barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 19:31

Goedeavond allemaal!

ik ben al geruime tijd opzoek naar een baroke bitloze hoofdstel in het bruin maar ik lijk weer het onmogelijke te vragen. :+ Op het moment rijd ik al enkele jaren lang met dit hoofdstel:


Afbeelding
(oude foto)

maar eigenlijk wil ik al een tijdje overstappen op bitloos. Een bitloze variant van wat ik heb zou top zijn maar iets wat er op lijkt is ook prima. Zolang de kleur combinatie maar bruin met zilver blijft :D Ik ben al tijden aan het speuren geweest op internet en heb er tot nu toe wel geteld 1 gevonden. die meteen 205 euro is en uit zweden moet komen -O- Nu vind ik het niet erg om het uit het buitenland te moeten halen maar wil er eigenlijk niet meteen de hoofdprijs voor betalen :') Wie o wie heeft de goudentip of weet wat te vinden? Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn :D

Nienkje_H

Berichten: 427
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:46


savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 19:57


silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:04

Ik heb zelf de sidepull van FRA Flandy gekocht voor mijn pony. Vond ik nog enigszins wat barok uitkomen voor een redelijke prijs. Heb mezelf namelijk ook rot gezocht naar een barok hoofdstel. Wat is je budget? Ik wil eventueel wel met je meekijken. Wel mooie gezien via ebay trouwens, maar kwamen dan een hoop verzendkosten bovenop en vond het dan toch te duur.


Edit, deze nog gevonden: https://www.equiplay.eu/equiplay2013/si ... barok.html

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:07

Ze zoekt een bruine, dat is vrees ik ook de moeilijkheid. :+

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 20:37

klopt bruine maakt het erg lastig. had mezelf 5 jaar geleden voor mijn kop moeten slaan toen ik besloot een bruin zadel te willen :+

Stippie

Berichten: 1366
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:45

En je huidige hoofdstel (laten) vermaken? Volgens mij is van die neusriem prima een sidepull te maken.

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 20:47

hmm dat is misschien ook nog wel een optie inderdaad. ga eens kijke of zo iets mogelijk is! bedankt voor de tip!

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:58

Is dit een optie?
https://markusholst.com/ruitersportarti ... ofdstellen
https://markusholst.com/ruitersportarti ... epull-semi
Bij elkaar kom je dan op zo'n 90 euro

Ik weet dat deuber een sidepull heeft, maar die zal ook boven budget zijn, en ik weet nog een hoofdstel vergelijkbaar aan wat jij hebt maar is zwart-rvs volgens mij.

Edit:https://www.kifrahorse.nl/Sidepull-Silver-Concho-Dark-Chestnut
Is dit nog de stijl die je zoekt? of to much? Het is iets meer western, maar zou ook voor barok door kunnen gaan ;)
Kifra heeft sowieso ook meer sidepull-hoofdstellen te koop.

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 21:10

die neusriem is zeker een optie! rest is een beetje saai maar misschien dat ik met alleen de neusriem nog wel wat anders er bij kan zoeken!


Die andere link is eventueel ook nog een optie. ik ga eens even verder struinen op die website bedankt :)

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:13


Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:16

Evt je hoofdstel om bouwen tot sidepull?

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4423
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:19

Amado schreef:

Die is niet bruin :)
En bovendien zit die niet zo mooi in elkaar, het bakstuk komt heel dicht bij het oog, het ringetje op de neusriem zit te hoog en de bovenkant van de neusriem is te groot in vergelijking met de ‘kinriem’.

Ik wilde gelijk die uit Zweden aanraden, maar die had je al gevonden zag ik, haha. Lovelance had een tijdje geleden een hele mooie, maar die is niet meer verkrijgbaar helaas.
Als ik jou was zou ik inderdaad voor je huidige hoofdstel gaan met een sidepull neusriem eraan. Die zou je eventueel nog kunnen laten maken, die paar ornamenten in de neusriem zouden het niet heel duur moeten maken.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 21:21


savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-18 22:05

Mariett schreef:
Amado schreef:

Die is niet bruin :)
En bovendien zit die niet zo mooi in elkaar, het bakstuk komt heel dicht bij het oog, het ringetje op de neusriem zit te hoog en de bovenkant van de neusriem is te groot in vergelijking met de ‘kinriem’.

Ik wilde gelijk die uit Zweden aanraden, maar die had je al gevonden zag ik, haha. Lovelance had een tijdje geleden een hele mooie, maar die is niet meer verkrijgbaar helaas.
Als ik jou was zou ik inderdaad voor je huidige hoofdstel gaan met een sidepull neusriem eraan. Die zou je eventueel nog kunnen laten maken, die paar ornamenten in de neusriem zouden het niet heel duur moeten maken.


haha ja die uit zweden is erg mooi. zou me uiteindelijk niet eens verbazen als ik toch overstag ga en met die thuis kom :+

nadeel van mijn huidige hoofdstel ombouwen vind ik dat ik meteen de neusriem er af moet slopen. die kan namelijk niet een normale manier los gehaald worden van het hoofdstel en dat vind ik dat ergens weer zonde :')


@hoppit

Ik heb hun inderdaad ooit een berihtje gestuurd of hij ook in het bruin ging komen en dat was toen wel de bedoeling. we zijn onderhand alleen al weer zo'n 2 jaar verder en hij is er nog steeds niet in het bruin -O-

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4423
Geregistreerd: 13-12-11

Re: barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:12

Echt niet? Normaal zijn er van die lusjes waar de neusriem doorheen gaat en als je de kinriem losmaakt zou je hem er gewoon uit kunnen halen.
De bakstukken zullen wel wat kort worden als je dat doet zie ik nu, dus dat is ook wel een nadeel.

Ik heb nog steeds stiekem hoop dat er een betaalbare, barokke sidepull op de markt komt die gewoon mooi om het hoofd zit en niet onwijs lomp is :o

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Re: barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 21:00

nope jammer genoeg niet. Lusjes zijn zo klein dat het vast zit. Gesp kan er aan de ene kant niet door en andersom is ie te smal om de hele neusriem er doorheen te halen. Ook hou ik het deel waar het bit aan zit dan los er voor want tis maar 1 riem waar alles in zit.

De hoop voor een betaalbare mooie barokke sidepull heb ik ook al een paar jaar maar jammer genoeg is die er nog steeds niet -O-

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Re: barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:28


siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 21:43

Daar komen nog best veel verzendkosten bij, wat je ook kan proberen is het duitse ebay-kleinanzeigen.de
welliswaar 2e hands maar je komt er vaak mooi spul tegen!
Je kan ook overwegen om het te laten maken, ik gok dat je voor een goede 150 euro een héél eind komt, en dan heb je alles naar wens.

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4423
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:03

siskeh schreef:
Daar komen nog best veel verzendkosten bij, wat je ook kan proberen is het duitse ebay-kleinanzeigen.de
welliswaar 2e hands maar je komt er vaak mooi spul tegen!
Je kan ook overwegen om het te laten maken, ik gok dat je voor een goede 150 euro een héél eind komt, en dan heb je alles naar wens.

Voor 150 euro heb je meestal een heel standaard sidepulletje, basic en zonder enige versiering :o Op maat laten maken is (terecht, want het kost véél werk en het materiaal is duur) best duur.

Maar zoiets als op die eBay kan wel, dat is gewoon een westernhoofdstelletje met een neusriem eraan. Je kan ook een los barok bakstuk (voor een stang bijv) kopen en dan gewoon een neusriempje met een paar ornamenten erop erbij.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: barok sidepull hoofdstel waar te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:15

En zou je custom-made niet zien zitten? Kost wat, maar dan is het wel geheel naar wens. Ik heb een hoofdstel laten maken door LuckyLeather in barok-look voor mn ruin. Afbeelding

ultimate
Berichten: 123
Geregistreerd: 28-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:27


Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:44

Ik heb alleen de sidepull neusriem gevonden is dit wat je zoekt?
Is wel moeilijk te matchen met bruin.
Mocht het wat zijn geef ik je de webshop door. Zit niet in Nederland. Ik heb de zwarte versie in Nederland besteld maar die webshop heeft hem alleen in zwart maar je zou eventueel kunnen vragen of hun aan de bruine versie kunnen komen als het wat is.

Afbeelding