losse bitloze neusriem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MartineRL

Berichten: 4
Geregistreerd: 11-10-18

losse bitloze neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 14:33

Hallo allemaal!

Ik ben opzoek naar een bitloze sidepull neusriem, ik vind een nieuw bitloos hoofdstel ontzettend duur en tweedehands vallen de prijzen mij ook redelijk tegen. Geen idee of iemand al ervaring heeft met alleen een losse neusriem kopen, maar ik ben wel benieuwd. Ook weet ik niet of je die kunt bevestigen aan een 'normaal' hoofdstel. Ik dacht zelf dat je de neusriem wel kan bevestigen aan de bakstukken, maar ik weet niet of dat nou echt handig is.
Biothane leek mij niet stevig en relatief smal, het is voor een ouderwets type haflinger.

Iemand die daar al ervaring mee heeft of een mooie oplossing weet?

Groetjes!

OlympicOrry

Berichten: 592
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:38

Wat ik heb gedaan is een losse hackamore neusriem besteld en ringetjes in de doe-het-zelf zaak gekocht. Voldoet prima :)

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:59

In de westernsport hebben we losse neusriemen. Die koop je los en doe je eerst om het hoofd en daarna het hoofdstel. maar of dat voor een side-pull werkt....

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: losse bitloze neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:03

Wil je op contact rijden of met een los teugeltje?

MartineRL

Berichten: 4
Geregistreerd: 11-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 15:11

Azmay schreef:
Wil je op contact rijden of met een los teugeltje?


Ik rijd niet heel intensief meer met de haflinger, maar licht contact is altijd wel fijn. Soms is ze zwaar in de hand en soms niet. Afgelopen zomer hebben we veel met losse teugels gereden, maar af en toe is contact nog handig.

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:13

Ik raad de shape-it soft sidepull neusriem van barefoot aan. Hij is wel redelijk prijzig, maar je kan hem zo aan je bithoofdstel hangen. Het is een fijne brede neusriem die super zacht en soepel is. Mijn paard reageert er icm haar barefoot hoofdstel heel fijn op, hij verschuift ook niet als je een beetje teugeldruk geeft en is ook van goede kwaliteit.

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:14

Ik heb er een aan de bakstukken van mijn hoofdstel, maar ik vind het niet ideaal.

Heb je al bij Dabo´s Design gekeken? De hoofdstellen die ze maakt echt niet duur en ze maakt ze gewoon op bestelling in gewenste kleuren, maat en model. Ze zit ook op bokt onder gebruikersnaam Dabo.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:15

Je hebt biothane in verschillende breedtes. Het zou prima kunnen voor jouw haflinger. Je zou eens kunnen informeren bij Ellen van Dabo's Design. Die maakt dat soort dingen ook.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:18

Ik gebruik een neusriem van Kramer, maar die is wel vrij scherp. Als je op contact wil rijden kan je beter een platte zachtere neusriem gebruiken.
Afbeelding
Had voor mijn andere paard die iets meegaande was een oud Engels hoofdstel omgebouwd.
Afbeelding

ukie

Berichten: 934
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:19


pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 15:21

Laurora schreef:
Ik raad de shape-it soft sidepull neusriem van barefoot aan. Hij is wel redelijk prijzig, maar je kan hem zo aan je bithoofdstel hangen. Het is een fijne brede neusriem die super zacht en soepel is. Mijn paard reageert er icm haar barefoot hoofdstel heel fijn op, hij verschuift ook niet als je een beetje teugeldruk geeft en is ook van goede kwaliteit.


Ter info, die vind je hier: https://barefoot-saddle.nl/hoofdstellen ... -ipv.-bit/

MartineRL

Berichten: 4
Geregistreerd: 11-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 11:43


MartineRL

Berichten: 4
Geregistreerd: 11-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 11:44

pmarena schreef:
Laurora schreef:
Ik raad de shape-it soft sidepull neusriem van barefoot aan. Hij is wel redelijk prijzig, maar je kan hem zo aan je bithoofdstel hangen. Het is een fijne brede neusriem die super zacht en soepel is. Mijn paard reageert er icm haar barefoot hoofdstel heel fijn op, hij verschuift ook niet als je een beetje teugeldruk geeft en is ook van goede kwaliteit.


Ter info, die vind je hier: https://barefoot-saddle.nl/hoofdstellen ... -ipv.-bit/


Dankjewel!

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:52


ukie

Berichten: 934
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:36

MartineRL schreef:
ukie schreef:
Ik heb deze besteld https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... usriem?d=1
Is nog niet binnen, maar lijkt me een prima neusriem.


Heb je hem toevallig al binnen? zo ja, hoe zit hij?

Hij is binnen! Prima neusriem, niet te smal en redelijk zacht onderlegd.

snowlove
Berichten: 106
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:55

Ik maak sidepull neusriemen voor aan bithoofdstellen op maat van leer (of biothane) en touw met een hoge treksterkte, ik werk met verschillende breedtes wat dus de inwerking beïnvloedt. Daarnaast is er een ruime keus in patroontjes en kleurtjes. Mocht je nog wat zoeken, vraag gerust! Zie in het linkje wat foto's
https://www.marktplaats.nl/verkopers/16750360.html