Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:57

Ik heb dat met het leenzadel met enkele dekjes. Daar ligt het zadel op het randje van het dekje en dekje kan niet verder naar achteren. :+

Maar goed, we rijden vrolijk verder tot ons eigen zadel er is! Ben er wel enorm benieuwd naar! Wij hebben ook die kleur bruin en volgens mij redelijk hetzelfde zadel, maar nog wat extra aanpassingen en iniminie wrongen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:19

vera_pino schreef:
Prachtig zadel ik heb dezelfde leerkleur, grappig dat de kleur er anders uitkomt door de kleur van de bies.

Maar ik wordt niet blij van die onderlegger... Hij is inderdaad dun zat maar te klein voor het zadel. Dat is de reden dat ik ook afscheid genomen heb van mijn pad. Hij was gewoon echt te klein. Nu ligt het zadel over het randje en mijn merrie kreeg daar toen toch een kale plek van.


Ik zag het na de foto ook en heb hem goed gelegd. Onderlegger lag erg scheef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:20

Harvey1 schreef:
Wauw!!! Veel plezier ervan! Hoe lang duurde de sessie?


Het afpassen? Dat duurde een uur.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:43

Helaas mijn nieuwe zadel gaat weer ff mee met Arno. Het zadelrokje zat er niet in (voelen jullie hier veel van/veel baat bij? En zweetblad is helaas te lang. Arno lost het netjes op dus ik wacht liever wat langer en dan een perfect zadel dan haast hebben.

Hij liep overigens wel veel fijner onder zijn leenzadel, maar het nieuwe zadel was dan ook nog niet opgevuld/bijgevuld.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:52

Hier nam arno ook mijn AB zadel in toen ik een nieuwe liet aanmeten. Helaas was het nieuwe aangemeten zadel lang niet zo goed als het 1ste "leen"zadel!....erg jammer

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:53

studiemiep schreef:
Hier nam arno ook mijn AB zadel in toen ik een nieuwe liet aanmeten. Helaas was het nieuwe aangemeten zadel lang niet zo goed als het 1ste "leen"zadel!....erg jammer


Hoe bedoel je dat precies? Je leenzadel was fijner dan je nieuwe zadel uiteindelijk?

Anoniem

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:51

mijn zadel zit heerlijk. Moet er wel nog even aan wennen omdat het totaal anders is dan mijn leenzadel. Maar dat komt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:21

Harvey1 schreef:
Helaas mijn nieuwe zadel gaat weer ff mee met Arno. Het zadelrokje zat er niet in (voelen jullie hier veel van/veel baat bij? En zweetblad is helaas te lang. Arno lost het netjes op dus ik wacht liever wat langer en dan een perfect zadel dan haast hebben.

Hij liep overigens wel veel fijner onder zijn leenzadel, maar het nieuwe zadel was dan ook nog niet opgevuld/bijgevuld.


Dat is balen! Hopelijk snel opgelost.

Mijn paard liep in begin ook fijner onder leenzadel. Maar is imo ook niet zo gek. Dat zadel was al zo mooi gevromd. Mijn nieuwe moet nog fijn in model komen.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:18

Harvey1 schreef:
studiemiep schreef:
Hier nam arno ook mijn AB zadel in toen ik een nieuwe liet aanmeten. Helaas was het nieuwe aangemeten zadel lang niet zo goed als het 1ste "leen"zadel!....erg jammer


Hoe bedoel je dat precies? Je leenzadel was fijner dan je nieuwe zadel uiteindelijk?


Jups en het leenzadel lag daarnaast veel beter op het paard. Het nieuwe zadel heeft nooit goed gelegen...... (dus dat is wel meer dan jammer te noemen)

nienkefelice
Berichten: 374
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: noorden/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:24

Ik heb een vraag hier voor de AB kenners.

Ik heb een AB zadel op het oog, type SB.
Enige waar ik over twijfel: ik heb zelf wat korte forsere bovenbenen. Het zadel heeft een kortere wrong. Iemand ervaring of dit juist fijn kan zijn met mijn korte forsere beentjes :D ?

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:09

Wat is op dit moment de levertijd van een nieuw zadel?

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:58

nienkefelice schreef:
Ik heb een vraag hier voor de AB kenners.

Ik heb een AB zadel op het oog, type SB.
Enige waar ik over twijfel: ik heb zelf wat korte forsere bovenbenen. Het zadel heeft een kortere wrong. Iemand ervaring of dit juist fijn kan zijn met mijn korte forsere beentjes :D ?


