Natural Hackamore, is het wat?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CnB

Natural Hackamore, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 12:28

Heb via zoeken gekeken maar niet echt specifiek antwoord gevonden.

Momenteel wordt pony gereden met een Rambo Micklem hoofdstel, gewoon sidepull.
Hiervoor hebben we gereden met touwhalster, ik heb 2 verschillende gehad, eentje van dikker touw dan normaal, op maat geknoopt, met 2 ringen aan de zijknopen om het ook als sidepull zeg maar te kunnen gebruiken. En dan nog een gewoon touwhalster, wel op maat geknoopt maar niet geheel goed denk ik. Ofwel was het touw gewoon te dun (was wel standaardmaat) ofzo, ik weet het niet.. Heb ik ook niet zolang mee gereden. Voor het touwhalster werd er met een halsterhoofdstel gereden, maar op de neusriem (dus zonder bit), dus ook sidepull-systeem.

Nu heb ik dus de Rambo en dat gaat op zich prima, maar nu wilde ik toch graag weer een touwhalster voor als ik in de toekomst terug ga buitenrijden. Nu had ik toevallig in de Cap een stukje gelezen over de Natural Hackamore. Dit is een touwhalster met zowel teugels als leidtouw aan, waardoor je vanonder een grote knoop krijgt zeg maar. En hierdoor werkt het in fases .. Als je de teugels licht aanneemt beweegt de knoop al waardoor je paard al weet dat hij moet opletten (in theorie toch :+ ) etc. Dit leek me wel interessant. Ook omdat je alles bij de hand hebt in 1 systeem ..

Maar is het ook zo interessant? Wie rijdt hiermee en hoe bevalt dit?
Met wat voor type (bouw + karakter) paard rijd je rond? Ik heb namelijk een stevige, dominante pony met een sterke nek die weet wat hij wil.. Is niet zo echt te vergelijken met een licht paardje dat alleen maar de ruiter volgt bv., vandaar.. ;) Niet dat mijn pony zo'n ramp is hoor, maar af en toe zou ik toch wat harder moeten kunnen inkomen en vooral buiten is het toch handig als alles werkt als het moet werken :+

Indien het echt wat zou zijn.. hoe kom je hieraan? Kan je dit op maat laten maken? Kan je zelf de dikte kiezen of is dat een standaard-dikte? Omdat ik dus het idee heb dat hij op dikker touw om de 1 of andere reden beter reageert ... (maar dat touwhalster is echt aan vervanging toe).

Tips/bedenkingen/opmerkingen/websites/winkels .. alles is welkom :Y)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie