De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5272
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:56

Ik ga de benen van mijn pony nameten en die bestellen.
Wil over een maand of twee een dagje trail tuin aan de hand doen, en zoek daar luchtige maar goede beschermers voor ( en evt voor later tijdens pittigere ritten of wat dan ook)

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 16:01

:+ Foutje

Muze
Berichten: 5272
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:57


pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:05

Lijkt een beetje op de PE event boots. Maar die hebben op 2 plekken die roostertjes. Als je niet crosst zou ik deze niet onder luchtige beschermers scharen.
https://www.premierequine.co.uk/product ... ting-boots
Voor een cross beschermer zijn deze van PE redelijk luchtig.

En ik zou wel willen weten of dat gaasje ook echt doorloopt in de andere helft van de beschermer. Zoals je bij de PE's ziet. Anders heeft het zeker geen nut.

Muze
Berichten: 5272
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:32

Heb vandaag een pe beschermer maat s gepast. Die had echt net 1,5 cm korter moeten zijn, maar ook heel mooi! Voor mijn gevoel nét iets te hoog tegen de voorknie aan.

Edit: ik cross niet en ga dit ook niet doen.

Muze
Berichten: 5272
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 18:16

Ik heb nog een setje lemieux air carbon boots maat s in de aanbieding..

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:06

Vraagje, ik ben opzoek naar beschermers in maat cob. Nu heeft hij vrij smalle pootjes dus heel veel beschermers zijn te 'breed'. Ik dacht er nog aan om te kijken naar maat pony maar die zijn ook gelijk een stuk korter, terwijl hij die lengte wel weer prima kan hebben.

We hebben nu een setje van BR, doet het prima maar we zouden er graag nog een set naast willen hebben. Ook met wat meer ventilatie.

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 16:42

De Gatusos zouden dan goed kunnen vallen!

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 15:19

Ik ben opzoek naar 3 in 1 beschermers die niet met 1 band onder de kogel gaan, maar met 2 gekruist. Kogel krijgt daardoor extra stabiliteit. Ik heb ze wel eens in de western gezien. Iemand die weet welk merk dit is en waar in Nederland ze te koop zijn?

Annabel

Berichten: 4869
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 15:49

Ik ben al een tijdje aan het meelezen, ik heb de Gatusos voor mijn spaanse merrie van 1.55 besteld.

Ze heeft iele pootjes en normaal pony/cob kappen, heb ze in een L. Passen eigenlijk perfect..dus als je een paard hebt met iele beentjes passen ze goed.

Edit: Op Agradi heb ik een fotootje staan bij reviews. Witte beentjes. Heb je een idee!

Muze
Berichten: 5272
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:03


Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 23:03

Muze schreef:
[HAR] Flextrainers/ brushing boots

Wil iemand eens meedenken?


Als je in de zoekbalk hier de namen intypt kom je al veel info tegen over deze beschermers.

Ik heb zelf le mieux brushing boots en ben groot fan. Hier zijn ze puur voor bescherming van strijken/schiefels en dat doen ze prima, zijn zacht, soepel, niet te warm en slijten nauwelijks (hier tenminste).

Celebi
Berichten: 3644
Geregistreerd: 04-11-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 21:18

Ik kom hier even binnenvallen als dat mag!

Mijn pony tikt zichzelf soms aan tijdens het lopen. De binnenzijdes van mijn voor en achter beschermers hebben duidelijke krassen. Het neopreen gaat ook vrij snel stuk. Daarbij het probleem: het is neopreen. Ik zoek iets luchtigers. Vanwege het aantikken en de duidelijke schade dus wel iets stevigs wat niet meteen weer stuk is. Dat vind ik mijn mijn goedkopere EJ beschermers niet zo erg, maar als ik iets duurs koop wat hier geadviseerd wordt moet het wel duurzaam zijn en robuust voor de schade van de ijzers. Kunnen jullie mij misschien adviseren? De Compositi spraken me erg aan vanwege de lucht doorlatendheid, maar ik heb maat pony / S nodig en dat is niet te krijgen helaas.

Ik doe overigens dressuur, soms een sprongetje en veel intensieve / lange buitenritten en ben niet bang om door het water te waden of te rijden/longeren in een natte bak. Beetje robuust is dus wel nodig. :j

Capriootje

Berichten: 6750
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:25

Ik ben erg blij met de equilibrium beschermers. Zijn zoals je omschrijft robuust en kunnen tegen een stootje. Nemen geen water op en zijn makkelijk schoon te maken maar ook vooral luchtig. Heb even geen goede foto maar hier heeft m’n jonkie ze om. Ik gebruik dit setje voor 3 paarden dus wel intensief en nog geen schade.

Afbeelding

Celebi
Berichten: 3644
Geregistreerd: 04-11-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:40

Ik heb er ook naar zitten te kijken. Qua maattabel is er variatie genoeg zo te zien. Alleen wat lastig bestellen.

Enige wat ik me afvraag: de achterkant heeft extra bescherming, maar mijn paard raakt eigenlijk alleen maar de zijkant. Is dat dan wel stevig genoeg? Het omcirkelde gebied heeft de meeste schade momenteel.

Afbeelding

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 08:55

Dat gebied heeft vaak ook juist schade omdat de benen elkaar door de beschermers raken. Zonder beschermers is er meer ruimte en raken elkaar dan juist niet.

Maar om antwoord te geven op je vraag: ja, daar kunnen ze prima tegen. Maar misschien ben je nog beter af met deze (omdat ze dunner zijn) https://hypostore.nl/compositi-protech- ... rmers.html

Ik ben heel blij met de equilibriums. Maar bij 1 van mijn paarden raken juist bij deze beschermers de voorbenen elkaar net in stap.

Celebi
Berichten: 3644
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:11

Die compositi had ik graag gewild maar maat full als je pony nodig hebt was een beetje een groot verschil.

Ik heb ze overigens wel van een stalgenootje kunnen passen en het viel me mee hoe groot ze waren, maar het geheel zat toch een beetje los. Daar helpt knippen niet voor ben ik bang. Als ze deze (of dat Spaanse merk?) in maat pony uitbrengen koop ik ze gelijk!

Dank voor je uitleg over stevigheid het andere merk. Geeft iets meer vertrouwen om zoiets te bestellen.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:13

Mijn equilibriums zijn helaas stuk op een plek die ik niet had zien aankomen...
Het stiksel langs de versteving aan de achterkant is los aan het laten.
Dat valt me toch wel tegen eigenlijk.

Vorige setje is jaren meegegaan, deze heb ik helemaal nog niet zo lang en zijn ook nog eens weinig gebruikt...

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:47

Weten jullie misschien luchtige peesbeschermers die een zachte laag van binnen hebben?

Mijn pony heeft een cyste/zachte schieffel aan de achterkant van haar kogel (voorbeen) en dit mag niet schuren in een peesbeschermer. Dus ik zoek iets met bont of gel of iets anders zacht van binnen, maar dan toch ademend. Oh ja en ook nog in maat pony :+

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:01

The Husk!!

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:07

Bedankt ik ga eens kijken. Weet je ook welk model? En deze moet ik in Engeland bestellen zeker?

ChefsSpecial

Berichten: 2683
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 23:29

Ik heb zelf de la irinita (?)
Ik bestel ze altijd in Engeland idd

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:53

Zijn die “Equilibrium Tri-Zone Open Fronted Tendon Boots” ook voor de achter benen te gebruiken? Ik heb een paard dat het voor elkaar krijgt om zichzelf boven zijn strijklap aan te tikken :(:) dus ik zoek een hoge beschermer maar dan zo luchtig/open mogelijk. Eigenlijk gewoon een lange/verlengde strijklap :+

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 23:01

Ligt er een beetje aan welke maat je paard nodig heeft (XL zijn de grootste) en eerlijk ik zou voor achter de ‘gewone’ tri zone beschermers nemen en niet de open fronted: dat geeft meer bescherming tegen aantikken door de voorbenen ;)

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 23:20

Het is een volbloed met hele smalle beentjes. Van aantikken vanuit de voorbenen heeft hij geen last, wel de achter benen die in enthousiastme tegen elkaar komen (ja beetje lomp :') )