Barefoot Nevada, past dit op mijn pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Barefoot Nevada, past dit op mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 16:01

Beste bokkers,

Ik zit al een behoorlijke tijd met de Barefoot Nevada in mijn hoofd. Nu ik een leuk bedragje heb gespaard heb ik even zitten rondkijken wat er allemaal is. Maar de Nevada spreekt me echt heel erg aan i.v.m. de western look. Echter zie ik nu ook dat het zadel minder geschikt is voor kleine pony's.

http://img812.imageshack.us/img812/5827/img0544z.jpg
pony is ca. 1.36, wintec zadel wat erop ligt is een 16,5 inch geloof ik, misschien 17.

Hebben jullie enig idee of dit op mijn pony van ca. 1.36 zou gaan passen?

Alvast hartelijk dank!


xHoefijzer

Berichten: 191
Geregistreerd: 20-11-13

Re: Barefoot Nevada, past dit op mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:45

ik denk dat hij voor jou pony misschien net iets te groot is. Want ik zie hem vooral op wat grotere paarden liggen. Maar je kan natuurlijk ook voor de zekerheid gewoon passen of advies in de winkel vragen

Uitmest service met miniloader
Geen zin of tijd om dagelijks te mesten? of word dit te zwaar? Wij kunnen voor u mesten met onze Sherpa miniloader
https://www.bokt.nl/markt/ad/508286/uitmest-service-met-miniloader

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:50

Ik denk zelf van niet..Ik heb ook een barefoot nevada gehad en toen ik hem op ging meten was hij toch een stuk langer dan op de barefoot site stond..Misschien was mijn zadel een uitzondering,maar als je het toch wil proberen zou ik wel even vragen wat de totale lengte is van de onderkant gemeten..

www.paardweerinbalans.com
boomloze zadelpasservice
Acupressuur en (chinese) kruiden
Jaaropleiding Acupressuur paard (en hond)

renatemh
Berichten: 77
Geregistreerd: 26-07-11
Woonplaats: EMMER-COMPASCUUM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:02

Barefoot Nevada zal te lang zijn. Heb het op een IJslander gehad, maar te lang. Ongeacht wat men zegt dat de druk niet op de achterste gedeelte (ombouw) komt te liggen. Het is alleen waar als de ruiter ervoor waakt om altijd op de correcte plaats in het zadel te zitten.
Nevada is ook maar in een zitgrootte. Op jouw foto oogt jij vrij slank, ik vermoed dat jij veel zitplaats zal over hebben.
Hebt jij misschien al naar bijv een Startrekk Shorty gekeken? Ook boomloos en een Western look, maar voor een korte rug.
Een "echte" Westernzadel redelijk geschikt voor pony's en ook niet zo zwaar doordat het leer gecombineerd met kunststof is, is de Fabtron.
Succes met jouw zoektocht.

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:07

Barefoot nevada is 57 cm lang.
Als ik zo de foto van je pony zie,denk ik dat het te lang voor hem/haar is.

Quote Stedman Graham ; "Freedom is always coming from The inside ,It's in your Passion!"

_Dribbel
Berichten: 749
Geregistreerd: 17-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 23:10

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Jammer, maar helaas. :)

Bedankt voor de tip van de Starttrek shorty. Die ga ik even opzoeken!

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot Nevada, past dit op mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:28

Natuurlijk is elk paard / pony verschillend van bouw en er rijden wel C-ponies rond met een Nevada waar het prima op ligt, maar over het algemeen is een Nevada al snel wat aan de grote kant...vooral omdat de heup dan te dicht bij het zadel komt.

Dan ligt een roundskirt model zadel meestal beter :)

Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Re: Barefoot Nevada, past dit op mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:11

Ik denk dat hij ook aan de grote kant is, je kan hem altijd passen maar ik gok er op dat hij te groot is. :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Neentje97, Nickeltje, Orthos, rider en 63 bezoekers