Ik Heb niet zozeer echt korte beentjes, maar wel stevige :) voor mij werkt het heel goed, heb een reus die ook echt heel erg hoog opgeeft, en ik kan nu zonder dat het echt veel moeite kost heerlijk doorzitten. Ik ben nog steeds zo super blij *\o/*

Dakotha_
Berichten: 122
Geregistreerd: 11-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:31

nienkefelice schreef:
Ik heb een vraag hier voor de AB kenners.

Ik heb een AB zadel op het oog, type SB.
Enige waar ik over twijfel: ik heb zelf wat korte forsere bovenbenen. Het zadel heeft een kortere wrong. Iemand ervaring of dit juist fijn kan zijn met mijn korte forsere beentjes :D ?


Arno heeft mijn bladen ingekort voor mijn korte pootjes, heb geen hele forse bovenbenen maar ook niet slank. Ben er erg blij mee!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:39

Ik ben slank maar met korte stevige bovenbenen (en kuiten.. zucht) maar ik ben erg blij met mn ab wrong!

nienkefelice
Berichten: 374
Geregistreerd: 22-04-07
Woonplaats: noorden/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:27

. Verkeerde

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 23:51

Ik ben me aan het oriƫnteren op een ander zadel.
Aan wat voor prijzen en levertijd moet je denken bij een Arno Brandtzadel?

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:45

Mickey schreef:
Ik ben me aan het oriƫnteren op een ander zadel.
Aan wat voor prijzen en levertijd moet je denken bij een Arno Brandtzadel?


Prijs rond de 2000 zonder luxe opties en minimaal 10 weken levertijd

mywayzidane
Berichten: 1800
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:21

Maar wel eventueel kosteloos gebruik maken van een leenzadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:57

Iedere dag nog blij mee!
Afbeelding

Sunrise

Berichten: 945
Geregistreerd: 10-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:22

Wauw wat een prachtig zadel! <3

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:39

Prachtig zadel vec! Ziet er ook mooi compact uit.
Zou jij evt de lengte van je zadel eens op willen meten?
Mijn paard heeft een korte rug. Het Arno brandt zadel wat ik voor mijn vorige paard had, is voor haar helaas te lang.

NikkiLoves

Berichten: 663
Geregistreerd: 10-06-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:33

perdjes schreef:
Prachtig zadel vec! Ziet er ook mooi compact uit.
Zou jij evt de lengte van je zadel eens op willen meten?
Mijn paard heeft een korte rug. Het Arno brandt zadel wat ik voor mijn vorige paard had, is voor haar helaas te lang.


Ik heb ook een Arno Brandt zadel voor mijn haflinger met korte rug en toch 17,5 inch. Ze hebben er kortere (pony) kussens onder gedaan en hij is heel mooi kort :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:50

perdjes schreef:
Prachtig zadel vec! Ziet er ook mooi compact uit.
Zou jij evt de lengte van je zadel eens op willen meten?
Mijn paard heeft een korte rug. Het Arno brandt zadel wat ik voor mijn vorige paard had, is voor haar helaas te lang.


Hoe wil je het gemeten hebben? Mijn paard is ook kort van rug maar heeft nog veel ruimte over achter het zadel. Volgens mij is het een 17"

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 22:53

vec schreef:
Hoe wil je het gemeten hebben? Mijn paard is ook kort van rug maar heeft nog veel ruimte over achter het zadel. Volgens mij is het een 17"


Het viel mij meteen op dat je zadel fijn compact is. Daarom ben ik nieuwschierig hoelang hij zal zijn.
Zou je hem kunnen meten van de zijkant daar waar ongeveer het AB tekentje zit tot het einde van de kussens? Dan heb ik een beetje een vergelijk met de AB die ik nog thuis heb. Bedankt!

NikkiLoves schreef:
Ik heb ook een Arno Brandt zadel voor mijn haflinger met korte rug en toch 17,5 inch. Ze hebben er kortere (pony) kussens onder gedaan en hij is heel mooi kort :)


Bedankt voor je berichtje!
In principe zou een 17 inch ook wel moeten lukken maar kortere kussens zou zeker ook nog een optie kunnen zijn!
Ik rijd haar nu nog met een springzadel. Maar moet binnenkort sowieso een afspraak maken met Arno om de mogelijkheden te bekijken.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:41

Ik heb een 17,5 inch zitting en 17 inch kussens onder mijn zadel.