Eigen hoofdstel aanschaffen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisjolienbob

Re: Eigen hoofdstel aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 15:13

Gewoon een enkel gebroken trens word het meest gebruikt. Daar heb je dan weer "dikke" en "dunne" in. Je moet even kijken hoe het bit er precies uitziet.
Mooi hoofdstelletje!

LLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 16:12

Ik ga morgen inderdaad even goed opmeten en even een fotootje maken van het huidige bit zodat ik een goede voor mijn eigen hoofdstel kan kopen.
Bedankt! Ik kan niet wachten tot hij er is Lachen Hopen dat de verzending ed goed gaat!
Heerlijk al die paardenspulletjes Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:14

Ik deed dat vroeger ook hoor, met de pony die wij deelden.
Uiteindelijk heb ik dat hoofdstel bij de manege gelaten, en een kwalitatief betere gekocht. Het andere hoofdstel heb ik wel gewoon onderhouden, net zoals het zadel.

LLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 19:54

Ik heb mijn hoofdstel al binnen gekregen met de post vandaag Haha!

Hij was wel wat witjes uitgeslagen en moest worden ingevet maar dat stond ook in de advertentie en daar ben ik dus gelijk mee aan de slag gegaan!

Heb hem met warm water en een doek schoongemaakt en vervolgens met ledervet ingevet! Nu nog een tweede keer invetten en het is weer een prachtig nieuw hoofdstel!

Ik heb 20 euro incl. verzendkosten betaald en dat is ie dubbel en dwars waard (ik vermoed dat dit eens een erg duur hoofdstel is geweest!)

Nu wacht ik nog op mijn bestelde bit nadat ik op de manege gisteren de boel heb opgemeten, een bustrens van 13.5 cm is het waarmee hij nu loopt en ik heb er dus ook zo eentje besteld.

Dan zijn we helemaal compleet en van het vervelende slecht onderhouden manege hoofdstel verlost, dat hoofdstel was gisteren weer ergernis nummer 1, we hebben het met zn 3en los staan sjorren!
No more of that my friends! Haha!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 01:10

verwachten we natuurlijk binnenkort wel een foto van het paard met je nieuwe hoofdstel Knipoog

LLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 07:36

Hihi Lachen Ik zal proberen maandag wat foto's te maken, dat zal dan met mn mobiel moeten dus ik weet niet of dat wat wordt maar het is het proberen waard!
Heb inmiddels zwarte lederwas ondekt, dus nu is hij helemaal mooi geworden Haha!
Wacht nog op mn bit, die komt waarschijnlijk morgen (en dan maar duimen dat ik de goede heb!)