Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:46

Iemand ervaring met de sella sterno singel? Me masseur gaf die aan ala alternatief voor de fairfax

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:46

lotje5lotje schreef:
Bij de prolite is de rand wel zacht, maar dat opgestikte stuk vind ik het randje hard. Past de Fairfax hoeS trouwens om de Prolite, op de engelse sites staat er nadrukkelijk bij dat de speciale fairfax hoezen niet op de Prolitesingels passen??

Ik het een LeMieux er omheen, perfect.

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:12

JenniferU schreef:
Iemand ervaring met de sella sterno singel? Me masseur gaf die aan ala alternatief voor de fairfax


Ik heb deze getest en ik merkte geen verschil met rijden tov anatomische kieffer singel waar ik al mee reed. Verder een mooie singel en lijkt minder kwetsbaar dan de fairfax. Ik had de versie zonder elastiek.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:21

Ik heb de fairfax leren singel al 3 jaar nog als nieuw, ik denk echt wel dat die problemen verleden tijd zijn, zo zacht zo fijn, ik vind het het geld echt wel waard .

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:40

Romanoff schreef:
Mijn prolite heeft eigenlijk hele zachte randen? Die geven mooi mee? Paard ook nergens schuurplekken oid

Vraagje, waar maak jij 'm mee schoon? Die van ons heeft nu opeens hardere randen na het schoonmaken met water..

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 18:56

Met een vochtige doek

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:16

welke maat singelhoes past er mooi om een Fairfax smalle versie 70 cm? Ik zit te twijfelen tussen M en L

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:00

Ik heb een anatomische singel voor mijn pony. Maar ik merk toch dat ze er wondjes van krijgt. Iemand hier eem goed idee wat dan een fijn alternatief kan zijn. Ze zitten in haar oksel.

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 18:17

lotje5lotje schreef:
welke maat singelhoes past er mooi om een Fairfax smalle versie 70 cm? Ik zit te twijfelen tussen M en L

Om de standaard 28" 71cm hadden wij een L bontje van lemieux

Ties1996
Berichten: 46
Geregistreerd: 05-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:36

lotje5lotje schreef:
welke maat singelhoes past er mooi om een Fairfax smalle versie 70 cm? Ik zit te twijfelen tussen M en L

Ik heb vandaag contact gehad met Divoza omdat ik de singelonderlegger van LeMieux (voor de Fairfax singel) om mijn Prolite Narrow wil. Zij zeiden dat de bontjes klein vallen dus als je singel 65cm lang is dan moet je het bontje in maat 75cm. Ik heb dus een maat groter dan mijn singel besteld. Als het goed is komt de onderlegger morgen binnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 19:12

Meet je de prolite tussen de gespen voor de juiste maat?
En hoe herken je normaal of narrow?

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 20:19

Mijn herstelde fairfax is weer stuk gegaan, wel op een andere plek/manier..:

Afbeelding

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 08:10

Wat zonde! Hoe oud is die nu? Ik heb sinds een paar maanden een LeMieux singelhoes om mijn Prolite, dat bevalt wel goed.Ook makkelijker schoon te houden zo. Vind het echt slecht afgewerkt voor die prijsklasse en zou de singel niet snel aanbevelen eigenlijk.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:56

Ik denk dat mijn singel nu 2,5 jaar in ongeveer. Ik vrees dat ik moet gaan nadenken over een alternatief. Ik merk dat deze singel ook erg vatbaar is voor weersveranderingen. Ik maak hem elke dag schoon (foto was na het rijden) maar ondanks dat is hij in de winter vochtig en in de zomer droog maar wel keihard. En als ik hem dan ook nog eens behandel met Rapid, dat spul wat ik erbij heb gekregen, blijft hij hoogstens een dagje langer zacht maar daarna is hij gewoon weer keihard.
Afwerking ook niet goed inderdaad, hartstikke scheef.

FlySoHigh

Berichten: 16
Geregistreerd: 30-09-18

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:45

Hier ook een Fairfax gehad. Wat een onding. Leer was echt zo kapot, ondanks dat ik hem écht goed bij heb gehouden. Heb nu de ProLite (goedkopere zusje van kunststof), en die blijft veel fijner en is makkelijker in onderhoud. En ik heb sinds kort een nieuwe leren comfort singel van Frank Baines, passend bij mijn zadel. Tot nu toe écht onder de indruk van die singel. Past heel fijn, leer is super mooi, en de lining die er in zit lijkt steeds zachter te worden. Heb 'm nu een maand of 4, dus nog te kort om te zeggen hoe die zich houdt op termijn, maar tot nu toe ben ik onder de indruk! Hoor daarover tot nu toe eigenlijk alleen maar goede dingen moet ik zeggen.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:04

