Ritsen in laarzen.... Grrrrr

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Ritsen in laarzen.... Grrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-13 17:47

Hallo,

Voorheen reed ik met chaps en waren die ritsen vaak kapot!
Ik rijd nu al 2 jaar met dezelfde laarzen, nooit kapot geweest, maar de laatste tijd..... -:(-
2 maanden geleden was mn rits kapot, heb ik laten maken bij de schoenmaker, toen nog geen 2 maanden later ging de rits weer kapot, dus ik terug, werd het netjes en gratis gemaakt! Nu 2 dagen later is mn rits WEER kapot, dat dingetje waarmee je hem dichtdoet brak gewoon in 2-en! :n ik onderhoud ze netjes... Loop er niet mee in de modder, vet ze in met kaarsenvet en maak de rits ook schoon met een borstel
De laars zit strak om mn kuit, maar niet zo strak dat hij daarvan kapot moet gaan, hij sluit mooi aan.
Zit hij dan misschien toch te strak?? 2 jaar niks mee aan de hand geweest, mn kuiten zijn misschien gespierder geworden (echt :') )

Ik ben er echt klaar mee!! Heeft iemand een geweldig idee? Uiteraard ga ik weer terug naar de schoenmaker! Is er een laars die heel sterk is? Rits zonder laars zoals de petri is ooit mijn slechtste aankoop geweest (en een dure) dus dat wil ik niet meer, plastic ook niet ;) die laarzen met rits aan de voorkant, werkt dat beter????

Ben benieuwd of iemand ervaringen heeft?! :)


Michellette
Berichten: 957
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Ritsen in laarzen.... Grrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:49

In je slechtste aankoop Petrie's een rits aan de voorzijde laten zetten, een optie??

laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: Ritsen in laarzen.... Grrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:52

Petries zijn juist heel fijn en goede kwaliteit als je ze goed ingereden hebt ;) rits in de voorkant zetten zou een goede optie zijn :j dan kun je er nog lang mee doen :)

edit: kaarsvet?

2 Feet move your body.. 4 feet move your soul.. :D Gambola D.C Y;( Geisha <3

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:53

ik heb königs, een duits merk. mijn laarzen zijn tweedehands, en mijn rits ging steeds kapot. Nieuwe rits erin laten zetten, springt ie nog steeds open.. Kan ze (tot nog toe) gelukkig altijd zelf maken, maar het is denk ik toch een teken dat ik (of iig mijn kuiten) te dik worden.. :oo
De kuit zit best strak, de schoen bij mijn enkel zit weer aan de losse kant..
Ik ben nu ook echt toe aan nieuwe laarzen denk ik zo..

Eat. Sleep. Ride. Repeat.

Wdj

Berichten: 481
Geregistreerd: 26-04-13
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:53

Polo laarzen (met rits aan de voorzijde): ik zweer daarbij!

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat
Dunarilla: Dressuur: L1+7; Endurance klasse I +3, klasse II +2 171,1 goedgekeurde km

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:54

laetitia98 schreef:
Petries zijn juist heel fijn en goede kwaliteit als je ze goed ingereden hebt ;) rits in de voorkant zetten zou een goede optie zijn :j dan kun je er nog lang mee doen :)

edit: kaarsvet?

die tip kreeg ik ook van degene waar ik mijn laarzen kocht, alleen heb ik het nog niet uitgeprobeerd..

Eat. Sleep. Ride. Repeat.

joxbling
Berichten: 202
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:55

Ik heb ook een polo model! Petrie Athene, superfijn :)

Triumph Vina
L1+4 eindstand

laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:57

DynamiteS schreef:
laetitia98 schreef:
Petries zijn juist heel fijn en goede kwaliteit als je ze goed ingereden hebt ;) rits in de voorkant zetten zou een goede optie zijn :j dan kun je er nog lang mee doen :)

edit: kaarsvet?

die tip kreeg ik ook van degene waar ik mijn laarzen kocht, alleen heb ik het nog niet uitgeprobeerd..



Lijkt me zo apart,, als je een kaars heb dan dat vet ervan haha ;) word toch gwn weer hard of zit ik nou in een verkeerde hoek :')

2 Feet move your body.. 4 feet move your soul.. :D Gambola D.C Y;( Geisha <3

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-13 17:58

Ja petrie was idd een slechte aankoop, veel geld gekost destijds en zat echt huilend op het paard, had de blaren overal zitten, heb er een poosje mee gereden maar was echt niet te doen, gelukkig heb ik ze toen redelijk goed kunnen verkopen!

Kaarsvet op de rits smeren houdt de rits soepel! Dat is echt de beste tip die ik ooit heb gehad! Mn laarzen zijn dus wel soepel :') :j dus geen kaars die aan is, gewoon een waxine lichtje langs de rits halen, totdat ze lekker wit zijn, dan loopt je rits weer super

Ik ga jullie tips eens bekijken??? En waarom is een rits aan de voorkant zo anders?? Lijkt mij minder vies worden?!

laetitia98

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Ergens in een gat

Re: Ritsen in laarzen.... Grrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:00

Rits aan voorkant word minder vervormd door het eventuele inzakken en er komt (als het goed is) geen zand bij... :)

2 Feet move your body.. 4 feet move your soul.. :D Gambola D.C Y;( Geisha <3

monica42
Berichten: 1705
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: limburg,Belgie

Re: Ritsen in laarzen.... Grrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:03

Rits aan voorkant is zelfs mooier.
Heb ook een rits aan de achterkant en heb het nu al een jaar en een paar maanden en geen problemen :D

We houden heel veel van je,
Rust zacht lieve Pacha!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers