zadel ligt goed op paard, maar niet voor mij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marry22

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-06-11

zadel ligt goed op paard, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 10:10

Ik heb sinds twee jaar een podium zadel wat prima ligt op mijn ronde haflinger. Schuift niet en ze loopt er goed onder. Het is alleen kei en kei hard. Voorheen op verzorgpaarden nooit enorm last gehad van mijn zitbeenknobbeltjes bij het rijden maar nu dus wel. Voel ze echt over het plastic van mijn boom rollen. Zadel weegt maar 1,5 kg en ligt een dun laagje leer op het zitvlak maar verder bestaat t voornamelijk uit een soort hard plastic, wanneer de boom warm word vormt deze nog iets naar de rug. Doordat t een podiumzadel endurance is past er geen gangbare seatsaver op. Er bestaat een bontje voor dit model, alleen vraag ik me af of dat het probleem volledig oplost omdat ik echt het voel kraken in m'n botjes. Na wat rijden word dat bontje toch ook minder dik lijkt me. Nu heb ik gekeken naar iets van een massimo zadel, maar daar lees ik toch ook weer regelmatig van dat die toch schuiven. En daar heb ik bij zit zadel absoluut geen last van en is ook wat waard. Pff lastig....hebben jullie nog waardevolle tips voor me?

Ik sta voor alles open!


Mama_Suus

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Heerle [NB]

Re: zadel ligt goed op paard, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:11

Een bontje halen bij de ruitersportzaak en dat over je zadel doen.

Anoniem

Re: zadel ligt goed op paard, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:13

Bestaan er niet van die gel seat savers die over je zadel heen passen?

evita2
Berichten: 131
Geregistreerd: 10-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:16

Er bestaan ook gelpads voor over het zadel... weet niet of dat ook voor jou zadel is.maar dat is ook een idee om eroverheen te leggen

Friese paarden!!! <3
Paarden 2-ling op stal van Royal Dance.

_Daniella

Berichten: 8005
Geregistreerd: 28-05-08
Woonplaats: Friesland

Re: zadel ligt goed op paard, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:20

Ik zou idd gelpad voor op je zadel proberen.

[EV-ITP] Foto impressie Apassionata "Time for dreams"

Daniella Zwarts Fotografie || www.DZFotografie.com || Like DZ Fotografie op Facebook! ----> *KLIK*


-31

marry22

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-06-11

Re: zadel ligt goed op paard, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 10:26

Zoals ik in m'n bericht zet, ik heb een endurance model. Waar de gangbare gelpads en bontjes niet op passen. Er is een model wat er wel op past maar die koet 150€ lastig of dat voldoende oplevert...

ryukapple

Berichten: 1775
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: zadel ligt goed op paard, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:33

En als je zelf met bont een seatsaver maakt? Desnoods met een gelpad erin (dan kan je natuurlijk gewoon een gangbare maat nemen voor je gelpad)

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

marry22

Berichten: 80
Geregistreerd: 07-06-11

Re: zadel ligt goed op paard, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 10:38

Dat is wel een idee ja, en dan gewoon zo'n bont velletje van de Ikea ofzo?

silvia58

Berichten: 1827
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:40

Blingh schreef:
Bestaan er niet van die gel seat savers die over je zadel heen passen?


Die zijn er idd. Die van Divoza paste bij ons niet op een 18 inch zadel, maar we hebben er
een bij Hypofryslan (horselover) gekocht en die past perfect en helpt ook echt.
Probleem helemaal opgelost voor E 49,--. Veel goedkoper dus dan een ander zadel wat dan misschien weer minder goed op je paard past ;)

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:12

Ik denk dat ik zou kijken naar een western seatsaver die zijn wat ruimer en anders zelf maken dan past het altijd, als je daar tips voor wil hebben hoe je dat moet doen stuur je maar een pb ik heb er al zo veel zelf gemaakt.
Ik rij zelf altijd met bontjes of gel seatsavers omdat ik mijn zitbeenknobbels ook zo vreselijk voel en bij mij werkt het goed.

Verloor jij even je geluk ?? Maak je dan niet druk...Geluk dat vind je terug... Zittend op een tinker rug...
*****************************************************************************

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: zadel ligt goed op paard, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:23

Als je een beetje creatief bent, kan he misschien zelf een bontje maken? Hoeft dan helemaal niet duur te zijn.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: zadel ligt goed op paard, maar niet voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:35

En als je het zelf niet kan maken, dan zal er vast wel een bokker zijn die dat kan voor je voor een paar tientjes.
En zou dan voor de gel oplossing gaan, dit werkt echt, en kun je ook fijn mee rijden in de zomer.
Bont kan aan de warme kant worden.

Valentino B+11 waarvan 8 in dameszadel!!! *\%/* L1 +11 waarvan 5 in dameszadel *\%/* L2 +10 waarvan 4 in dameszadel *\%/* M1 +9 waarvan 8 in dameszadel *\%/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers