Ik weet niet welk zadel ? Kieffer/Prestige of iets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birtee_

Berichten: 58
Geregistreerd: 19-06-11

Ik weet niet welk zadel ? Kieffer/Prestige of iets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 10:34

Heey,
ik heb een nieuw paard van 3.5 jaar en ik zoek nog een goed springzadel met max. budget van 1600 euro.
Mijn paard heeft normale schoft en rug.
Ik heb al een idee welk zadel, ik zou een prestige of kieffer nemen.
Nu vraag ik jullie; Welk zadel moet ik nemen?

Puera

Berichten: 8086
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: [Regels] Ik weet niet welk zadel ? Kieffer/Prestige of iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:45

Wil je nu al een nieuw zadel kopen? Je paard veranderd waarschijnlijk nog, zonde om nu dan al een splinternieuw zadel te kopen met het risico dat ie volgend jaar niet meer past.

Overigens staat je topic niet goed, zal wel even een Modje vragen om 'm te verplaatsen.

Anoniem

Re: [Regels] Ik weet niet welk zadel ? Kieffer/Prestige of iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:58

[WZ] > [HAR]

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Re: [Regels] Ik weet niet welk zadel ? Kieffer/Prestige of iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:26

Qua zitcomfort zou ik kijken voor een prestige, maar voor het zelfde geld past dat weer helemaal niet of kom je niet uit met je wrongen.

Maar ik ga wel mee met Puera, ik zou eerder kijken naar een 2 de hands zadel, daar is de afschrijving niet groot op, vooral niet als je je bedenkt dat een 3,5 jarige nog veel zal gaan veranderen, een nieuw zadel is dan geld weggooien(een nieuw zadel kan je niet verkopen voor €100,- minder op de nieuwprijns na een half jaar gebruik als je een nieuw zadel nodig hebt omdat het niet meer past.)

En nee het is niet vreemd om na 5-6 maanden ineens een nieuw/ander zadel te moeten aanschaffen omdat het niet meer past...

Birtee_

Berichten: 58
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 14:32

aafje87 schreef:
Qua zitcomfort zou ik kijken voor een prestige, maar voor het zelfde geld past dat weer helemaal niet of kom je niet uit met je wrongen.

Maar ik ga wel mee met Puera, ik zou eerder kijken naar een 2 de hands zadel, daar is de afschrijving niet groot op, vooral niet als je je bedenkt dat een 3,5 jarige nog veel zal gaan veranderen, een nieuw zadel is dan geld weggooien(een nieuw zadel kan je niet verkopen voor €100,- minder op de nieuwprijns na een half jaar gebruik als je een nieuw zadel nodig hebt omdat het niet meer past.)

En nee het is niet vreemd om na 5-6 maanden ineens een nieuw/ander zadel te moeten aanschaffen omdat het niet meer past...


Dankjewel voor de raad, misschien is het wel nog te vroeg om een nieuw zadel te kopen...
Ik ga eerst nog eens een 2de hands aanschaffen.

Qilan
Berichten: 866
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [Regels] Ik weet niet welk zadel ? Kieffer/Prestige of iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:50

Ik zou gewoon in begin een spring wintec ofzo aanschaffen, die kan nog meegroeien ;)

hierna kan je altijd nog een nieuwe kopen :)

met een wintec heb je nog ruim 1200 euro dan zeker over denk wel meer, en daar kan je ook een leuk spring zadel uiteindleijk van kopen

Birtee_

Berichten: 58
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:22

Qilan schreef:
Ik zou gewoon in begin een spring wintec ofzo aanschaffen, die kan nog meegroeien ;)

hierna kan je altijd nog een nieuwe kopen :)

met een wintec heb je nog ruim 1200 euro dan zeker over denk wel meer, en daar kan je ook een leuk spring zadel uiteindleijk van kopen



Sorry, maar ik heb nog nooit gehoord van dit merk, en het kan toch niet dat een zadel maar 400 euro kost,
dan kan het in ieder geval niet van beste kwaliteit zijn, denk ik...

Niceee
Berichten: 197
Geregistreerd: 24-12-10

Re: [Regels] Ik weet niet welk zadel ? Kieffer/Prestige of iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:27

Ik zou je een tweedehands Stubben aanraden. Die zijn onverwoestbaar (nouja, bijna dan) en behouden hun waarde (2e hands).

Birtee_

Berichten: 58
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [Regels] Ik weet niet welk zadel ? Kieffer/Prestige of iets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 21:15

Bedankt voor jullie tips, maar papa en ik hebben een 2e hands prestige zadel ( 3keer gebruikt ), nog in heel goeie staat gekocht voor 900 euro, het paste perfect op mijn paardje en ik denk niet dat hij het zal ontgroeien.
+:)+

Suckerpunch

Berichten: 64
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Regels] Ik weet niet welk zadel ? Kieffer/Prestige of iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:34

Ik zou een prestige zadel kopen. Ik rij veel verschillende paarden en dus ook zadels, maar dit is mijn favoriet. De kussens kunnen individueel aangepast worden door een kundige zadelmaker, evenals de boom die gemakkelijk aangepast kan worden doormiddel van infrarood.
Zie dat je een prestige gekocht hebt, veel rijplezier ermee. Een mooie koop!

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: [Regels] Ik weet niet welk zadel ? Kieffer/Prestige of iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:53

Wintec is een kunststof zadel, dus niet van leer, en kost alleen daardoor al een stuk minder. Daarnaast kun je makkelijk de boom laten vervangen. Wij hebben er voor ons eerste paardje een gekocht, voor ons huidige paard alleen de boom hoeven laten vervangen. Ik vind het erg makkelijk dat je zegt dat je niet denkt dat hij het ontgroeit, als hij meer bespiering gaat krijgen, of nog wat meer groeit, kan het heel makkelijk niet meer passen.

Desondanks wens ik je veel rijplezier met je nieuwe zadel!

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ik weet niet welk zadel ? Kieffer/Prestige of iets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:44

Zie dat je al een zadel hebt gekocht. Anders had je nog kunnen kijken naar Kent&Masters. Deze zijn met verwisselbare boom en daardoor dus erg goed geschikt voor een jong paard omdat deze kan meegroeien.

s6801881

Berichten: 7687
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:46

Birtee_ schreef:
Bedankt voor jullie tips, maar papa en ik hebben een 2e hands prestige zadel ( 3keer gebruikt ), nog in heel goeie staat gekocht voor 900 euro, het paste perfect op mijn paardje en ik denk niet dat hij het zal ontgroeien.
+:)+


Goede keuze, en als hij van de laatste jaren is is het ook nog eens goed aanpasbaar. Laat wel regelmatig een zadelpasser komen (om het half jaar bij een jong paard in training) om de boel na te lopen. Veel rijplezier :))

Paultje26
Berichten: 5
Geregistreerd: 17-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:40

ik heb ook een jong paard en voor hem een zadelpasservice laten komen. Zadel ligt nu een jaar later nog perfect en groeit goed mee met het paard. Ik heb een donkerbruine Courbette, wel vzh en weet niet of deze er zijn in springvariant.. volgens mij wel!!