Sperriem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:51

H_Nalanta schreef:
Het bit lijkt stabieler te liggen omdat het paard de mond niet open kan doen.
Dus indirect zorgt het ervoor dat het lijkt alsof het bit stiller ligt...
Maar of dat nu zo positief is..


Dus jij kon de eerste keren met perfect stille handen rijden?

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Sperriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:55

Ik rijd ermee omdat ik het mooier vind :) . Sperriem zit heel los altijd :j . Zonder kan ook hoor als ik een show rijd dan heeft ze altijd een s&t hoofdstel om (zonder stang).

Jamie98n

Berichten: 104
Geregistreerd: 24-02-11

Re: Sperriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:10

Ik heb nog nooit met sperriem gereden, ik haal het er altijd af omdat ik vind dat je je paard er alleen maar de mond mee snoert omdat hij zijn mond open wil doen, maar dat komt omdat je paard pijn heeft omdat het bit in zijn gehemelte prikt. Het liefst rij ik zonder neusriem of gewoon bitloos :)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:14

AxS136 schreef:
Het paard waar ik altijd op reed klapperde altijd met de mond, dit deed ze als ze ontspannen was.
En hier door raakte ze soms in een soort trans(klinkt gek ) en lette ze gewoon niet meer op. En moest je eerst flink porren om haar erbij te krijgen..
De sperriem voorkwam dat ze kon klapperen.


euh.... misschien bij dat paard. Mijn paard is ook een 'lipklapperaar' doet ze met sperriem ook gewoon hoor :+ andere pony die ik heb die heeft trouwens nog zo'n ouderwets hoofdstel met zo'n lage neusriem, maar die heeft wel regelmatig z'n tong over 't bit. Tenminste, als hij nog óóit z'n hoofdstel in heefd dan.

sperriem is niet bedoelt 'm 't allemaal maar strak dicht te snoeren (daarvoor hebben we de aanssnoerneusriem!) sperriem is gewoon voor het niet opensperren van de mond, daardoor de naam :) bij dat hoofdstel zit de 'gewone' neuwsriem ook een stuk hoger terwijl 'vroeger' die lage neusriemen zitten waar nu het sperriempje zit.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:27

nine1987 schreef:
Dus jij kon de eerste keren met perfect stille handen rijden?


Zeg ik dat dan? :')

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Sperriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:34

Ik rij lekker met een losse lage neusriem, pony beestje kan zijn mond nog opendoen, terwijl het bit wel stil blijft liggen door de plaatsing van de neusriem en het feit dat het riempje 'over' het bit gaat. :) Ponybeessie is er iig erg blij mee, het bitje klappert niet, en hij kan nog gewoon zn mond bewegen...
Met een gecombineerde neusriem, is hij een stuk minder tevreden...

malissapaard

Berichten: 436
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Wapenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:36

ik hjeb hem er eigenlijk voor de sier aan, kan hem zo over zijn neus heen trekken zo los zit die net als mijn aansnoerneusriem.

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: Sperriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:41

ik rijd met sperriem, alleen is deze 10 maten te groot dus hnagt hij lekker los :)
ik heb wel eens gehoord dat je een paard zonder neusriem niet nageefelijk kan rijden, dikke onzin

Gulfoss
Berichten: 23
Geregistreerd: 16-12-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:15

Een sperriem is er simpelweg voor om de pijn van het bit te verbergen
Stel je voor jij krijgt zo’n bit in je mond gebrukt wat ja het is “normaal” jij krijgt daar last van want ja dat is logisch en jij doet je mond open en ja dat is niet mooi dus de “oplossing” is een sperriem.
Ik vraag me ook waarom o waarom zit er nooit een sperriem aan een bitloos hoofdstel?

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Sperriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:16

Ga je nu serieus ieder oud topic over sperriemen die je vind oprakelen? :+

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Sperriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:19

Ik heb getemt, dit voegt niks toe

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Sperriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:19

sperriem fetisj?

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:24

.

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:45

Gulfoss schreef:
Een sperriem is er simpelweg voor om de pijn van het bit te verbergen
Stel je voor jij krijgt zo’n bit in je mond gebrukt wat ja het is “normaal” jij krijgt daar last van want ja dat is logisch en jij doet je mond open en ja dat is niet mooi dus de “oplossing” is een sperriem.
Ik vraag me ook waarom o waarom zit er nooit een sperriem aan een bitloos hoofdstel?


Iedereen lekker laten doen waar die zin in heeft. De een rijdt met sperriem en de ander niet, de ene vindt het slecht en de ander vindt het geen probleem. Ieder rijdt op zijn of haar eigen manier en dat is prima. Het zal, naar mijn mening, op een aantal plekken een stuk gezelliger worden als iedereen elkaar gewoon laat rijden. :)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31308
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Sperriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:12

Dit topic is wel erg oud, normaal geeft dat niet, maar in dit geval zijn de nieuwe berichten niet echt een belangrijke toevoeging die zo'n oud topic weer omhoog hoeven te halen, we zullen daarom een slotje plaatsen.