Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:07

Oh dat valt nog steeds wel mee. :)


ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:48

Ja vond ik ook. Vandaar dat ik toch maar een afspraak heb gemaakt.
As donderdag komt hij langs

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

lieke_
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:51

Ik heb mijn nieuwe zadel nu ongeveer een maandje. Ik heb uiteindelijk ook een half jaar moeten wachten maar had gelukkig een leenzadel. Ik ben wel echt enorm tevreden over het zadel. Mijn paard loopt er goed onder en ik zit er zalig in!

Ik heb gekozen voor een dubbel blad, extra dikke wrongen, een zachte zit, kalfsleder, lak en Swarovski.


Afbeelding


Afbeelding

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:37

Even een schopje hier;

Zijn er nog meer recente ervaringen? Ik merk dat mijn merrie nu uit mijn zadel begint te groeien en zit steeds meer te denken aan een afspraak met Arno..

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:40

Ik kan je niet echt een ervaring geven, heb net 1 besteld.
Maar merkte tijdens proefrijden al een heel verschil in manier van bewegen van mijn paard

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:06

Vandaag komt Arno langs bij mij!! Ben heel benieuwd wat ee gezegd gaat worden en hoe mijn paard erop reageerd!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10400
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:16

ivy_power89 schreef:
Ik kan je niet echt een ervaring geven, heb net 1 besteld.
Maar merkte tijdens proefrijden al een heel verschil in manier van bewegen van mijn paard


Die van mij liep inderdaad ook gelijk fijn onder de zadels van Arno... heb nu een 2e hands waarbij het plaatwerk aangepast is. Ben nu aan het sparen voor een nieuwe die compleet op zowel mij als mijn paard afgestemd is

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:17

Lottekuhh_x schreef:
Mijn zadel is inmiddels terug naar Arno om vermaakt te worden. Er viel weinig geks aan te zien op het paard zelf, maar mijn paard was elke keer niet goed als ik er zo'n drie keer mee gereden had. Nu rijd ik weer met het zadel waar ze altijd mee gereden is en is er weer niks aan de hand. Natuurlijk kan zoiets gebeuren, dus Arno is een tijdje terug langs gekomen om te kijken. Het zadel lag enkel nog wat hoog (was nog niet ingezakt omdat ik er max 8x kort mee gereden heb) en vergeleken met haar vorige zadel was de ruimte rondom de wervels wat nauwer. Er komt nu een ander onderkussen onder met meer ruimte voor de ruggenwervels en dan maar weer kijken hoe het gaat. Ik kan daarom voor de rest nog weinig over de zadels zelf zeggen.

Ik denk dat je vooral engelengeduld moet hebben. Alles duurt vooral enorm lang en je moet er dus zeker geen haast bij hebben. Ik heb op twee weken na een halfjaar op m'n zadel moeten wachten. Daarbij is mijn zadel nu alweer 9 weken weg om vermaakt te worden... dit is dus wel iets waar je rekening mee moet houden. Daarnaast kan je ook niet even snel een afspraak maken voor op korte termijn.


Ik wil toch nog eventjes een update geven over mijn zadel. Ik heb het zadel nu weer een paar weekjes en volgensmij ligt het nu gewoon goed. Mijn paard loopt er in ieder geval nog goed mee. Het zadel heeft een volledig nieuw onderkussen gekregen, waarbij er een heel stuk meer ruimte is voor de ruggenwervels. Mijn paard toonde elke keer na zo'n 3 keer met het vorige zadel gereden te hebben echt atactisch, ging zelfs kreupel lopen en wilde niet meer galopperen. Zo zie je maar was een niet passend zadel kan aanrichten. Ze is hierdoor bijna 2 maanden uit de running geweest en veel ellende had ons bespaard kunnen blijven. Het "nieuwe" zadel lijkt nu gelukkig wel goed te liggen. Ik zit er zelf ook een heel stuk beter is, puur doordat het zadel er nu zoveel beter op ligt dan voorheen. Ik heb er wel weer 11 weken op moeten wachten, maar dat neem ik dit keer maar voor lief. Zo te zien lijkt het nu in ieder geval goed te zijn en daar ben ik toch wel heel blij mee :D


Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:32

Jeej! Ik heb 11 juni een afspraak om aan te meten! :D

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 18:24

Ik heb donderdag een afspraak :):)

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:40

Gister is Arno geweest. Ik ben echt super blij hoe goed er meegedacht word. Mijn paard is nog niet beleerd dus we stonden voor wat extra uitdagingen zal ik maar zeggen :o

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:03

Heftig haha
Ben je niet bang dat je paard er binnen no time uitgroeit?