Ik heb de mijne sinds januari 2014. En ik ben erg slecht in poetsen. Ik veeg eigenlijk alleen het zweet eraf na het rijden. En eens in het half jaar ofzo smeer ik ‘m flink in met rapide. Nog niks mee aan de hand. Ik bewaar mijn zadel en singel wel binnen in huis trouwens. Misschien dat dat nog van invloed is.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:18

Ben ook erg slecht met poetsen en mijne ziet er ook nog super uit

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 10:57

Ik heb wel het idee dat de singel heel gevoelig is voor weersveranderingen idd. In de zomer voelt hij heel anders aan dan in de winter of als het geregend heeft. Anyway, voor mij is het echt klaar nu met de leren fairfax. Ik ga een prolite kopen. Iemand een tip voor een goed adresje om hem aan te schaffen?

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:38

DromenLies schreef:
Ik heb wel het idee dat de singel heel gevoelig is voor weersveranderingen idd. In de zomer voelt hij heel anders aan dan in de winter of als het geregend heeft. Anyway, voor mij is het echt klaar nu met de leren fairfax. Ik ga een prolite kopen. Iemand een tip voor een goed adresje om hem aan te schaffen?

Prolite is heel ander materiaal, mijn beide ponies kregen singelnijd van deze singel..ik ben nu over op Mattes en dat had ik veel eerder moeten doen..

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:59

DromenLies schreef:
Ik heb wel het idee dat de singel heel gevoelig is voor weersveranderingen idd. In de zomer voelt hij heel anders aan dan in de winter of als het geregend heeft. Anyway, voor mij is het echt klaar nu met de leren fairfax. Ik ga een prolite kopen. Iemand een tip voor een goed adresje om hem aan te schaffen?

Prolite is echt niet te vergelijken. Afwerking is slecht,harde randen.Nooit plekjes gehad, en met vdeze wel. Nu heb ik een LeMieux singelhoes erom en dan is het wel oké... maar vind het geen aanrader voor dat geld.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:07

DatBenIkNou schreef:
DromenLies schreef:
Ik heb wel het idee dat de singel heel gevoelig is voor weersveranderingen idd. In de zomer voelt hij heel anders aan dan in de winter of als het geregend heeft. Anyway, voor mij is het echt klaar nu met de leren fairfax. Ik ga een prolite kopen. Iemand een tip voor een goed adresje om hem aan te schaffen?

Prolite is echt niet te vergelijken. Afwerking is slecht,harde randen.Nooit plekjes gehad, en met vdeze wel. Nu heb ik een LeMieux singelhoes erom en dan is het wel oké... maar vind het geen aanrader voor dat geld.


Mijn singel is helaas te ver kapot om het nog op te poetsen met een singelhoes dus er moet sowieso iets nieuws komen en dat wordt sowieso ook geen FF meer. Helemaal klaar met dat merk.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:56

DromeLies ik heb het over de Prolite en niet de Fairfax hé? FF is echt veel zachter en soepeler maar gaat daarintegen weer snel stuk. Hou ze voor de gein maar eens naast elkaar in de ruitersportzaak. Ik dacht altijd dat alleen het materiaal anders was, maar hij is gewoon helemaal anders. Ik reed met de Prolite zonder hoes mijn paard echt open. Daarnaast vullen de naden zich helemaal met haar, wat je er alleen met een hoevenkrabber uitgepulkt krijgt. Nu een hoes van 75 euro erover en dan is het wel opgelost maar eigenlijk zou dat toch de bedoeling niet moeten zijn in die prijsklasse. Ik zou je aanraden helemaal iets anders aan te schaffen, van Horka hebben ze ook zo iets vergelijkbaar bijvoorbeeld.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:18

De prolite is toch ook van fairfax? Iig mijn leren FF is ten dode opgeschreven.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:10

DromenLies schreef:
De prolite is toch ook van fairfax? Iig mijn leren FF is ten dode opgeschreven.

Fairfax is de leren versie. Prolite de neopreen, maar het is dus niet alleen een ander materiaal. Ik wilde er alleen mee zeggen dat ik de Prolite niet zou adviseren nu je leren Fairfax overleden is.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:12

Die ervaring heb ik dan totaal niet.. Het is sowieso al geen neopreen. Hij is bij mij heel soepel en zacht en nooit vies. Mijn paard heeft gevoelige huid maar die rij je er echt nooit mee open hoor. De harde fairfax die sommige heben zou ik niet zo snel hoeven eigenlijk.