De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ChefsSpecial

Berichten: 2681
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:16

Ik ben ook al jaren fan van husk. Ik bestel ze gewoon in Engeland rechtstreeks en heb ze normaal binnen 2 weken altijd wel in huis.
Ik heb de la irenita

kleinschalige Golden Retriever Fokker en hondentrimster in opleiding
https://chefs-special.com/
https://trimsalongoud.com/


Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 21:52

Weet je of de peesbeschemers even stevig zijn als de la irenata ? Draaien ze niet?

danaderese

Berichten: 524
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: tussen steenokkerzeel en kampenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:13

Ma_n0n schreef:
danaderese schreef:


Ben grote fan van husk. Ken je de zadeldekjes van cal rei? Daar lijkt het wat op. Gaan super lang mee. Nieuwe modellen zijn iets fijner qua maas groote maar nog steeds super blij mee


Welk type heb jij? Beschermd het goed voor evt klappen? Cal rei geen idee haha. Ik woon in Limburg; behalve equidrome nergens een fatsoenlijke winkel te vinden en die verkopen ze daar niet geloof ik


Ik laat ze rechtstreeks vanuit Engeland komen. Zijn even onderweg maar goede service. Eerste paar was kwijt in transport meteen nieuwe gestuurd.
Heb een pijpkousen model, nu 2x een 3 in 1 model. ( oude paar was na enkele jaren toch aan vervanging toe) dan nog soort van spring bescherming maar zonder de harde schaal

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 08:20

Is er een verschil in dikte van deze beschermers?

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 14:50

De maat van la irenitAs lijkt wel heel lang. 28 cm lengte is voor mijn paard de lang (als dat klopt) Of valt dat anders?

ChefsSpecial

Berichten: 2681
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 16:16

Oh dat durf ik niet exact te zeggen. Ik heb een pony van 1.48 maat MS gekocht. Die zijn 25cm lang en zeker niet te groot.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:04

Afbeelding

Net zandona kappen binnen gekregen, ben benieuwd of ze passen. Elastiek lijkt erg stug. Gelukkig zijn ze voor een paard met ranke pootjes. :+

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:54

Mijn vriend heeft die nu 2 jaar in gebruik en zijn wel heel fijn :j zijn paard heeft best grove benen en op de meest losse gaatjes zitten ze prima, niet te strak.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:04

Capriootje schreef:
Mijn vriend heeft die nu 2 jaar in gebruik en zijn wel heel fijn :j zijn paard heeft best grove benen en op de meest losse gaatjes zitten ze prima, niet te strak.


Ah fijn! Ik heb ze vanavond gepast en ze vielen zegmaar gelijk mooi om het been als je ze naar beneden schoof. Ik ben happy en hoop er nog heel lang plezier van te hebben! :D

Let niet op de vieze hoefjes, had ze even snel omgedaan om te passen en nog niet gepoetst op dat stuk been na :+
Afbeelding

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 12:45

Hebben hier mensen de compositi protech/ of weleens irl in handen gehad?
Heb nu nog niks nodig voor jonkie maar nieuwsgierig of die fijn zijn.

Tevens zoek ik een setje voor op de trailer, geen dikke warme transportbeschermers maar liefste iets à la 3in1… maar dan niet te bizar dik. Bestaat dat?

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:09

Muze schreef:
Hebben hier mensen de compositi protech/ of weleens irl in handen gehad?
Heb nu nog niks nodig voor jonkie maar nieuwsgierig of die fijn zijn.

Tevens zoek ik een setje voor op de trailer, geen dikke warme transportbeschermers maar liefste iets à la 3in1… maar dan niet te bizar dik. Bestaat dat?


Met de eerste geen ervaring maar qua het 2e vond ik die wraps van equilibrium altijd heel mooi. Heb ze zelf niet gekocht toen omdat ik back on track had voor dat paard maar die zijn wel mooi dun :j

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 13:10

Zag net een bot setje dus heb die gekocht haha. Hopelijk passen ze.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:28

Ik heb Harry's Horse Peesbeschermers Protech met dressuur. Ik ben er erg tevreden over!

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:07

Ik doelde op die van compositi. Die hele “ open” beschermers

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:51

Muze schreef:
Ik doelde op die van compositi. Die hele “ open” beschermers


Die heb ik. Wat wil je er over weten?

Het zijn mijn dagelijkse beschermers voor alles van dressuur, buitenrit en springen. Ik gebruik daar alleen deze nog voor.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 10:59

Ah! Nou het is nog niet van toepassing want mijne is 2,5 maar:
Zijn ze wel “ zacht” voor de huid? Niet hard qua materiaal dat het vlot wondjes geeft? Makkelijke pasvorm? Benen blijven er relatief koel onder?
Zo te lezen bevallen ze jou dus wel goed als je ze voor alles gebruikt!

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:09

Zeker niet hard voor de huid. Maar de pasvorm is natuurlijk per paard verschillend. Hier heb ik er met 2 totaal verschillende paarden geen problemen mee.
Dit zijn de koelste beschermers die ik ken. Koeler dan met grote gaten kan bijna niet.

Mij bevallen ze zo goed omdat ik de keuze heb gemaakt dat koel houden óók een onderdeel is van beschermen. Want ze geven zeker niet de meeste bescherming die je kunt krijgen omdat ze geen harde schaal hebben. Maar wat mij betreft zitten deze dus op het optimum.

alleen voor SGW gebruik ik andere. Maar dan hebben we het ook over heel andere eisen. Dat is niet vergelijkbaar.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:31

Begrijpelijk. Dan kom je wel op cross beschermers uit inderdaad.
Ik zou ze, in de toekomst dus, allround willen gebruiken. Dus daar zouden ze zo te lezen prima geschikt voor zijn. Dankjewel.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:21


Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 17:46

Ik was benieuwd of dat degene die ze hebben, voorkeur hebben voor de Equilibrium Tri-Zone All Sports of de Equilibrium Open Fronted Tendon Boots?

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:51

Dabiscui schreef:
Ik was benieuwd of dat degene die ze hebben, voorkeur hebben voor de Equilibrium Tri-Zone All Sports of de Equilibrium Open Fronted Tendon Boots?


Ik heb beiden: de Open Fronted aan de voorbenen en All-Sports aan de achterbenen.
Ik vind de Open-Fronted een mooiere pasvorm hebben en net een fractie makkelijker omdoen.
Maar ik zou die dan weer niet zo snel om de achterbenen doen.


TROY (2019) & LAYS (2014)

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:53

Ik heb dezelfde mening als Marieke! Heb om die reden de all-sports weer verkocht (heb alleen voorbeen beschermers om)

create your own sunshine

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 20:05

manzano schreef:
https://profchoice.com/i-23902346-2xcoo ... packs.html

Zag deze voorbij komen in mijn zoektocht naar 3in1 beschermers als nieuw product op insta. Zonder neopreen.


Deze heb ik onlangs aangeschaft. Het is geen neopreen, maar lijkt er erg op. Geen warme, zweterige benen na het rijden. Ben benieuwd hoe dat in de zomer is.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 10:53

MariekeS_ schreef:
Dabiscui schreef:
Ik was benieuwd of dat degene die ze hebben, voorkeur hebben voor de Equilibrium Tri-Zone All Sports of de Equilibrium Open Fronted Tendon Boots?


Ik heb beiden: de Open Fronted aan de voorbenen en All-Sports aan de achterbenen.
Ik vind de Open-Fronted een mooiere pasvorm hebben en net een fractie makkelijker omdoen.
Maar ik zou die dan weer niet zo snel om de achterbenen doen.

Waar hebben jullie de tri zone beschermers gekocht? De open fronted? Ik kan niet veel winkels vinden die ze verkopen maar zag ze bij een winkel die ride-away store heet en daar zijn ze 66 euro, ik twijfel alleen of ze dan wel gewoon zonder extra invoerkosten oid zijn? Anders kosten ze 80 euro
En welke maat raden jullie aan? Paard is 1.73 en Gelders (dus geen enorm lange benen)

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 13:19

MariekeS_ schreef:
Dabiscui schreef:
Ik was benieuwd of dat degene die ze hebben, voorkeur hebben voor de Equilibrium Tri-Zone All Sports of de Equilibrium Open Fronted Tendon Boots?


Ik heb beiden: de Open Fronted aan de voorbenen en All-Sports aan de achterbenen.
Ik vind de Open-Fronted een mooiere pasvorm hebben en net een fractie makkelijker omdoen.
Maar ik zou die dan weer niet zo snel om de achterbenen doen.



Zelfde hier. Voorkeur voor de open fronted.
De allsport boots zijn nog het overwegen waard als je voor de lol af en toe een laag crossje mee pakt. Anders hebben ze wat mij betreft geen meerwaarde en heb ik liever de open versie.

Die passen beter en zijn mooier.

Ik heb ze in Engeland bij de producent zelf besteld. Maar dat was nog voor de invoerrechten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: paljaslaura en 59 bezoekers