Ik zit inmiddels op 5 weken wachten... nog 7 te gaan whaha

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

MyWishMax

Berichten: 25258
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 09:56

Ik moet straks ook weer een afspraak. Paard staat ondertussen 3 maanden stil, is pas het land opgegaan en ik mag 10 keer een lange zijde draven. :+ Normaal moeten we sowieso 's zomers en 's winters als laten controleren en aanpassen, maar nu zijn de spieren ook nog weg. Hoewel het me meevalt hoe het nu nog ligt. Maar nog even wachten tot we iets meer mogen, het ligt goed genoeg om verder mee op te bouwen nog.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 13:44

ivy_power89 schreef:
Heftig haha
Ben je niet bang dat je paard er binnen no time uitgroeit?

Ik zit inmiddels op 5 weken wachten... nog 7 te gaan whaha


Wie, ik? Nee hoor ;) uitgebreid met Arno over gesproken. Het is een fjord van 4 jaar oud. Die zal (over het algemeen gezien) niet veel meer groeien vanuit de schoft (en dat is het moeilijkst te corrigeren aan je zadel). Wel nog wat in de breedte maar dat is goed te corrigeren :j

MyWishMax

Berichten: 25258
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:02

Dan hoop ik dat die niet zoveel verandert als mijn kwpn merrie. :') Maar goed, dat was ook een verkeerde inschatting van ons. Ze was al wel 6,maar nog niet lang onder het zadel (wel jaartje, maar niet zo intensief als bij ons, maar daarnaast wel lange lijnen) Die was binnen half jaar of jaar te breed voor 1e zadel. Maar dat hadden zowel wij als Arno niet aan zien komen. Geen verandering in schoft dus, wel qua opvulling in spieren en breder geworden. En dat konden we niet oplossen met dat zadel, moest dus een nieuwe komen. Achteraf wel heel fijn, want dit is een nog fijner zadel.

Maar bij zo'n jonkie let je er vanaf het begin al op dat het zadel aan te passen blijft met de groei. Vandaar dat het bij ons ook wel foute inschatting van ons was, ik had niet aan zien komen dat ze nog zoveel zou veranderen.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:28

Ik heb ook gewacht tot mijn merrie nu ruim 5 is. Wilde eerst vorig jaar al een zadel laten aanmeten maar ze is weer gegroeid, zowel in schoft als breedte!


ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:13

Ik geef toe, geduld hebben is niet mijn sterkste kant haha.
Ik wacht inmiddels al een ruime 8 weken.
"Gelukkig" heeft mijn paard verplicht stappen, wat het wachten wat dragelijker maakt haha.

Meer mensen die wachten?

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:37

ivy_power89 schreef:
Ik geef toe, geduld hebben is niet mijn sterkste kant haha.
Ik wacht inmiddels al een ruime 8 weken.
"Gelukkig" heeft mijn paard verplicht stappen, wat het wachten wat dragelijker maakt haha.

Meer mensen die wachten?


Ik ook! :D
Nu bijna 8 weken al..
Heb gelukkig wel een leenzadel!

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:04

Haha ik voel jullie, maar als het goed is krijg je er wel iets fijns voor terug. Ik heb m’n zadel nu al een tijdje en ondanks de problemen die ik eerst heb gehad, kan ik nu echt zeggen dat het een super fijn zadel is. Ik merk echt dat we de laatste tijd met sprongen vooruit gaan en ik heb echt het idee dat het zadel daar een grote bijdrage aan heeft geleverd (en nog steeds levert :D). Sinds ik met dit zadel ben gaan rijden gaat alles over het algemeen gwn een stuk beter en makkelijker :)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:13

Ik ben nu aan het wachten tot Arno belt dat hij er aan komt. *\o/*

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10400
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:26

Arno komt vrijdag bij mij voor controle en opvullen :)

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:29

Ik zit nog steeds te wachten.. :').
Duuuuurt lang.

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:46

Donderdag wacht ik ook alweer 12 weken..... ga over 2 weken op vakantie, zal wel na mn vakantie worden haha

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 18:53

Bobje, komt ie meten of nieuwe zadel afleveren?

Ik wacht net een week dus ik moet nog laaaang :O

Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 22:08

Meten! Wauwie wat een verschil per zadel!
Ik rijd al 15 jaar met dezelfde hulsebos, nog nooit op een zadel met 'losse' wrong gereden.
Heb 5 zadels gepast maar de eerste zat echt het fijnste en heb die ook gekozen uiteindelijk. MonoSB met glitterachterkant!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers