Welk wedstrijddekje blijft wel mooi?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cavalia

Berichten: 1424
Geregistreerd: 12-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:56

Mijn kwpn dekje doet het al 2jaar fantastisch! *\o/*


eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Welk wedstrijddekje blijft wel mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:02

Dekjes was je op 30graden ;)

Eldora v. Polsbury Pajero B +5
Don Jovi DW v.Don Cremello Du Bois
Sarisa v. Fiderbach B +11

Humphry
Berichten: 1239
Geregistreerd: 08-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:40

Dekjes wassen mét wasbollen in de machine en het dekje dan vervolgens PLAT lagen drogen, niet ophangen. Dan gaan ze bol - krom trekken op de hoeken

...onderschrift loos...

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-13 10:34

Krijgen jullie je witte dekjes dan echt brandschoon in 30 - 40 graden? Mag ik dan vragen hoe en waarmee je ze wast? :D
In principe moeten ze een keer tegen 90 graden kunnen, om het zwart van het leer van je zadel eruit te krijgen of wanneer hij gewoon een keer echt vuil is.
Wanneer hij normaal vuil is, was ik hem gewoon op 40 graden.
Mijn PK pads waar ik doordeweeks mee train, was ik ook af en toe op 90, die blijven mooi en hebben meer wassen te voorduren dan een wedstrijddekje. Maar ik vind pads dan weer niet super als wedstrijddekje. :)

Humphry schreef:
Dekjes wassen mét wasbollen in de machine en het dekje dan vervolgens PLAT lagen drogen, niet ophangen. Dan gaan ze bol - krom trekken op de hoeken
Thanks!

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:36

Ik heb een witte van HKM. Gaat al 4/5 jaar mee en blijft mooi na elke wedstrijd wassen. :j

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

missRosanne

Berichten: 691
Geregistreerd: 22-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:44

Ik zweer bij de Passier flexipads. :j

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Welk wedstrijddekje blijft wel mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:22

Bij mijn zijn ze wel echt behoorlijk schoon ja. De onderkant is na verloop van tijd niet meer stralend wit (maar who cares, ligt toch op het paard) en af en toe blijft er een vlek/streep achter onder het zadel, afhankelijk van hoe fanatiek ik mijn zadel die keer had gepoetst. De delen die je ziet als je ermee rijdt zijn echter wel altijd echt wit ja.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Welk wedstrijddekje blijft wel mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:27


_Liza

Berichten: 302
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: alteveer

Re: Welk wedstrijddekje blijft wel mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:01

Kingsland dekje heb ik! Was ik direct naar concour uit op 40 graden. Niks aan t handje en brand schoon haha

Baton Rouge'
Dressuur L2+3

MallyBelly

Berichten: 3530
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:07

Keesje schreef:
Krijgen jullie je witte dekjes dan echt brandschoon in 30 - 40 graden? Mag ik dan vragen hoe en waarmee je ze wast? :D
In principe moeten ze een keer tegen 90 graden kunnen, om het zwart van het leer van je zadel eruit te krijgen of wanneer hij gewoon een keer echt vuil is.
Wanneer hij normaal vuil is, was ik hem gewoon op 40 graden.
Mijn PK pads waar ik doordeweeks mee train, was ik ook af en toe op 90, die blijven mooi en hebben meer wassen te voorduren dan een wedstrijddekje. Maar ik vind pads dan weer niet super als wedstrijddekje. :)

Me moeder wast mijn witte rijbroeken door ff in de Biotex te leggen en dan gewoon in was op 30/40 graden, wij was nog bijna witter toen die uit was kwam, dan als uit de winkel :D met dekjes zal dit ook wel gaan, ik mag mijn dekjes nooit wassen (in de wasmachine) maar als ik ze weer wit moet hebben laat ik ze ff in de Biotex weken en dan afspuiten, zelfs daar worden ze al weer wit van. Ik heb de goedkopen van de HH volgens mij.

[KS-MK] Lot's Zaïra Liz. en Mallow Baby's 3.0
Lot's Zaïra Liz. x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024
Lot's Mallow x Peterlena Hoeve's Fridus 28'06'2024

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:46

Hier ook een BR Event, erg tevreden over!
En ik heb nog een dun QHP vzh dekje, die is meteen spierwit nadat ik hem op de hand heb gewassen :)

| https://www.schermvrijopvoeden.nl | Kies bewust voor offline opvoeden in een online samenleving |

cathyenbeau

Berichten: 548
Geregistreerd: 24-07-12

Re: Welk wedstrijddekje blijft wel mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:12

Ik had een BR Event dekje, maar daar baalde ik best wel van. Op 30 graden wassen werd brandend schoon, maar na elke wasbeurt kromp het een beetje. Heb nu dus een shetlanddekje, wat eerst cob was.

Ben dus opzoek naar een nieuwe, die NIET krimpt, ookal was je hem bijv op 60 graden.
k´zit te twijfelen over die van pagony, of http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ml#reviews

De Vriesjes Beau (Marit's Mistique x Brummerhoeve's Boss) Z1 + 2!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iccc, Plop1997 en 37 bezoekers