Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pmarena

Berichten: 47938
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:04

Is het niet gewoon zo dat je dan rijdt met een paard dat hoger in de rang staat dan haar, waardoor het erg fout voelt voor haar als zij de leiding neemt?

Hier zie je de Fjord ook altijd het liefst achter Rena aan lopen :)

Ik heb er Heavy Duty inlages in :)

De zijn wat dikker, beschermender en toch ook wat veerkrachtiger dan de originele inlages, zit VEEL lekkerder. De originele inlages geven zo'n plankerig gevoel voor zowel Rena als mij, om 1 of andere duistere reden want zo rot zijn ze eigenlijk helemaal niet als je ze "los" voelt :P


Jasia

Berichten: 6754
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:07

Nee, dat denk ik niet.. Want waarom loopt ze dan ook niet als ze alleen gaat?
Tegenwoordig is ze zelfs min of meer de 'leider' in hun kudde van 3.. Alhoewel ze niet echt met een machtsstrijd bezig lijken te zijn.. Als Bo erbij wilt, gaat Anne opzij.. Als Anne erbij wilt, gaat Bo opzij.. Als Bikkel erbij wilt, heeft hij pech.. :')
Maar ze heeft het ook bij paarden die ze niet kent.. Zodra ze even meegelopen is, krijg ik haar er niet meer bij weg, buiten dan..


Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:24

Leuke foto's Jasia :j

Even over het niet voorop willen lopen:
Je geeft aan voor de kar en aan de lange lijnen wel -dan ben jij de leider (leiders lopen voor- of achterop) Maar ze wil kennelijk niet zelf de leider zijn die voorop loopt en hangt heel erg aan andere paarden, want ik begrijp dat je ook nooit helemaal alleen weg gaat??? Zoiets???

DeSprinkhaan
Berichten: 451
Geregistreerd: 31-10-10

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:11

hoeft niet perses altijd waar te zijn, want de " hengst " van de kudde loopt ook altijd achteraan, en is toch de baas. sinds de ezeltjes er zijn weigerd Cascade (de leider) om tijdesnsss hsest verplaatsen voor hen te lopen.

Mooie foto's zeg

Autonoom wonen in de Corrèze (frankrijk)? Maar wel in een estetisch, knus en mooi huis: http://www.blok.nl

Doe mee met de financiering van een heel leuk spel: uitgegeven in Frankrijk iclu. engelse regels: http://www.ulule.com/couronsdanslesbois/

De Cascadoe Maandelijks krantje over Cascade van twee pagina's lang. Ook een Abonnement? 5euro per jaar steun mij en Cascade! Meer info? stuur me een pm

Jasia

Berichten: 6754
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:14

Dankjewel :)

Ja zoiets, als ik alleen naar buiten wilt loopt ze soms ook niet.. Vroeger helemaal niet, nu soms..

Mistralleke

Berichten: 758
Geregistreerd: 14-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:34

Gimli_ schreef:
Is er al iemand die geëxperimenteerd heeft met extra of andere inlages in de iberica?

Ik dus ook. Ik heb er extra inlages ingedaan, omdat mijn paard haar ruggengraat er echt op ligt.
Ik heb nu 2x gereden met de moosigummi inlages erop, en dat bevalt wel. Het zit wel anders, steviger (?) maar niet heel hard, vind ik dan.

Vandaag maar de memory foam inlages proberen.

Ik wilde trouwens wel eerst de HD inlages, maar om voor 50 euro ook nog iets er af te moeten knippen vind ik zonde :o Eerst dit dus maar proberen.

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:12

Ik heb er ook extra inlages inzitten :j
Ik weet niet precies welke, maar het zijn wat stuggere en hardere inlages. De zachtere heb ik onderop zitten en die hardere bovenop. Zadel zit nog steeds heerlijk en Frits vind het zo ook fijner. Bij mij willen de vakjes alleen niet meer dicht vanwege alle inlages die er nu in zitten :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:31

DeSprinkhaan schreef:
hoeft niet perses altijd waar te zijn, want de " hengst " van de kudde loopt ook altijd achteraan, en is toch de baas. sinds de ezeltjes er zijn weigerd Cascade (de leider) om tijdesnsss hsest verplaatsen voor hen te lopen.

Mooie foto's zeg

leidende merrie, drijvende hengst ...
het is niet zo dat de hengst de baas is , merries leiden in het wild de kudde naar goede graasgronden, de hengst zorgt er voor dat de kudde bij elkaar blijft en beschermt de kudde tegen indringers etc ... oftewel, probeert vooral zijn merries voor zichzelf te houden en zijn genetica te beschermen
samenwerking is key

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 13:43

Mistralleke schreef:
Gimli_ schreef:
Is er al iemand die geëxperimenteerd heeft met extra of andere inlages in de iberica?

Ik dus ook. Ik heb er extra inlages ingedaan, omdat mijn paard haar ruggengraat er echt op ligt.
Ik heb nu 2x gereden met de moosigummi inlages erop, en dat bevalt wel. Het zit wel anders, steviger (?) maar niet heel hard, vind ik dan.

Vandaag maar de memory foam inlages proberen.

Ik wilde trouwens wel eerst de HD inlages, maar om voor 50 euro ook nog iets er af te moeten knippen vind ik zonde :o Eerst dit dus maar proberen.


Ben benieuwd hoe de memory foam inlages dan bevallen, omdat Jasia er niet zo positief over is.
Last van mijn rug zit ik niet op te wachten natuurlijk.

Gave foto's Jasia, en onwijs leuke pony!
En over volwassen worden, Gimli is ook 14 ;) maar sinds 'n jaar of 3 wel echt 'volwassener' geworden, in z'n hele uitstraling en in z'n doen en laten.
Beter laat dan nooit toch. :D

Ik heb werkelijk een fantastische ochtend gehad: Gim gereden met iberica en touwtje om de nek (bij gebrek aan neckrope).
Stap, draf, galop, héérlijk! Hij werd enorm enthousiast, hoefde m'n been maar aan te leggen of met m'n tong te klakken of hij was weg, terwijl hij normaal toch wel erg flegmatiek is.
Duidelijk dat-ie er vorige keer aan moest wennen, dit keer liep hij er zó mee weg, geweldig. <3
Overigens ben ik wel door 'n camping-gast op m'n paard geholpen; nadat ze me 10 minuten had zien springen en klooien kwam ze vragen of ze me misschien 'n zetje moest geven.. :')

'What doesn't kill you, makes you smaller.'

~ Mario


[ITP] Mijn gouden Trakehner-mannetje @ zonnige fotoshoot

DeSprinkhaan
Berichten: 451
Geregistreerd: 31-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 13:46

Sonja_vR schreef:
leidende merrie, drijvende hengst ...
het is niet zo dat de hengst de baas is , merries leiden in het wild de kudde naar goede graasgronden, de hengst zorgt er voor dat de kudde bij elkaar blijft en beschermt de kudde tegen indringers etc ... oftewel, probeert vooral zijn merries voor zichzelf te houden en zijn genetica te beschermen
samenwerking is key
Inderdaat.
Helaas is de enige merrie in mijn kuddetje totaal niet geintresseert in de richting geven. En loopt iedereen geloof ik achter het kleintje (ruin) aan. Maar dat kan ook gewoon toeval zijn omdat zij nog niet zo dol op me is...

En on-topic: heb misschien een baantje als sminkster op rommelmarkten en zo binnekort. Iberica komt dichterbij...

Autonoom wonen in de Corrèze (frankrijk)? Maar wel in een estetisch, knus en mooi huis: http://www.blok.nl

Doe mee met de financiering van een heel leuk spel: uitgegeven in Frankrijk iclu. engelse regels: http://www.ulule.com/couronsdanslesbois/

De Cascadoe Maandelijks krantje over Cascade van twee pagina's lang. Ook een Abonnement? 5euro per jaar steun mij en Cascade! Meer info? stuur me een pm

Zilfstar

Berichten: 7542
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:52

Ik heb vandaag heeeeeeerlijk ontstressed op de rug van mijn Jippe. Dit keer zonder dekje onder de Iberica. En dat voelde beter maar ik had het idee dat alle zweet van Jippe via het schaap mijn broek in trok :') ondanks het warme weer was paard droger op zijn rug dan als ik mijn dekje met badstoffen onderkant er tussen heb. Het bont ademt blijkbaar beter.

Had van BZ de opstaphulp dit weekend binnen gekregen. Ben van de grond af opgestapt en dat lukt al jaren niet meer. Moet er nog wat leniger voor worden, het ging nog niet helemaaaaaal soepeltjes maar begin is er. En met deze echte blijft de gesp op zijn plek wat met het prototype wat ik te leen heb van Don niet zo was. Dus dat is duidelijk beter geconstrueerd.

Ik had direct een op het bit knabbelend ontspannen maar werkwillig paard onder me kont. Die soms veeeeel te diep ging lopen, op zijn friesch zeg maar haha :D maar zo gaaf. Lekker figuren bijna volledig op zit gereden met minimaal teugelgebruik. In draf alleen hoefslag gedaan en aan mijn eigen balans gewerkt. Ook af en toe de lus losgelaten :') . En wat is het dan fijn een zorgzaam paard te hebben die elke verschuiving van ruitergewicht links of rechts opmerkt en direct tempo terug neemt, in stap gaat of zijn pas aanpast. Heb ook weer galopjes gedaan. Steeds 1 lange kant. Dus voor C aanspringen, galop op de hoefslag, voor A je balans verliezen en dus vlak bij A in draf zitten omdat je paard opmerkt dat je het anders niet volhoudt _/-\o_ hij is zooooo braaf. :D


ik heb mijn hafpad en voltigesingel verkocht... Dus mijn barokke set is in zicht. Heb dus een zwarte Iberica en twijfel weer tussen wit of zwart hoofdstel en borsttuig met zilver...

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:54

Klinkt super Zilfstar!

tja....

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:14

Fijn Zilfstar :j

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:22

Ik heb net nog even gehobbeld, helaas liep mijn oudje niet helemaal lekker.
Daarna d'r dochter gepakt eerst wat rechtrichtwerk aan de hand daarna op het land.
Maar omdat ze liever naar stal wou dan met mij op pad was het een beetje een wiebelige gebeuren.
Ik had mijn beugels eraf gelaten,maar omdat ze steeds richting hek ging was het twee keer bijna grashappen. ppff lastig hoor evenwicht. :0

tja....

NiKip

Berichten: 3369
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:40

Ik heb net weer heerlijk gereden met mijn Iberica :) Ging super! Frits had alleen wat moeite met ontspannen, maar dat kwam volgensmij doordat hij een nieuw vliegenmasker op had. Die vindt hij nog een beetje eng :')
Binnenkort ga ik hem ook testen op buitenrit :)

Mistralleke

Berichten: 758
Geregistreerd: 14-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:24

Nou mijn memoryfoam inlages bevallen niet super. Het zit wel onwijs zacht, alsof je in een kussen gaat zitten. Maar ipv pas na 3u wat last te krijgen (en dan ff afstappen voor 5 min), heb ik datzelfde nu na 1,5u. Doorzitten etc gaat wel gewoon :)
Voorlopig houd ik het op de moosigummi inlages.

(als er nog mensen interesse hebben in de memory foam, ze zijn al op maat gemaakt voor de Iberica)

Crossles met de Iberica ging goed, Bo was helaas door het weer en vermoeiende trailerrit erg moe, en ze waren allemaal jaloers op mijn heerlijke zadel :D
Afbeelding

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:50

Is een iberica wel geschikt om te springen??? Komt er dan niet veel te veel druk op de wervels? Als je steigbeugels gebruikt.

Mistralleke

Berichten: 758
Geregistreerd: 14-01-06

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 11:56

Heb ik van te voren nagevraagd, zolang het maar af en toe gebeurd. Bovendien om ik niet zover uit mijn zadel en probeer ik -net zoals met lichtrijden- zoveel mogelijk te steunen op mijn bovenbenen/knieën ipv op de beugels.
(Ik heb er wel extra inlages in)

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:12

gave foto mistralleke

Stelvio
Berichten: 818
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 07:15

Gisteravond met m'n hafje onder de Iberica naar de clubles gegaan, uiteraard iedereen gelijk nieuws gierig naar het comfortabel uitziende schaapje :9
Een heerlijke les gereden, ik kan m'n bekken veel beter kantelen, wat een zeer positief effect op ons tempo, want m'n hafje is nogal van de volle kracht voortuit! Nu was hij veel meer aan mijn zit. Op de terugweg via het veld nog een lekker galopje gedaan in de verlichte zit, heerlijk :D

Na het afzadelen eens goed zijn rug bekeken, de ruggegraad was ook nat, maar dat komt doordat zijn ruggegraad in een kuiltje ligt door zijn natuurlijke inlages en het zweet naar het laagste punt is gelopen. Zijn rug was gelijkmatig nat, geen droge plekken, ook heb ik overal geduwd op zijn rug, maar geen enkele reactie, dus de Iberica is goedgekeurd voor multifunctioneel gebruik *\o/*

O ja, gisterochtend heeft de Iberica ook nog op ons welshje gelegen, de amazone heeft keurig een aantal bokjes uitgezeten (lang leve het handvat), wat niet gelukt zou zijn op zijn eigen zadeltje, dus als kinderzadel is de Iberica ook helemaal goedgekeurd!

Dana 968 km klasse III
Tip-Top 526 klasse II
Klava 477,5 km klasse II
Jaimy 135 km klasse II

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:47

De schaap voor op de bbf van barefoot staat nu ook op de site van Barefoot. Lijkt nu wel een iberica!

pmarena

Berichten: 47938
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:50

Je bent wel enorm alert hoor, ik heb hem er gisteravond pas op gezet :P

Op zich is deze van Barefoot wel veel meer een BBP dan het Christ Fellsattel hoor.

Ik wil hem wel graag eens proberen i.c.m. een Physio-pad met Heavy Duty inlages, dat lijkt me wel een mooie combi. Maar voor mij is het sowieso niks: ik wil echt stijgbeugels er aan hebben voor mijzelf.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:59

Ja ik zat er al een beetje op te wachten, en zag hem vanmorgen op de duitse site staan dus ik dacht even bij jou kijken, en ja hij stond er. Alleen wel jammer dat ik de oude Rop heb zonder ringen.

pmarena

Berichten: 47938
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:01

Ja, dat is balen...maargoed dat wisten we vantevoren ook niet natuurlijk, anders had Barefoot ze er destijds ook wel opgezet :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mooney, SemrushBot, Stanleytje en 35 bezoekers