Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:57

Mijn eerste zitting komt van een particulier uit de UK. Geen problemen gehad met verzenden, maar wel aangegeven dat ik wist dat er importkosten bij kwamen en heb de verzendkosten natuurlijk betaald.


De andere zitting komt bij Wow zelf vandaan. Mailde om te checken of een op fb aangeboden zitting wel echt een flat tree had. Dat had ie niet, maar zij hadden best veel ex demo zittingen die aan mijn eisen voldeden..

Ik zou rustig bij een Engelse fitter durven kopen.


Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 20:17

Raineri schreef:
. Kussen zal ik denk ik separaat bestellen, XWG zie ik echt nooit aangeboden worden :+


Je zou ook DWG kussens kunnen kopen, en dan een set XDWG-airbags bij wow zelf aanschaffen.
Zijn simpel erin te doen, en het leer heeft genoeg rek ( klittenband) om ze op de juiste maat te zetten.

Als je het ijzeren knopje van de plaat die het achterin de zitting ziet, zit je op XDWG.

Airbags zijn relatief 'goedkoop' en DWG wordt veel aangeboden.

Je weet overigens zeker dat je DXWG moet hebben?

Es war schön.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 20:29

Raineri schreef:
Ik zie de optie “Engelse fitters” vaak voorbij komen. Ik vind het wel spannend daar iets te kopen. Hoe zijn hier de ervaringen daarmee?


Kopen bij een (engelse ) fitter vond ik juist veel fijner en veiliger. Verkoper weten soms totaal niets van een wow zadel of welke kussens ze b.v. hebben.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !


Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:43

Nielojram schreef:
Raineri schreef:
. Kussen zal ik denk ik separaat bestellen, XWG zie ik echt nooit aangeboden worden :+


Je zou ook DWG kussens kunnen kopen, en dan een set XDWG-airbags bij wow zelf aanschaffen.
Zijn simpel erin te doen, en het leer heeft genoeg rek ( klittenband) om ze op de juiste maat te zetten.

Als je het ijzeren knopje van de plaat die het achterin de zitting ziet, zit je op XDWG.

Airbags zijn relatief 'goedkoop' en DWG wordt veel aangeboden.

Je weet overigens zeker dat je DXWG moet hebben?


Zo kan je ook DDXWG kussens nemen. De DD is een extra stuk foam wat je er gewoon uit kunt halen. De DDXWG in zwart heb ik nog te koop mocht je interesse hebben.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 08:24

Ik heb inmiddels 2 wow zadels liggen die niet (meer) passen…
Eentje omdat paard teveel is veranderd in zijn rug en eentje omdat nieuw paard korter is dan vorig paard…
Ik ben voor de ene op zoek naar een semi curved zitting maat 2 in het bruin en voor de ander naar bruine kussens met stich en tab in maat 1.
Ik ben al lid van de fb pagina en kijk op mp.
Ik vind in buitenland kopen een beetje spannend… zijn er nog anders tips voor 2e hands onderdelen?

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:09

Woon je een beetje vlakbij de grens? Ik zoek een semi curved, maat 1 of 0, diepe of extra diepe zit in het donkerbruin. Ik kijk nu ook naar Duitsland. Vind een keer 5 uur rijden geen probleem voor het perfecte zadel, heb het mijzelf immers best moeilijk gemaakt. In Duitsland is er best wat aanbod ook!

Ik kijk op de Duitse fb groep en via de Duitse marktplaats sites

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

knollentuin
Berichten: 10385
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:16

Ik heb je een pb gestuurd

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 13:48

Raineri schreef:
Woon je een beetje vlakbij de grens? Ik zoek een semi curved, maat 1 of 0, diepe of extra diepe zit in het donkerbruin. Ik kijk nu ook naar Duitsland. Vind een keer 5 uur rijden geen probleem voor het perfecte zadel, heb het mijzelf immers best moeilijk gemaakt. In Duitsland is er best wat aanbod ook!

Ik kijk op de Duitse fb groep en via de Duitse marktplaats sites


Nee ik woon bovenin ZH dus niet dicht bij de grens…
Ik houd mp en fb wel even in de gaten, mijn fitter zou ook voor me rond kijken.
Voor de kussens vind ik voorlopig zwart ook niet echt een probleem, dan kan ik in ieder geval testen of het werkt.
Voor ons andere paard de zitting wil ik wel heel gelijk een bruine…

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 07:52

Ik zal het in gedachte houden! Als ik wat zie zal ik het doorsturen. Maar net zoals ik, zoek je een speld in een hooiberg. Vandaar dat ik de compromis heb gesloten wel een aantal uur te willen rijden ervoor. Ik zoek nu sinds begin november geloof ik dus vrees dat jij ook niet zo iets gevonden zal hebben.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 09:41

Ik heb de zitting maat 2 waarschijnlijk gevonden en de kussens maat 1 ook maar in het zwart, kleur is dan maar even ondergeschikt aan wat ik nodig heb om weer te kunnen rijden…
Maar het zou al heel erg fijn zijn als dit gaat lukken, dan kan ik voor beide paarden voorlopig alles weer even passend in orde maken.

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 10:46

Ik zoek nog een zitting diepe zit curved maat 2 met Carbon onderkant, iemand een idee?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 08:02

Ik heb mijn ene zadel weer keurig netjes passend en compleet, paard liep er gelijk fijn onder weg.
De ander met kortere kussens op zich ook passend, maar mijn nieuwe paardje moet nog erg ontwikkelen in rugbespiering en leren ontspannen en de rug goed te gebruiken onder het zadel, dus dat is even afkijken hoe het zich qua passen ontwikkeld of dat ik toch nog naar een andere zitting moet qua model.
Maar voor nu is het even goed genoeg om aan de slag te kunnen gaan.

pantarhei

Berichten: 9063
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 10:28

Fijn Nouvel dat het is gelukt

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 11:30

Ja zeker fijn!
Ik zoek nog wel door naar bruine kussens maat 1 maar voorlopig ben ik zo gered en kan ik wat gaan doen.
Dan maar even zwart…

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:26

Ik heb misschien een zadel gevonden! Alleen ze vraagt er 3.000 voor. Het zadel is ruim 2 jaar oud en met allerhande versieringen. Prima. Maar ik zie aan aantal beschadigingen aan het leer: verkleuringen, krassen en een buts op de zitting. Wil het evt wel privé sturen de advertentie. Is dit is het wel waard vraag ik me af? Ik ben al geruime tijd opzoek dus beetje wanhopig zo ondertussen :')

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:32

Raineri schreef:
Ik heb misschien een zadel gevonden! Alleen ze vraagt er 3.000 voor. Het zadel is ruim 2 jaar oud en met allerhande versieringen. Prima. Maar ik zie aan aantal beschadigingen aan het leer: verkleuringen, krassen en een buts op de zitting. Wil het evt wel privé sturen de advertentie. Is dit is het wel waard vraag ik me af? Ik ben al geruime tijd opzoek dus beetje wanhopig zo ondertussen :')


Dat is nog best veel geld, dan moet de staat wel echt heel goed zijn en moet het wel echt precies zijn wat je zoekt, dat je niet nog wat hoeft te verbouwen.
Ik zou toch proberen om er nog iets af te krijgen, zo snel zal ze ‘m voor dat geld niet aan een ander kwijt zijn denk ik.
Of je moet echt zeggen dit is het en ik heb het er voor over.

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:44

Daar ontkom ik niet aan vrees ik met een jong paard de eerste jaren.. Ik had als budget in gedachte 1.500 of 2.000 voor echt een mooi zadel maar liever blijf ik daar wel onder voor een tweedehandsje. Ik wacht nog op reactie voor alle maten van de verkoopster.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:45

Klinkt als heel veel ?!
Maar ik ben niet meer zo op de hoogte van prijzen. 7 jaar geleden ofzo was 1500 euro al een mooie prijs voor een 2de hands wow. Maar ze zullen in de tussentijd ook wel een ( flink ?) stukje duurder zijn geworden ?!
Kloppen alle onderdelen van het zadel ? Is het precies wat je zoekt ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 20:48


There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Getup

Berichten: 8252
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 21:44

3000 voor verkleuring met krassen en buts ..? Vind ik veel.

Wat kost n nieuwe nu?

Paar jaar geleden 3800€

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:14

Hmm jullie bevestigen m’n gevoel wel, dank! Er zitten wel allerhande versieringen op dus denk dat ze wel een goede prijs heeft betaald. Er zitten ook allemaal stenen achter de zitting, vind ik persoonlijk altijd kitsch dus wellicht dat ik daarom ook minder mij kan verplaatsen in de prijs. Nou ja we wachten wel af hoe het loopt. Heb nog een paar maanden tot m’n paard wordt ingereden.

Edit, de maat van de zitting is 19 inch. Wist niet eens dat dat bestond. Ik moet maat 0 of 1 hebben dus het wordt hem niet denk ik. Nou weer een dilemma minder :')

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Zinzi_jewel

Berichten: 8781
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:32

19"
Halleluja dat is groot zeg .

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:35

Oh als je een 1 nodig hebt moet je niet voor zoveel geld een 19 inch gaan kopen…

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:25

Ik heb nog een ouder model liggen 18" semi curved, dg pannels. Hier en daar wel gebruikssporen, maar nog goed bruikbaar. wat zou daar nog de prijs voor kunnen zijn? Ik dacht eerder aan een bedrag rond 1.000EUR

L'embarras du choix

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:40

Heb je een foto? Hoe oud is hij precies?

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 45 bezoekers