Peesbeschermers waarom wel/niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:40

Peesbeschermers voor aantikken? Daar heb je spring schoenen voor. Ze zijn voor strijken, niet voor tikken. Ik gebruik alleen peesbeschermers met springen. Paarden kunnen best tegen een stootje en weten zelf ook wel wst ze met hun benen doen. Het is eerder slechr om zo om te doen gezien je de pezen alleen maar extra opwarmt.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:42

Ze zijn niet voor strijken, daar heb je strijkkappen, strijklappen en pijpkousen voor.

Ze zijn om peesklap te voorkomen en dat is wel degelijk het aantikken van de achterhoef ter hoogte van de pees van de voorbenen. Wat ze trouwens niet bij elke pas doen, maar in byzondere omstandigheden.


Het is dus maar wat je aantikken noemt.

Voor laag aantikken heb je idd springschoenen.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:50

Pijpkousen zijn hier in de omgeving hetzelfde als peesbeschermers. Wat n ingewikkeld gedoe. Ik ken peesbeschermers als bescherming tegen het strijken voor voor en kappen ook voor achter. Denk dat het 1 en ander ook door elkaar word gehaald door veel, inclusief door mij.
Aantikken bedoel ik idd laag aantikken, als zr zichzelf voor de pezen trappen zijn peesbeschermers wel handig ja :Y)

Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:03

Hier peesbeschermers en srijklappen want hij tikt regelmatig met zijn achterhoeven tegen zijn voorbenen (pezen) aan en achter strijkt hij vanwege zij koehakkige stand.
Hij krijgt peesjes (noem al die dingen voor het gemak zo) om met rijden, longeren en losgooien. Hij zwabbert nogal op zijn benen.
Alleen niet op de wei.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:08

Carolaaxxxx schreef:
Pijpkousen zijn hier in de omgeving hetzelfde als peesbeschermers. Wat n ingewikkeld gedoe. Ik ken peesbeschermers als bescherming tegen het strijken voor voor en kappen ook voor achter. Denk dat het 1 en ander ook door elkaar word gehaald door veel, inclusief door mij.

Hoewel ze tegenwoordig idd veel 3 in 1 beenbeschermers hebben (pijp pees kogel) is er een enorm verschil in een feitelijke peesbeschermer of beenbeschermer die ook de pees beschermd, en een pijpkous.
De pijpkous heeft nl een hard gedeelde aan de binnenkant en de peesbeschermer aan de achterkant.

Een heleboel mensen gebruiken beenbescherming als onderdeel van een setje zonder eigenlijk besef te hebben van de functie en hoe slecht het opwarmen (of afsnoeren bij verkeerd aanbrengen of niet goed zitten) van een been is.

Hier in Portugal ben ik meer dan eens tegen gekomen dat een peesbechermer als een scheenbeschermer is aangebracht...
Gebruik dan niks, als je niet weet hoe je het gebruiken moet....

Bandages is nog een graatje erger, maar daar gaat het hier niet over.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:27

Ik moet me er ook maar eens beter in verdiepen zie ik maar weer. Ik gebruik ze gelukkig ook eigenlijk nooit (:

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Re: Peesbeschermers waarom wel/niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:33

Ik heb ook een Haf, en ik heb peesbeschermers, maar ik gebruik ze nooit... Ik heb ze ook niet nodig, hangt toch wat van paard tot paard af. Volgens mij liggen die beschermers nu al meer dan twee jaar ongebruikt in de kast... Zegt genoeg, toch? :)