Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 22:09

yeentll schreef:
Ik heb 2 foto’s ontvangen al! Ik heb ze redelijk simpel gehouden met alleen wat lak accenten.

[ [url=m/VWTIOo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SXTjeg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Chique! +:)+

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 21:49

Joe!

Ik zoek een custom flight of advantage. Is er iemand die wat te koop heeft?

hooffie
Berichten: 216
Geregistreerd: 29-05-12

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 13:16

hebben er meer mensen ervaringen met verschillen van Aviar en Custom? en is het hetzelfde boom ingebouwd of ook echt andere boom etc.?
Hoor zoveel goede verhalen maar ben ook benieuwd naar praktijkverhalen

Bielsje

Berichten: 1388
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:25

yeentll schreef:
Mijn Aviars zijn binnen en worden maandag afgepast, dan laat ik het weten! Ben zelf heel benieuwd ook.


Wat hou je ons in spanning zeg :o

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 17:09

@ Bielsje, haha excuses! Het was lekker chaotische hier. Ik ben fan hoor. Het ligt echt fantastisch en ik vind het heel fijn zitten, kwaliteit leer is mooi en het laat je goed zitten zonder te dwingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KayaKaat
Berichten: 29
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Kranenburg (D)

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:15

Mooi zadel! Ben ook heel benieuwd hoe het zit zelf..
Wat ik alleen niet snap, je hebt veel geld uitgegeven voor een goed passend zadel, waarom dan die pad/frontriser? #nieuwsgierig

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:58

KayaKaat schreef:
Mooi zadel! Ben ook heel benieuwd hoe het zit zelf..
Wat ik alleen niet snap, je hebt veel geld uitgegeven voor een goed passend zadel, waarom dan die pad/frontriser? #nieuwsgierig


Het is geen frontriser, zoals je kan zien is hij over de gehele pad gelijk. Dit is een schokabsorberende gelpad van Acavallo. Deze pad zorgt voor een betere doorbloeding van de rug. Het zadel ligt ook prima zonder de pad, maar dit maakt het nog comfortabeler voor mijn paard.

Zoals alle producten van de 'Piuma feather light' collectie, is deze pad anatomisch gevormd en biedt het uitstekende schokabsorberende eigenschappen.

De gehele 'Piuma feather light' padcollectie is gemaakt van een nieuw thermoplastisch materiaal dat een onopvallende maar zeer effectieve en extreem lichtgewicht padding biedt, zonder dat er massa onder het zadel ontstaat.
De speciale en innovatieve structuur van deze producten heeft een speciale vormging die een optimale luchtcirculatie mogelijk maken. Het belangrijkste voordeel van deze structuur is dat er een schokabsorberend effect wordt gecreërd elke keer dat ze worden samengedrukt en losgelaten door de beweging van het paard.”

KayaKaat
Berichten: 29
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Kranenburg (D)

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:57

Dank voor de toelichting Yeentil. Ik ga de pad eens opzoeken. Klinkt als extra comfort voor je paard☺️
Veel plezier met je zadel!

yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 23:20

KayaKaat schreef:
Dank voor de toelichting Yeentil. Ik ga de pad eens opzoeken. Klinkt als extra comfort voor je paard☺️
Veel plezier met je zadel!


Graag gedaan hoor! Ik ben er erg blij mee en ze zijn ook niet zo achterlijk duur als die bontjes die je zadel uiteindelijk te nauw maken.

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:21

Vandaag ook een Aviar aan laten meten.
Paard begon er echt vrijer onder te bewegen nadat ze op het vorige zadel begon te bokken.
Nu zolang het testzadel als leenzadel gekregen tot de andere klaar is.
Yeentll welke soort leder heb jij besteld en hoe bevallen de zadels tot nu toe?

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:13

Wat is het verschil tussen Aviar en Custom?

mavantos

Berichten: 3591
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:59

Belker schreef:
Wat is het verschil tussen Aviar en Custom?


Zijn gewoon verschillende types dressuurzadels.

Maandag komt voor mijn paard de zadelmaker voor een (hopelijk tweedehands) Aviar. Heb op het moment helemaal geen passend zadel, maar mag heel lief de Hulsebos van stal lenen.

Had eerst een ander nieuw zadel van een ander merk/zadelmaker, maar helaas liep mijn paard daar niet onder.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 16:51

Belker schreef:
Wat is het verschil tussen Aviar en Custom?

Ik had het idee dat aviar een nieuw merk van custom is maar dan met foam vulling ? Ik kan het helemaal mis hebben natuurlijk

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:41

Wij hebben meerdere custom modellen geprobeerd en een Aviar Rook. Het zadel is wel echt anders dan de andere zadels. Mijn merrie heeft grote schuine schouders en is daarin ook breed.
Op bijna alle zadels loopt ze zich klem op de takken voorin het zadel.
De aviar is zo ontwikkeld dat je die takken niet hebt en daardoor kan ze veel makkelijker vrijer bewegen.
Het is ook heel kort in de kussens waardoor we het makkelijker nog iets terug konden leggen zonder dat het te dicht op de lendenen komt. De custom zadels zijn daarentegen wel vaak een stuk langer.
Ik heb ook een Wolfgang solo van custom die ik gebruik voor de jonge paarden maar daar kwam deze merrie niet mee weg.
Foam gevuld was voor mij wel een twijfelpunt.
Maar het materiaal voelde heel goed aan.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:36

Dat is wel interessant, dank je wel Ajesca123. Mijn huidige Ierse merrie heeft zulke grote (en ongelijke) schouders met daarachter echt diepteverschil zeg maar. Die loopt zich ook behoorlijk vast. Ligt nu een Wolfgang Solo op en dat voldoet an sich, maar er is wel ruimte voor verbetering zeg maar. Moet je daar een aparte passer voor hebben, of heeft elke Custompasser ook Aviar bij zich?

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:55

ajesca123 schreef:
Wij hebben meerdere custom modellen geprobeerd en een Aviar Rook. Het zadel is wel echt anders dan de andere zadels. Mijn merrie heeft grote schuine schouders en is daarin ook breed.
Op bijna alle zadels loopt ze zich klem op de takken voorin het zadel.
De aviar is zo ontwikkeld dat je die takken niet hebt en daardoor kan ze veel makkelijker vrijer bewegen.
Het is ook heel kort in de kussens waardoor we het makkelijker nog iets terug konden leggen zonder dat het te dicht op de lendenen komt. De custom zadels zijn daarentegen wel vaak een stuk langer.
Ik heb ook een Wolfgang solo van custom die ik gebruik voor de jonge paarden maar daar kwam deze merrie niet mee weg.
Foam gevuld was voor mij wel een twijfelpunt.
Maar het materiaal voelde heel goed aan.

Dankjewel. Duidelijk uitgelegd.

mavantos

Berichten: 3591
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 11:26

Ik heb inmiddels een demomodel Aviar te leen, maar door omstandigheden nog amper gebruikt. Heb er een paar keer mee gereden en het zit en ligt fantastisch. Als ik er nog een paar keer mee heb gereden besluit ik of ik het zadel aanschaf, of terug geef.

Marus
Berichten: 2330
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: Friesland

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 09:53

Ik kom even binnenvallen.
Is er iemand van jullie die rijdt met custom op friese paarden?
Zoja, welk type.
Enig idee of er een zadelpasser in het noorden is met tweedehands?

Sanet

Berichten: 7941
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 09:55

Ik heb een Icon Flight op mijn dames liggen.
Mijn zadelmaker verkoopt alleen nieuw helaas.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 22:23

Weet iemand hier zo de actuele prijzen van de custom zadels?

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 20:27

Volgens mij liggen ze op €4100 maar ik weet niet meer of dit met buffelleer of gewoon leer was. Het buffelleer is niet meer standaard zoals dat eerst was.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:18

Mocht iemand nog een Custom Coda Zwart 17.5 inch met buffelleer zoeken? Een stalgenootje heeft dit zadel te koop, is 1,5 jaar oud.
Afbeelding

Aatrox
Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 19:44

Ik kom ook even binnenvallen.

Ik heb zelf een (oudere) flight, heerlijk zadel. Nu wil ik er graag eentje bij maar mijn budget rijkt niet voor iets wat momenteel 2e hands wordt aangeboden.

Nu kan ik via via een (oudere) coda overnemen, is dit een wereld van verschil in rijden qua modellen of valt het mee? Het 2e zadel dient puur voor erbij zodat als het is nodig is ik makkelijk kan wisselen van paard met les of wedstrijd. Zal dus niet mijn hoofd zadel worden om het zo maar even te zeggen.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 10:19

Volgens mij zit hier een ander type boom in, dus voor je paard is het sowieso anders.
Ik had een coda en wolfgang voor mn jonge paarden, met nog een minder ontwikkelde (plattere?) rug.

En een flight en een advantage voor de oudere en ontwikkelde paarden.

Overgens zit ik op alle 4 erg comfortabel.

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 17:57

Marus schreef:
Ik kom even binnenvallen.
Is er iemand van jullie die rijdt met custom op friese paarden?
Zoja, welk type.
Enig idee of er een zadelpasser in het noorden is met tweedehands?


Ik rij mijn Friezen ermee…
Eigenlijk hebben al mijn Friezen altijd lekker gelopen onder custom en nog steeds uiteraard! Al ben ik tegenwoordig ook dan van Aviar!
Maar dat is natuurlijk onderdeel van custom! Ik rij er daar 1 mee en dat is echt super!