paard accepteert kogelbeschermers niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:05

@lianneputhzy, dat hoeft niet zo te zijn... Ik ken genoeg paarden die strijken en zonder bescherming lopen, vaak gewoon omdat de eigenaar niet beter weet.

Ik zet de jonge paarden er vaak van te voren mee op stal, op de wei of los in de bak... Ik denk dat dit gewoon een kwestie van de volhouder wint is.

Goed dat je idd naar een oplossing kijkt. Eventing zonder bescherming vind ik zelf not done, houd er wel rekening mee dat officiële eventing beschermers iets zwaarder zijn als "gewone" beschermers, mocht je daar mee willen starten.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27975
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:05

Houd je er rekening mee dat je op officiële (dressuur)wedstrijden helemaal geen beenbescherming om mag? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:07

Chicalover schreef:
Met bandages doet hij precies hetzelfde.
Ik heb verder nooit iets raars opgemerkt bij de achterbenen, wat zijn kramptrekken?

Ik heb een kennis die haar paard eens een nacht op stal had gezet met de peesbeschermers om (vergeten) maar die haalde de volgende dag haar paard van stal met witte haartjes op de benen... Daardoor ben ik zelf wat voorzichtig geworden met beenbeschermers en zet ik hem er liever niet mee op wei of stal.
Toch denk ik dat er niet veel anders gaat werken dus zal ik eens een paar dagen achter elkaar de kogel beschermers om doen in de wei.


Dat kan niet want witte haren krijgen ze niet binnen 1 nacht. Wel dikke benen en ze om laten is absoluut niet slim. Gebruik je nu hele beschermers? Heb je al strijklappen geprobeerd?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:14

Welke maat heb je? Heb evt. nog wel oudere voor je liggen, zijn gewone strijklappen die niet dicht zijn.

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paard accepteert kogelbeschermers niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:05

Misschien zit er toch iets niet lekker of bekneld? Je zou eens kunnen proberen met iets anders, om te kijken of hij het überhaupt vervelend vindt om iets aan z'n benen te hebben.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:14

VivaLaVida schreef:
Chicalover schreef:
Met bandages doet hij precies hetzelfde.
Ik heb verder nooit iets raars opgemerkt bij de achterbenen, wat zijn kramptrekken?

Ik heb een kennis die haar paard eens een nacht op stal had gezet met de peesbeschermers om (vergeten) maar die haalde de volgende dag haar paard van stal met witte haartjes op de benen... Daardoor ben ik zelf wat voorzichtig geworden met beenbeschermers en zet ik hem er liever niet mee op wei of stal.
Toch denk ik dat er niet veel anders gaat werken dus zal ik eens een paar dagen achter elkaar de kogel beschermers om doen in de wei.


Dat kan niet want witte haren krijgen ze niet binnen 1 nacht.


Die krijg je wel binnen 1 nacht.

Kim_Asterix

Berichten: 1195
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Onna / Havelterberg

Re: paard accepteert kogelbeschermers niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 21:40

Ik doe de kogelbeschermers (strijklappen) elke dag om in de wei en met rijden. Bedankt dat jullie even hebben meegedacht! Hij gaat er steeds beter mee om en alleen als hij ze net om heeft doet hij nog ff raar.
Nu veel herhalen en dan komt t crossseizoen wel goed met crossbeschermers :)

Anoniem

Re: paard accepteert kogelbeschermers niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:08

Die haren worden volgens mij niet in een nacht wit, die groeien wit terug!

eldie
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:10

Als je paard zijn kogels echt aantikt en wondjes maakt, dan zijn ze nodig. Flauwekul om ze om te doen omdat wij mensen dat mooi vinden.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:11

VivaLaVida schreef:
Die haren worden volgens mij niet in een nacht wit, die groeien wit terug!


Ja, klopt; als je de beschermers 1 nacht om laat, kan het zijn dat je 3 weken later witte plekken op de benen ziet verschijnen. Ik heb dat zelf een keer gehad, dat ik ze na de les vergat af te doen. Dat zag ik 's ochtends bij het voeren. 3 weken later allemaal witte drukplekken op de benen. Gaat nooit meer weg. Gebeurd trouwens vooral bij voorbenen.

lelijke_heks
Berichten: 1446
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: paard accepteert kogelbeschermers niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 09:32

Mijn jonkie heeft 't zelfs van met de kappen op de trailer staan.... Moest 2 paarden rijden kort achter elkaar. en zij is na het springen zo de wagen opgegaan, met zweterige benen in strakke kappen.... Helaas aantal dagen later de bekende lelijke witte plekken op de benen :(