Zadel met ongedwongen zit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Re: Zadel met ongedwongen zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:13

Een WOW zadel, heerlijke ongedwongen zit, alles herstelbaar en op lucht.
Flexibele boom, wordt aangeraden voor mensen (en paarden) met rugklachten Knipoog

Ik hoef nooit meer anders Knipoog

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 11:15

Splinter schreef:
Flexibele boom, wordt aangeraden voor mensen (en paarden) met rugklachten Knipoog

Ik kan niet veel uitgeven. Mijn budget in inmiddels helemaal op aan zadels Bloos
Ik weet van de WOW zadels heerlijke maar m'n bankrekening kan dat niet veroorloven. Dromen

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:20

Een Kiefer Wien is echt ongedwongen zitten, heb er zelf 1 en zou nu liever 1 willen met iets meer wrong enz.... ruilen?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:23

Ezmee schreef:
Splinter schreef:

Ik kan niet veel uitgeven. Mijn budget in inmiddels helemaal op aan zadels Bloos
Ik weet van de WOW zadels heerlijke maar m'n bankrekening kan dat niet veroorloven. Dromen

Ach 2dehands zijn ze ook verkrijgbaar, maar ze zijn idd wel prijzig Knipoog
Duurder dan mn trailer Clown Maar het is een eenmalige uitgave, zadel gaat een leven mee Pling

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:25

Ik toen wel geïnformeerd bij Arie naar tweedehands, waren zeldzaam en was zo'n beetje een wachtlijst voor 2e hands. Boos!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:31

ankem schreef:
Ik toen wel geïnformeerd bij Arie naar tweedehands, waren zeldzaam en was zo'n beetje een wachtlijst voor 2e hands. Boos!

Als het een troost is: ik heb er een, voor de rug van mijn paard omdat het echt erg goed zou zijn volgens de paardenmasseuze, maar ik vind hem voor mezelf niet fijn zitten. Zal Arie nog eens een PM sturen nu ik eraan denk of er iets te verbouwen is nog, want ik zit wat in stoelzit met dit zadel.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:40

Zo lees je maar weer dat de ene rugpatient de andere niet is...

Ook ik ben er één,maar ben weer geholpen met mijn diepe zit en flink wat wrong..
Heb wel een 18'' zodat ik niet helemaal opgesloten zit.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:38

Urielle schreef:
ankem schreef:

Als het een troost is: ik heb er een, voor de rug van mijn paard omdat het echt erg goed zou zijn volgens de paardenmasseuze, maar ik vind hem voor mezelf niet fijn zitten. Zal Arie nog eens een PM sturen nu ik eraan denk of er iets te verbouwen is nog, want ik zit wat in stoelzit met dit zadel.

apart, meeste mensen zitten er wel op, door de stijgbeugelophanging, maar ieder mens is anders Clown

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:48

Splinter schreef:
apart, meeste mensen zitten er wel op, door de stijgbeugelophanging, maar ieder mens is anders Clown

ik heb sinds kort ook een (gebruikte Cool ) WOW, moest er even aan wennen, maar zit er naar mijn idee niet slecht op... (en de zit is inderdaad behoorlijk plat en ongedwongen en ik heb ook alleen bovenbeenwrongen)
ik heb nog niet het verschil geprobeerd met de verschillende beugelhaken (heb ze nu op de voorste).
Maakt dat veel verschil voor je zit een beenligging?

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 21:55

Nog meer mensen misschien ervaringen met KN zadels? Daar ben ik op het moment even in geinteresseerd Tong uitsteken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:59

Ezmee schreef:
Nog meer mensen misschien ervaringen met KN zadels? Daar ben ik op het moment even in geinteresseerd Tong uitsteken

ik had zelf het gevoel op de KN iets voorover gedrukt te worden, ik vind 'm juist wel wat dwingen eerlijk gezegd...
(tenminste die ik had, die ik gepast heb, een maatje smaller en kleiner had dat veel minder)

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 22:00

Nouvel schreef:
Ezmee schreef:

ik had zelf het gevoel op de KN iets voorover gedrukt te worden, ik vind 'm juist wel wat dwingen eerlijk gezegd...

Oke, mijn conclusie tot nu toe over de KN. Weinig wrong en niet te diepe zit , wordt beschreven als niet dwingend.
Ik wil wele ens een KN proberen maarja niemand in de buurt met een KN Huilen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:08

ik kukel op KN ook naar voren. maar ze hebben inderdaad wel weinig wrong en nieut zo'n diepe zit

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:12

LiSSy schreef:
ik kukel op KN ook naar voren. maar ze hebben inderdaad wel weinig wrong en nieut zo'n diepe zit

ik dus ook... Clown
ik heb al een wat holle rug, en ik had het gevoel dat ik hierop nog wat holler in mijn rugt gedrukt werd, en wat voorover dus...

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:26

Ik heb sinds kort een Passier optimum met normale zit, zadel is ongedwongen en het contact met het paard is optimaal. In het verleden heb ik een Kieffer Ulla Salzgeber gehad, maar mede door pijn in mij rug was dit zadel te gedwongen en dus niet geschikt voor mij.
De passier optimum is voor mij echt een uitkomst!

tiffiepiffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:53

Een KN heeft in een aantal modellen wel een ongedwongen zit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:12

Ezmee schreef:

Yep, met de KN Symphonie.

Het oude model heeft een vrije zit, weinig wrong, wel steun aan de dijbenen vond ik en zo comfortabel als een badkuip.
Heb hem ooit van een stalgenoot kunnen lenen en o, wat wilde ik haar zadel graag Vork

Op het nieuwe model (had speciaal naar KN gevraagd omdat ik me dat ene zadel zo goed herinnerde) kan ik niet lekker zitten dus die heb ik te paard ook niet uitgeprobeerd. Ik zit er zelf iig niet netjes en niet lekker op, compleet anders dan het oude model.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 10:39

Tjonge zit daar ook nog verschil in Tong uitsteken

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:33

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:41

Urielle schreef:
Ezmee schreef:

Yep, met de KN Symphonie.

Het oude model heeft een vrije zit, weinig wrong, wel steun aan de dijbenen vond ik en zo comfortabel als een badkuip.
Heb hem ooit van een stalgenoot kunnen lenen en o, wat wilde ik haar zadel graag Vork

Op het nieuwe model (had speciaal naar KN gevraagd omdat ik me dat ene zadel zo goed herinnerde) kan ik niet lekker zitten dus die heb ik te paard ook niet uitgeprobeerd. Ik zit er zelf iig niet netjes en niet lekker op, compleet anders dan het oude model.

Hier ook, heb hem in februari gekocht. het is een fijn zadel, precies wat ik zocht Ja In begin was het zadel nog wat hard, maar nu kan ik er steeds beter op zitten.

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 11:50

Ik heb ook een wow en ik moet zeggen dat het een uitkomst is! Mijn rugklachten zijn enorm vermindert. Heb er wel 1 tweedehands gekocht via Arie en dat scheelt wel een boel. Wat anders nog een optie kan zijn is een Daaleman. Die heb ik 10 jaar geleden gehad en dat was ook een vrij plat zadel met weinig kniewrong. Die worden trouwens ook op maat gemaakt dus kan je je wensen ook aangeven. Zijn ook goedkoper dan de wow maar ik weet de precieze prijs niet. Volgens mij hebben ze wel een internetsite waar het op staat.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 12:10

Ik heb geen interesse in WOW zadels eerlijk gezegd. Zadel boven de nieuwaarde van 1500,= kani k me niet veroorloven Bloos Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 12:25

Passier Optimum met normale zit (dus geen diepe zit zoals de meesten zijn uitgevoerd). Er is er volgens mij één tweedehands te koop op marktplaats.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 14:23

Lietje1 schreef:
Ik heb ook een wow en ik moet zeggen dat het een uitkomst is! Mijn rugklachten zijn enorm vermindert. Heb er wel 1 tweedehands gekocht via Arie en dat scheelt wel een boel. Wat anders nog een optie kan zijn is een Daaleman. Die heb ik 10 jaar geleden gehad en dat was ook een vrij plat zadel met weinig kniewrong. Die worden trouwens ook op maat gemaakt dus kan je je wensen ook aangeven. Zijn ook goedkoper dan de wow maar ik weet de precieze prijs niet. Volgens mij hebben ze wel een internetsite waar het op staat.

Ik heb op het andere paard wat ik rijd een oude model Daaleman, voor weinig geld via Marktplaats gekocht, inderdaad met weinig wrong. De zit is niet super plat, maar dwingt niet.
Misschien ook nog een optie om (evt. tijdelijk) voor zoiets rond te kijken...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 16:13

Ezmee schreef:
Ik heb geen interesse in WOW zadels eerlijk gezegd. Zadel boven de nieuwaarde van 1500,= kani k me niet veroorloven Bloos Knipoog

Een Kn kost nieuw volgens mij 1800-1900 euro..