Springzadel: zijn er nog opties?

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ElSea

Re: Springzadel: zijn er nog opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:47

Zadels die scheefzakken is helemaal niet gek, want geen enkel paard is recht. Sterker nog, je ziet bij sommige zadels zelfs dat ze na verloop van tijd zelf ook enigszins scheef worden. Waarom zou je er zoveel tijd, moeite en geld in stoppen als je pony er prima onder loopt? :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 19:57

Saaams schreef:
liekec schreef:
Zadels die scheefzakken is helemaal niet gek, want geen enkel paard is recht. Sterker nog, je ziet bij sommige zadels zelfs dat ze na verloop van tijd zelf ook enigszins scheef worden. Waarom zou je er zoveel tijd, moeite en geld in stoppen als je pony er prima onder loopt? :)

Omdat ik er last van heb. Dat het zadel scheef ligt geeft mij onbalans en duwt me op mn li zitbeenknobbel. Daarnaast schuurt het duidelijk op de schoft en dat is niet oke. Het heeft goed gelegen. Waarom zou ik dan nu de moeite niet doen om het weer goed te krijgen?

Ik bedoel niet dat je er niks aan moet doen. Ik denk alleen dat je het beter rijtechnisch op kan proberen te lossen, ik denk dat je daar uiteindelijk meer rendement uit haalt! Je zegt zelf ook scheef te zitten, heb je een goede instructrice? Ik zou daar heel veel tijd en energie in steken. Ik denk dat er in theorie niks mis is met je zadel, maar dat het probleem in de praktijk ligt. Zeker als je ziet hoeveel je er al aan gedaan hebt. (Waar overigens niks dan complimenten voor hoor!)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie