kentaur anatomische singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

kentaur anatomische singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 23:25

Heeft iemand ervaring met de kentaur singel, dressuur, anatomisch gevormd... Ik heb een paard met een wond aan de singel. Met mijn rechte neoprene singel ligt het er net onder. Maar doordat de anatomische singel onderaan iets naar voren draait kan het zijn dat ik wel kan rijden zonder het wondje telkens te beschadigen. Ik wou eerst een fairfax singel maar deze vind ik toch wel heel duur en heb daarom voor deze grkozrn, wat zijn jullie ervaringen?

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 23:28

Ik denk dat het over het model lausanne of geneva gaat...

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: kentaur anatomische singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:34

Ik heb een leren Kentaur, anatomisch gevormd, het model zou ik zo niet weten. Vind hem erg fijn in gebruik, maar het lijkt me er erg van af hangen waar het wondje zit bij jouw paard. De singelplaatsen zitten niet op een andere plek, alleen het stuk wat onder de borst doorloopt ligt meer naar voren.

Ik gebruik hem omdat mijn paard grote schouders heeft en anders het zadel op de schouders getrokken wordt.

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: kentaur anatomische singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 09:08

Het wondje zit juist op het stuk dat het naar voren buigt het is alleen afwachten of het ver genoeg is maar bij mijn rechte singel valt het er net onder dus als het (in mijn gedachte) daar ver genoeg naar voor buigt dan ligt het wondje vrij... Ook mijn paard heeft veel schouder dus misschien is deze singel dan wel zowiezo fijner...

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: kentaur anatomische singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:21

Ik heb een slechte ervaring met de lausanne.. Na nog geen 10 minuten rijden had mijn paard al wondjes. De singel lag gewoon goed, goede lengte dus daar lag het niet aan.

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: kentaur anatomische singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 14:08

Oei dat is niet zo fijn natuurlijk

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Re: kentaur anatomische singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 21:58

heb vandaag de fairfax gepast, is van iemand op stal dus heb er niet mee gereden want vind het toch wel te duur om zo maar even te lenen...maar als ik hem gepast heb komt hij wel voor het wondje en er kan nog ruim een vinger tussen... dus misschien toch een oplossing

BritHittepit

Berichten: 2551
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 20:35

ik had de kentaur besteld maar helaas kwam deze niet op tijd binnen en had ik in tussentijd de fairfax om te testen en deze beviel enorm goed en deze heb ik dan toch na veel overwegen aangeschaft...