbaar in maar pony. Echt, waarom zouden alleen paarden luchtige beschermers willen??? Alleen de echt dure merken zijn kennelijk in maar pony leverbaar. Zucht.


Ja ik snap dat ook niet zo goed

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 06:05

Ik heb hetzelfde probleem met mijn arabier, die valt ook kn ponymaatjes en die moet op buitenrit echt beenbesxherming om. Als ze schrikt (wat vaak is, ze is van nature schrikkerig van karakter) tikt ze zichzelf namelijk vaak even hard aan. Twee seconden later is ze weer oké en loopt ze weer normaal, maar ja, intussen zit er wel een gat in haar been en kan ik de dierenarts bellen. Dat is 2x gebeurd.

Nu lopen we altijd enkel buiten omdat ze op half-pensioen staat en niet meer intensief bereden kan worden. We doen dus ook voornamelijk stapwandelingen. Achter heb ik een stel zandona’s en daaronder blijven haar benen wel redelijk oké. Veel beter in elk geval dan onder haar doorsnee peesbeschrrmers vooraan.

Iemand een tip voor peesbeschrrmers met een harde schaal, vooraan, maar pony? Liefst geen 10+ euro, harde schaal is echt een must.

Julimy
Berichten: 20
Geregistreerd: 05-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:02


goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 07:18

BR maar cob is te echt groot, BR maat pony past netjes. Cob glijdt gewoon langs haar been omlaag.

Maar ze bestaanprecies ook in pony, dank je voor de tip!

LaDonna75

Berichten: 2142
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 19:43

Ik heb nu Lemieuwx mesh brushing boots besteld, ik ben benieuwd.

SandraWierda

Berichten: 1405
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 21:04

LaDonna75 schreef:
Ik heb nu Lemieuwx mesh brushing boots besteld, ik ben benieuwd.


Ik ben heel benieuwd hoe ze bevallen

Celebi
Berichten: 3650
Geregistreerd: 04-11-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 00:04

Mijn pony zit ook precies tussen pony en cob in. De meeste pony maten zijn mini, maar cob is al snel veel te lang. De EJ huismerk beschermers in maat pony paste perfect, maar het neopreen maakt wel warm. Ik heb ongeveer alle beschermers er naast gehouden in de winkel en ik kwam toen op een set van HV Polo uit. Die waren maar iets langer. Tot op heden erg tevreden over. Harde schaal, maar wel heel dun en de binnenlaag heeft een soort mesh/gaatjes patroon en de benen van mijn paard blijven veel koeler. Misschien is dat het proberen waard?

https://www.ej.nl/peesbeschermerset-hv- ... scQAvD_BwE

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 10:07

Celebi schreef:
Mijn pony zit ook precies tussen pony en cob in. De meeste pony maten zijn mini, maar cob is al snel veel te lang. De EJ huismerk beschermers in maat pony paste perfect, maar het neopreen maakt wel warm. Ik heb ongeveer alle beschermers er naast gehouden in de winkel en ik kwam toen op een set van HV Polo uit. Die waren maar iets langer. Tot op heden erg tevreden over. Harde schaal, maar wel heel dun en de binnenlaag heeft een soort mesh/gaatjes patroon en de benen van mijn paard blijven veel koeler. Misschien is dat het proberen waard?

https://www.ej.nl/peesbeschermerset-hv- ... scQAvD_BwE



Deze heb ik ook net binnen, heb ze naast onze epplejeck beschermers gehouden (beide cob) en de HV schaal is iets korter, enkel het zachte gedeelte is wat langer.
Zijn hele lichte beschermers, neopreen is ook dun maar de schaal is wel stevig.
Ik ga dalijk passen, ben heel benieuwd!
Wilde de gatusos bestellen maar vrees dat die echt te groot zijn helaas.

LaDonna75

Berichten: 2142
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:45

Gatusos durf ik ook niet aan. Maar ik heb via Instagram vernomen dat binnenkort Gatusos in maat pony leverbaar wordt. Alleen hoe binnenkort konden ze me niet vertellen :Y)

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:49

Vond op mijn arab de snug boots pro van lemieux heel erg mooi passen, ken ook meerdere arabs die daar mee lopen.

Heb nu de equilibrium allsports onderweg (voor S, achter M), die zitten qua maat en pasvorm echt veel mooier dan de open fronted (dus zag ik mooi kans voor een bruine set 8-) ). Wel super fijn materiaal zeg, blij met dit topic en alle ervaringen _/-\o_