Wat zijn de beste beenbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Wat zijn de beste beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 20:32

Hallo,

Sinds kerst steeds dichter in de buurt komt, mag ik een kerstlijstje maken :) .
Wat ik zeker nodig heb zijn nieuwe beenbeschermers. Ik heb nu de Pagony Dressage boots en die werken prima. Het enige is dat ze een hel zijn om mooi schoon te houden en ik ben bang dat als ik ze vol met zand laat, dat ze sneller kapot gaan. Daarom wil ik nieuwe beschermers.

Mijn collega's gebruiken de Indra beschermers die je om het been wikkelt, maar die zijn 80 euro per 2. Daar heb ik het niet voor over aangezien ik ze spuglelijk vind en de klittenband ook niet eeuwig goed blijft.

Mijn vraag is dus aan jullie: Welke bescherming vinden jullie het beste?

Ik rijd dressuur. Thuis train ik of hoog niveau dus de benen moeten goed beschermd zijn. Peesbeschermers lijken mij dus niet veilig genoeg of heb ik dit mis?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:39

Ik zou sowieso gaan voor beschermers die goed ademen. en dat zijn volgens mij vooral Leren.
[HAR] ventilerende/luchtdoorlatende peesbeschermers voor pony's
[HAR] peesbeschermers, etc. met ventilatie.

En een tegenreactie:
[HAR] Peesbeschermers, wel of niet noodzakelijk?

Niet bepaald mooi maar misschien functioneel:
[HAR] 'nieuw' type peesbeschermer pessoa, jullie meningen?

Hier heb je misschien wat aan?
[HAR] Beenbeschermers met dressuur??

[HAR] Waarom zit er in peesbeschermers eigenlijk neopreen?

[HAR] Beenbeschermers met dressuur??

Ik ben zelf op zoek naar wat mijn mening is in dit verhaal, maar ik gebruik ze alleen met vrijspringen of als we wat "heftigs" gaan doen.

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:59

Gewone peesjes geven niet heel veel stevigheid, maar meer bescherming van het been voor invloeden van buitenaf...
zijn wel makkelijk af te borstelen.

Op zicht als je ( in mijn ogen) een paardenbeen altijd erg strak in gaat pakken, bijvoorbeeld met onderlappen en bandages, waarbij de temp. er oploopt,
ga je in mijn ogen juist je paard zijn benen "verzieken".

Benen horen hard en droog te zijn, als jou paard goed sterk, droog beenwerk heeft, heeft hij geen bescherming nodig.
Eventueel dus voor aantikken of iets, een peesje of strijklap.
Of wat ik zelf vroeger fijn vond, heel simpel van die neoprene pijpkousen. ( weet niet of ze die nog steeds verkopen).

Ik zeg niet dat bandages per definitie niet kunnen, heb ze zelf ook vaak genoeg gebruikt,
maar ik ben toch altijd teleurgesteld als ik die dingen eraf haal en voel hoe warm en bezweet de benen eronder zijn...
Die hitte kan nooit goed zijn voor de pezen, denk ik dan.. ( ook al is het maar een uurtje).

:+: R.I.P Lieve Arno en Orisse en Gipsy en Don we zullen jullie nooit vergeten ! :+:
Allerliefste Joey we missen je 28-01-2003/ 22-01-2016 ❤️

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 15:02

_Nann_ schreef:
Gewone peesjes geven niet heel veel stevigheid, maar meer bescherming van het been voor invloeden van buitenaf...
zijn wel makkelijk af te borstelen.

Op zicht als je ( in mijn ogen) een paardenbeen altijd erg strak in gaat pakken, bijvoorbeeld met onderlappen en bandages, waarbij de temp. er oploopt,
ga je in mijn ogen juist je paard zijn benen "verzieken".

Benen horen hard en droog te zijn, als jou paard goed sterk, droog beenwerk heeft, heeft hij geen bescherming nodig.
Eventueel dus voor aantikken of iets, een peesje of strijklap.
Of wat ik zelf vroeger fijn vond, heel simpel van die neoprene pijpkousen. ( weet niet of ze die nog steeds verkopen).

Ik zeg niet dat bandages per definitie niet kunnen, heb ze zelf ook vaak genoeg gebruikt,
maar ik ben toch altijd teleurgesteld als ik die dingen eraf haal en voel hoe warm en bezweet de benen eronder zijn...
Die hitte kan nooit goed zijn voor de pezen, denk ik dan.. ( ook al is het maar een uurtje).


Daar ben ik het ook mee eens. Daarom wil ik die wraps van Indra of een ander merk niet omdat de paarden altijd zweetbenen ervan krijgen. Peesjes lijken mij ook het natuurlijkste wat je kunt krijgen. Alleen ben ik bang dat de achterbenen niet goed beschermd zijn.

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat zijn de beste beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:07

achter kun je toch van die pijpkousen doen? die rondom gaan zeg maar? alleen zou ik dan ee nemen met ademende voering, zodat de benen wel voldoende "lucht"krijgen...

:+: R.I.P Lieve Arno en Orisse en Gipsy en Don we zullen jullie nooit vergeten ! :+:
Allerliefste Joey we missen je 28-01-2003/ 22-01-2016 ❤️

MarimaCarona

Berichten: 1524
Geregistreerd: 02-12-09
Woonplaats: Bedum

Re: Wat zijn de beste beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:49

als je op hoog nivo rijdt en de benen goed wil beschermen dan ben je niet voor 30 of 40 euro klaar....

mavantos

Berichten: 3518
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:55

MarimaCarona schreef:
als je op hoog nivo rijdt en de benen goed wil beschermen dan ben je niet voor 30 of 40 euro klaar....


Ja hoor, je kan prima voor €20/30 euro een mooie set BR beschermers kopen.

Kilimanjaro
@puppy_freek

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:57

Ik heb zelf goede ervaringen met de Veredus Piaffe Evo beschermers.
Voor een setje van 4 ben je dan wel 280 euro kwijt. Wellicht iets om voor te sparen ;)
Als je kwaliteit wil, kom je toch wel duurder uit.. Daar worden de benen niet warm onder.
Je doet er wel langer meer dan met bijvoorbeeld die dingen van Pagony, dat is dan ook weer een voordeel.

MarimaCarona

Berichten: 1524
Geregistreerd: 02-12-09
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:48

mavantos schreef:
MarimaCarona schreef:
als je op hoog nivo rijdt en de benen goed wil beschermen dan ben je niet voor 30 of 40 euro klaar....


Ja hoor, je kan prima voor €20/30 euro een mooie set BR beschermers kopen.


maar of je dan de ultieme kwaliteit hebt, ik heb mijn twijfels...

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:48

daar zit ik nu ook mee.
tinker beentje met pony formaat beentje
wil absoluut dat ze niet warm worden maar wel beschermen.
zit nu bij new cross van paardendrogist maar rij ook veel in blups dus mis niet handig dan.

JILDAU HET HEEFT ZO MOETEN WEZEN

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 19:30


MarimaCarona

Berichten: 1524
Geregistreerd: 02-12-09
Woonplaats: Bedum

Re: Wat zijn de beste beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:34

die beschermers van HH lijken mij niet echt stevig, het lijkt mischien leuk die kleurtjes maar voor rest lijkt het mij niks.

beschermers van Eskadron of Veredus zijn aanraders, ventileren goed en een zeer goede pasvorm

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 20:12


MarimaCarona

Berichten: 1524
Geregistreerd: 02-12-09
Woonplaats: Bedum

Re: Wat zijn de beste beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:23

ja zoiets, alleen de pasvorm van eskaron is vele malen beter, ze lijken mischien veel op elkaar maar ik heb liever eskadron dan BR, pasvorm is beter en kwaliteit is beter, gaan veel langer mee

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:30

Ja Eskadron heeft een hele fijne kwaliteit, maar ben nog meer te spreken over Veredus.

Die Harry's Horse dingen zullen vast prima zijn, zeker gewoon voor dressuur.
Maar waarom zou je voor hoge dressuur extra goede beschermers moeten hebben?
Als je parcoursen van 1.30 springt, dan zou het andere koek zijn, maar voor dressuur volstaan de meeste beschermers. Gewoon goed op letten dat als je maar 1 paar beschermers gebruikt, je ook wel goede hebt. Zelf wissel ik het soms nog wel af, zodat ik ze bijvoorbeeld grondig kan wassen. Maar als je liever gewoon 1 paar wilt hebben waar je echt lang van kan genieten, zou ik echt voor iets prijzigers gaan. Dan heb je een veel betere kwaliteit en die zijn een stuk duurzamer, de pasvorm is ook vaak fijner waardoor je schuurplekken tegen gaat. Heb al genoeg paarden gezien met van die witte plekken op de benen omdat de peesbeschermers schuurden..

Die van Veredus kan ik bijvoorbeeld 's avonds zo in de wasmachine donderen, en de volgende dag kan ik er weer meer aan de slag! :)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Wat zijn de beste beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 20:44

Maar die van Veredus zijn allemaal veel te duur.
Ik koop liever 2x die van Harry's Horse bijvoorbeeld en dat ik ze goed kan wassen of als er een paar kapot gaat dan dat ik een hele dure set koop. Er is ook geen een manier hoe ik die kan kopen/krijgen voor kerst.

Als ik dus gewoon dressuur rijd (thuis hoge oefeningen) zijn normale beschermers dan voldoende?

Deze:
http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rsset.html

of

http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... ml#reviews

met

http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... benen.html

http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rmers.html

of

http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rmers.html

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wat zijn de beste beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:13

wat zijn hogere dressuur oefeningen?
ik ken namelijk mensen die op hoog nivo rijden en die rijden gewoon met br peesjes, maar ik ken ook mensen die hun paarden helemaal bandageren en daar weer peesbeschermers overheen doen. het is maar net hoe goed je je paard wil beschermen en wat je er voor wil betalen. ik zelf heb alleen voor br beschermens van die goedkope dingen.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 21:20

nicky_rilana schreef:
wat zijn hogere dressuur oefeningen?
ik ken namelijk mensen die op hoog nivo rijden en die rijden gewoon met br peesjes, maar ik ken ook mensen die hun paarden helemaal bandageren en daar weer peesbeschermers overheen doen. het is maar net hoe goed je je paard wil beschermen en wat je er voor wil betalen. ik zelf heb alleen voor br beschermens van die goedkope dingen.


Vliegende galopswissels (om de 3 passen soms). Voor nu is dat de enige hoge oefening. Voor de rest houden we ons nu alleen maar bij veel tempowisselingen, wijken en goede figuren rijden. Ik moet weer bij de B beginnen op wedstrijd dus gaan we niet ve moeilijke dingen doen. Maar ze is ZZ-licht opgeleid dus af en toe doen we wel hogere oefeningen.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:31

Gewoon normale peesjes voldoen prima hoor, zoals Nicky zegt is het maar net hoe bont je het wil maken.
Zoek wel naar hetgeen wat goed bij je paard past, zodat het niet gaan schuren. En die drie in één beschermers passen over het algemener makkelijk omdat ze soepeler zijn dan bijvoorbeeld die BR peesjes. Ik dacht dat je echt naar kwalitatief hele goede beschermers zocht.

Voorderest hoef je bij wat hogere dressuuroefeningen echt geen andere beenbescherming te gebruiken dan bij lagere :)

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wat zijn de beste beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:35

om maar even neutaal te kijken, ik ken jou niet en jou paard ook niet. maar normaal gesproken een paard wat vroeger op zz-l liept en nu 'maar' b hoeft te lopen hoeft nu niet zo hard te werken dan vroeger. ik zou hier geen speciaale hele duure beschermers voor kopen. ik zelf spring ook wel eens een wissel, oke om de 3 kent die nog niet. en rij ook wel eens een appyumentje, maar daar ga ik geen dure beschermers voor kopen. ik zou nu iet goed koop doen, en dan later als je z rijd dure goeie kopen

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 21:49

Maar zijn die korte achterbeschermers dan beschermend genoeg? En ademen die nylon beschermers van BR enz?

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wat zijn de beste beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:56

ik heb achter nooit om, maar ik vind dat dat genoeg beschermt. een paard wat goed op zijn benen staat srtijkt achter niet. maar het is maar net wat je zelf wilt hoor.

weetje je hebt van die mensen en die schijven wel iets fout, ik ben daar een van, alvast sorry daarvoor

duvall: B + 13 L2+10 M1+15 M2+10 Z1+6
[ITP] Duvall door van Veldhoven fotografie

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:58

ik gebruik in het algemeen geen beschermers, omdat de pezen heel snel te heet worden. Ook kan er zand gaan schuren, of er kunnen steentjes in komen. Je krijgt van die witte strepen op de benen bij verkeerd gebruik. Ik heb nu een arabier, hiervoor had ik een kruising haflinger arabier. Als de benen goed zijn en de pony of paard tikt niet aan en strijkt niet, zou ik niet zomaar permanent de benen in pakken.

Aan de studie.

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat zijn de beste beenbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:21

bij deze staat wel dat het voor springpaarden zou zijn, maar kwa pasvorm en ventilatie, zouden ze denk ik wel fijn zijn voor de achterbenen: http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rmers.html

en voor de voorbenen heb je ze ook van dar merk, maar deze zouden ook volstaan hoor: http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... isoft.html

is indd zoals hierboven gezegd is, HH en BR is voor een gewone training, recreatie of buiten voldoende, als je echt ietsjes meer bescherming, stevigheid, pasvorm en ventilatie wilt, kom je toch bij de wat duurdere beschermers uit....

:+: R.I.P Lieve Arno en Orisse en Gipsy en Don we zullen jullie nooit vergeten ! :+:
Allerliefste Joey we missen je 28-01-2003/ 22-01-2016 ❤️

mavantos

Berichten: 3518
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 06:56

Ik heb de HH Flextrainers, prima dingen. Ook voor de pirouettes en het hogere werk.
Word er niet verschrikkelijk heet onder en nog geen bezweten benen gehad na het rijden (ondanks dat dat bont er heel warm uitziet)

En ik ken mensen die ook de Flextrainers hebben en die gewoon gebruiken voor de piaff, passage en dat veeeel hogere werk.

Kilimanjaro
@puppy_freek


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabienne_Z, jazzejam, xRooss en 17 bezoekers