[WN] Welke pad voor onder een Bob Marshall?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Welke pad voor onder een Bob Marshall?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 09:25

@Johanna: thanks but no thanks Haha! Ik gebruik mijn Swayback op beide meiden met veel plezier. Die andere hou ik meer voor als ik ooit nog eens een show ga starten en voor back-up Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 10:51

Fijn! Ja
Ik houd me trouwens wel aanbevolen voor de pad uit Amerika Knipoog Met katoenen onderkant, dat dan wel Knipoog

Als ik de financiën rond kan krijgen, gaat de bestelling asap de deur uit Hyper!

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:43

Een gewone vilten pad is in het geval van jou paard het beste en voordeligste.
Een wollen showpad kan ook. (zonder gouddraad natuurlijk).
Alle 'ronde'paarden met het bekende gootje op hun rug volstaan met een gewone pad.
Smalle paarden met verhoogde ruggegraad hebben een pad met uitsparing nodig, dit om kissingspine tegen te gaan.

vriendelijke groet Alida

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:08

Lars_Alida schreef:
Een gewone vilten pad is in het geval van jou paard het beste en voordeligste.
Een wollen showpad kan ook. (zonder gouddraad natuurlijk).
Alle 'ronde'paarden met het bekende gootje op hun rug volstaan met een gewone pad.
Smalle paarden met verhoogde ruggegraad hebben een pad met uitsparing nodig, dit om kissingspine tegen te gaan.

vriendelijke groet Alida

Toch denk ik dat je hier de spijker ff helemaal mis slaat, ook bij een paard met een ronde rug en "gootje" is het belangerijk om de ruggegraad vrij te houden.
Niet alleen druk heeft een slecht uitwerking op de ruggegraad maar ook warmte is zeer slecht.

Ik zou dus wat je ook voor pad kiest eentje met ruggegraadsvrijheid nemen Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:32

Dat heeft duidelijk ook mijn voorkeur Haha!

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:44

Rij al meer dan 10 jaar BM,op verschillende paarden zonder problemen op een gewone vilten pad.
De fabrikant Sportssaddle inc. adviseerd ze, en Master Saddle fitting consultant Gerrie v Oosanen
adviseerd van alle boomloze zadelmerken BM incl standaard pad voor westernruiters.

Zouden zij allen de plank misslaan denk je?
Voorkeur voor iets anders ok, maar dan zit je in een andere prijsklasse maar niet beter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:51

Tja mijn ervaring met een gewone vierkante pad is dat hij op de schoft gaat drukken omdat een paardenrug nu eenmaal gevormd is en niet vlak en dat een boomloos zadel duidelijker de rug volgt.

Verder zit er tussen een paard met een duidelijk geultje en een paard met een opliggende ruggegraat nog een heel groot aantal paarden die een gewone vlakke ruggegraat hebben en die IMO dus wel degelijk gebaat zijn bij dat beetje extra ruimte tussen zadel/pad en rug.
Lars_Alida schreef:
De fabrikant Sportssaddle inc. adviseerd ze.

Waar zie je dat op hun site?? Ik zie alleen maar dat de Skito-pad geadviseerd wordt nl.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 16:31

Ik ben ook voor net iets extra ruimte, de pads met inlages bij de BF zijn me ook goed bevallen. Ruggegraat lag er altijd netjes vrij onder, en was ook vrij van zweet. Ja, of ze moest zo gezweet hebben, dan zweet ze overal en drupt het letterlijk van haar af (koudbloed, zoals ik al zei Nagelbijten / Gniffelen ).