Ik ben hem tegengekomen op een site toen ik aan het kijken was voor een nieuw hoofdstel en ik had er nog nooit eerder van gehoord. En aangezien ik altijd wil bijleren (
) ben ik zeer benieuwd naar wat jullie meningen zijn over deze neusriem.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) ben ik zeer benieuwd naar wat jullie meningen zijn over deze neusriem.
www.equimatch.nl schreef:Neusriem speciaal ontwikkeld voor een verbetering van de controle en een beter doorkomen van de hulpen van de ruiter op een vriendelijke manier. Deze neusriem heeft bewezen zeer geschikt te zijn in wedstrijdverband, speciaal voor paarden die afwijkend gedrag vertonen als gevolg van het niet volledig accepteren van het bit. de teugel oefent druk uit op de zachte neusriem, en nodigt hiermee het paard uit de verbinding met de hand van de ruiter te herstellen (in aanleuning te komen) en de neus op de loodlijn te houden. Terwijl de druk op de zijkant van de neus wordt vergroot als de tegenovergestelde teugel aangenomen wordt, hierdoor wordt de wendbaarheid vergroot. De Worcester neusriem zorgt voor een grotere flexibiliteit van het bit en haalt de eenzijdige nadruk op het bit weg en biedt daarmee een vriendelijker en effectiever compromis. De effecten van deze neusriem hebben al voor vele verrassende resultaten gezorgd en heeft zichzelf snel een goede repuatei verworven in alle takken van de sport en voor zijn gebruik bij jonge paarden. Geschikt voor: springen, jacht, polo, jonge paarden-verbeterde communictatie, jonge ruiters- voor een vriendelijke controle, scholing.
Ontmoedigt:
- tong over het bit;
- stormen;
- hangen aan het bit;
- vooral geschikt voor paarden die zich willen onttrekken aan het bit.
Ik vind hem er wel leuk uit zien ( de bevestiging aan de neusriem zelf) maar het lijkt me een erg onvriendelijk en fout ding. Het hoofd hoor je nog altijd naar beneden te rijden, niet te trekken
Citaat:speciaal voor paarden die afwijkend gedrag vertonen als gevolg van het niet volledig accepteren van het bit

Cassidy schreef:Het is een symptoombestrijder en geen oplossing.

Met een neusriem kun je ook de neus van een paard breken als je even je best doet
Alleen als ik het topic zo lees is het niet een supervriendelijk iets. Allegra schreef:Ik denk juist dat het eerder kan helpen bij een ruiter met harder handen. De neusriem voorkomt dat je het bit ver door de mond kan trekken, en het voorkomt onnodig veel druk op de lagen (naar beneden toe gezien zegmaar).ja maar , op die manier verberg je dus de zichtbare aanwijzingen dat de ruiterhand niet correct /zacht genoeg is en leert de ruiter dus absoluut niets , want het is niet eens zichtbaar dat de hand te hard is oid
Ik zie het idd ook niet als oplossing voor de problemen die cassidy noemt, maar misschien wel voor paarden die gewoon niet goed begrijpen wat de bedoeling is, waar ze hun hoofd naartoe moeten brengen (jonge of slecht/weinig opgeleide paarden).jonge paarden zou ik zeker niet met deze neusriem rijden , je vertekent namelijk het beeld van de reactie van het dier op de ruiterhand waardoor je geen correct beeld krijgt van de reactie en eventuele vorderingen van het dier , slecht opgeleidde of verreden paarden
zou je misschien in zeldzame situaties baat kunnen hebben maar nogmaals, je krijgt geen duidelijk en correct beeld van wat jij als ruiter met je hand doet,dat is het grote probleem wat ik met dergelijke neusriemen heb
Al is het maar omdat de neusriem dat dus 'inwerkt'. Dit was trouwens alleen bedoelt om het argument dat dit in harde handen zou verergeren te weerleggen hoor.
Allegra schreef:Natuurlijk is het wel zichtbaar dat de ruiterhand te streng isAl is het maar omdat de neusriem dat dus 'inwerkt'. Dit was trouwens alleen bedoelt om het argument dat dit in harde handen zou verergeren te weerleggen hoor. weet ik , was alleen even ene gedachtenspringetje van me , probleem met en boel ruiters die hard in de hand zijn , gaan een hulpmiddel meestal niet gebruiken om de oorzaak te bestrijden, maar om de symptomen te verbergen , "als je het niet , dan is het er niet" zeg maar , dat bedoelde ik er meer mee te zeggen
Wat betreft jonge/slecht beleerde paarden, ik denk dat het nuttig kan zijn als je uit de reactie van het dier kan opmaken dat het niet helemaal snapt wat de bedoeling is. Als je voor het paard met zo'n neusriem duidelijker kan maken dat het zijn hoofd naar beneden moet brengen (ontspannen, maar komt neer op de neus iig naar beneden brengen) zie ik niet in waarom je hem niet zou gebruiken.
En natuurlijk zijn er betere manieren, maar niet altijd betere ruiters of intructeurs[b]en daar heb je idd een heel goed punt , maar ik denk juist dat door dit soort hulpmiddelen je het paard niet helpt ...ik zie liever dta het probleem zichtbaar blijft waardoor de ruiter niet verder komt bij de instructeur en op zoek moet naar een andere, en hopelijk betere...daar schiet een paard meer mee op dan een ruiter en instructie die met kunstgrepen aan komt zetten
Kafue schreef:dat is het probleem regelmatigWaar een wil is is een weg.