Flexibele boom, wordt aangeraden voor mensen (en paarden) met rugklachten
Ik hoef nooit meer anders
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Splinter schreef:Een WOW zadel, heerlijke ongedwongen zit, alles herstelbaar en op lucht.
Flexibele boom, wordt aangeraden voor mensen (en paarden) met rugklachten![]()
Ezmee schreef:Splinter schreef:Een WOW zadel, heerlijke ongedwongen zit, alles herstelbaar en op lucht.
Flexibele boom, wordt aangeraden voor mensen (en paarden) met rugklachten![]()
Ik kan niet veel uitgeven. Mijn budget in inmiddels helemaal op aan zadels![]()
Ik weet van de WOW zadels heerlijke maar m'n bankrekening kan dat niet veroorloven.
Maar het is een eenmalige uitgave, zadel gaat een leven mee
ankem schreef:Ik toen wel geïnformeerd bij Arie naar tweedehands, waren zeldzaam en was zo'n beetje een wachtlijst voor 2e hands.
Urielle schreef:ankem schreef:Ik toen wel geïnformeerd bij Arie naar tweedehands, waren zeldzaam en was zo'n beetje een wachtlijst voor 2e hands.
Als het een troost is: ik heb er een, voor de rug van mijn paard omdat het echt erg goed zou zijn volgens de paardenmasseuze, maar ik vind hem voor mezelf niet fijn zitten. Zal Arie nog eens een PM sturen nu ik eraan denk of er iets te verbouwen is nog, want ik zit wat in stoelzit met dit zadel.
Splinter schreef:apart, meeste mensen zitten er wel op, door de stijgbeugelophanging, maar ieder mens is anders
) WOW, moest er even aan wennen, maar zit er naar mijn idee niet slecht op... (en de zit is inderdaad behoorlijk plat en ongedwongen en ik heb ook alleen bovenbeenwrongen)
Ezmee schreef:Nog meer mensen misschien ervaringen met KN zadels? Daar ben ik op het moment even in geinteresseerd
Nouvel schreef:Ezmee schreef:Nog meer mensen misschien ervaringen met KN zadels? Daar ben ik op het moment even in geinteresseerd
ik had zelf het gevoel op de KN iets voorover gedrukt te worden, ik vind 'm juist wel wat dwingen eerlijk gezegd...
LiSSy schreef:ik kukel op KN ook naar voren. maar ze hebben inderdaad wel weinig wrong en nieut zo'n diepe zit
Ezmee schreef:Nog meer mensen misschien ervaringen met KN zadels? Daar ben ik op het moment even in geinteresseerd

Urielle schreef:Ezmee schreef:Nog meer mensen misschien ervaringen met KN zadels? Daar ben ik op het moment even in geinteresseerd
Yep, met de KN Symphonie.
Het oude model heeft een vrije zit, weinig wrong, wel steun aan de dijbenen vond ik en zo comfortabel als een badkuip.
Heb hem ooit van een stalgenoot kunnen lenen en o, wat wilde ik haar zadel graag
Op het nieuwe model (had speciaal naar KN gevraagd omdat ik me dat ene zadel zo goed herinnerde) kan ik niet lekker zitten dus die heb ik te paard ook niet uitgeprobeerd. Ik zit er zelf iig niet netjes en niet lekker op, compleet anders dan het oude model.
In begin was het zadel nog wat hard, maar nu kan ik er steeds beter op zitten.
Lietje1 schreef:Ik heb ook een wow en ik moet zeggen dat het een uitkomst is! Mijn rugklachten zijn enorm vermindert. Heb er wel 1 tweedehands gekocht via Arie en dat scheelt wel een boel. Wat anders nog een optie kan zijn is een Daaleman. Die heb ik 10 jaar geleden gehad en dat was ook een vrij plat zadel met weinig kniewrong. Die worden trouwens ook op maat gemaakt dus kan je je wensen ook aangeven. Zijn ook goedkoper dan de wow maar ik weet de precieze prijs niet. Volgens mij hebben ze wel een internetsite waar het op staat.
Ezmee schreef:Ik heb geen interesse in WOW zadels eerlijk gezegd. Zadel boven de nieuwaarde van 1500,= kani k me niet veroorloven![]()