Welk halster om in de stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rozanne

Re: Welk halster om in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:38

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:47

Die heb ik ook maar mijne zit al snel zonder, maar dat is mss omdat de maat ietwat ruim is. Een leren halster is het enige alternatief denk ik, of een keelriem en frontriem aan de muilkorf maken

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:47

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 14:23

Zo'n halsrek is geen optie omdat het niet heel ideaal voor paarden is (advies van dierenarts: als het écht niet nodig is, niet doen!). Met een hele muilkorf kunnen ze niet eten (dus die dingen met 1 riem) en hij is ook niet te genieten met dat ding om Nagelbijten / Gniffelen (heeft hij een tijdje omgehad namelijk).
Veiligheidshalster heb ik in mijn handen gehad, maar mijn pony kennende krijgt hij dat ook af. (enige wat hij niet af kan krijgen zijn gewone halsters)

Ik heb er nu een strotouwtje tussen, maar dat werkt niet?

sisal touwtje dan? Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:31

Welshcobfan schreef:
Zo'n halsrek is geen optie omdat het niet heel ideaal voor paarden is (advies van dierenarts: als het écht niet nodig is, niet doen!). Met een hele muilkorf kunnen ze niet eten (dus die dingen met 1 riem) en hij is ook niet te genieten met dat ding om Nagelbijten / Gniffelen (heeft hij een tijdje omgehad namelijk).
Veiligheidshalster heb ik in mijn handen gehad, maar mijn pony kennende krijgt hij dat ook af. (enige wat hij niet af kan krijgen zijn gewone halsters)

Ik heb er nu een strotouwtje tussen, maar dat werkt niet?

sisal touwtje dan? Lachen

ik vrees dat strotouwtje niet zal breken. Hing daar vroeger van die paletten aan de bomen om daar een boomhut van te maken...Die dingen kunnen echt heel wat dragen Nagelbijten / Gniffelen

Is het oude hoofdstel ook geen ide? (dus volledig hoofdstel behalven het bit)

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:39

Ik zou een leren halster nemen, een wat ouder exemplaar, die trekken ze toch wel kapot als ze blijven hangen. In de BIT heeft daar wel eens wat over in gestaan, dat er niet teveel kracht voor nodig was het te breken. Was een of andere halstertest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 14:40

krijgt hij af Clown

Ik kan ook hele bouwwerken maken met een strotouwtje, maar vaak hang je geen pallet op aan 1 simpel touwtje Haha! en heb je constante druk ipv 1 piekmoment.
Vaak verdeel je een pallet ook over meerdere touwtjes Knipoog
(ik kan met sisal en palen hele torens maken waarop vele mensen kunnen klimmen: máár ik kan geen paal vastmaken met 1 simpel touwtje die ook enkel is (en niet dubbel gedaan etc Tong uitsteken) dan knapt het bij druk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:44

Kun je niet een camera'tje neerzetten?
Bij ons moest een paard met hechtingen ook een poosje een muilkorf, en toen hebben ze een van de camera's op stal op zijn box gericht. In de kantine staat een tv'tje, en er zijn altijd wel mensen in de kantine die het tv'tje in de gaten konden houden. Dus als hij het halster of de muilkorf los wist te slopen zou er direct iemand op af gaan.
Moet je alleen voor s'nachts nog een oplossing vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 14:50

Welshcobfan schreef:
krijgt hij af Clown

Ik kan ook hele bouwwerken maken met een strotouwtje, maar vaak hang je geen pallet op aan 1 simpel touwtje Haha! en heb je constante druk ipv 1 piekmoment.
Vaak verdeel je een pallet ook over meerdere touwtjes Knipoog
(ik kan met sisal en palen hele torens maken waarop vele mensen kunnen klimmen: máár ik kan geen paal vastmaken met 1 simpel touwtje die ook enkel is (en niet dubbel gedaan etc Tong uitsteken) dan knapt het bij druk.

vier van die simpele touwtjes en daar zaten wij toch met aardig wat man op te springen en te doen... Nagelbijten / Gniffelen (levensgevaarlijk, kweet et maar ja...Je bent jong he Clown) nu, jij mag het doen van mij hoor, even veel kans dat het wel breekt! Maar ik zou het niet doen Lachen

Een ouder leren halster waarvan eht leer al een beetje verduurd is, is idd ook een optie...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 15:18

Sisal dan? Dat knapt vaak als je er druk op zet, bij scouting wel als je er te hard aan trekt Nagelbijten / Gniffelen

(een leren halster kan wel, maar ik ben pas maandag in de gelegenheid om iets te kopen Tong uitsteken)

lisjolienbob

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:56

Mijn pony draagt eigenlijk altijd een halster om in stal... Hij kan toch nergens aan vast komen te zitten?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:06

lisjolienbob schreef:
Mijn pony draagt eigenlijk altijd een halster om in stal... Hij kan toch nergens aan vast komen te zitten?

Wij hebben ook een paar paarden die 24/7 een halster om hebben. Die ene heeft zo'n anti-bijt ding en de andere zijn jonge, lastig vast te pakken, hengsten/jonge paarden.

Dit hebben wij altijd eigenlijk, of zo een met zo'n anti-bijt ding of een die moeilijk vast te pakken is en er is nog nooit een paard bij ons vast komen te hangen aan z'n halster. Vast liggen lukt ze nog wel eens. Wij hebben zelfs van die 'tailboards' door de hele stal en dat hebben jullie denk ik niet eens in NL en zelfs daarmee is er nooit een blijven hangen aan z'n halster.

Maar wij hebben ook een appartement boven de stallen, dus altijd iemand aanwezig. Maar ik zou gewoon zo'n veiligheids halster om doen en dan wat strakker dat hij er niet zelf mee kan klooien. Zo krijgt 'ie 'm als het goed zelf niet af en breekt hij als het moet.

Succes.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:14

Ik heb ooit eens in een winkeltje (weet niet meer waar) een muilkorf gezien die gewoon euhm met een sluitingachter de oren werd gehangen. Misschien moet je daar eens achter zoken ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:18

In dit geval zou ik er voor zorgen dat de box compleet vrij van uitsteeksels is waar hij achter kan blijven hangen. Er zijn wel meer mensen die paarden in de box houden met halsters om, alleen al om het feit dat mocht er bijvoorbeeld brand uitbreken, je dan nog een houvast hebt om een paard aan vast te pakken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 12:25

De box is gelukkig vrij van uitsteeksel Lachen

Muilkorf met sluiting achter de oren krijgt hij zo af helaas Nagelbijten / Gniffelen

Zijn stalhalster lag mét anti-bijtding al buiten gister... dus hij krijgt een gewoon halster af in de stal. Misschien toch maar een veiligheidshalster en die strakker om doen Nagelbijten / Gniffelen