[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:32

Zoals hierboven gezegd: Ghost heeft juist écht een smalle zit...


pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:32

En bij Barefoot kunnen op bestelling de meeste modellen zadels als "Vegan" uitvoering besteld worden :)


Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:33

Oh. Nou zo zie je maar :') ga ze eens bekijken! Wellicht is het een breder model wat ik toen gezien heb!

Goede tip pmarena! Thanks!

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:46

Mallow schreef:
Oh. Nou zo zie je maar :') ga ze eens bekijken! Wellicht is het een breder model wat ik toen gezien heb!

Goede tip pmarena! Thanks!


Ik ben nu heel benieuwd wat voor Ghost jij gezien hebt, die breed zit........

J0anieke

Berichten: 4865
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 12:56

Alle ghost zijn toch qua basis identiek en dus (bijna) even smal? :=

    Alana. ♡

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 13:41

J0anieke schreef:
Alle ghost zijn toch qua basis identiek en dus (bijna) even smal? :=


Klopt! Op een breder paard vaak wat breder dan op een smaller paard, maar dat is logisch :)

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

lotje5lotje
Berichten: 707
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:09

Je hebt de kussens, en haast niks tussen je been en het paard bij de Ghost, dat scheelt al heel veel.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:46

lotje5lotje schreef:
Je hebt de kussens, en haast niks tussen je been en het paard bij de Ghost, dat scheelt al heel veel.


en de wrongen duwen je knie niet opzij, zoals bin sommige merken.... :o

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 15:53

Nog even een vraagje..

Toen ik nog met boom reed was door zitten in draf al een dingetje, ik heb een Fries die gigantisch opgooit. Na heel veel trainen kon ik uiteindelijk door zitten op haar, maar na 1 proef wel helemaal bek af. Mensen die nooit op haar hebben gezeten en dan gaan draven kunnen sowieso al niet op haar door zitten zo erg is het dus.

Nu rij ik haar dus boomloos en hoe hard ik ook oefen door zitten gaat NIET paard vind het ook niet meer leuk dat ik het überhaupt nog probeer, dus ik heb het bijltje er bij neergelegd en ben alleen nog aan het lichtrijden. Dit gaat prima en mijn paard reageert er ook super op. Echter lees ik dingen dat lichtrijden slecht moet zijn op een boomloos zadel, klopt dit of is dat in de loop der jaren veranderd?

The smell of earth after rain!

blokfluit
Berichten: 86
Geregistreerd: 11-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:25

Ik zou zeggen als je paard er super op reageert en op doorzitten niet, lichtrijden dan maar.
Overigens nooit gehoord dat lichtrijden op een boomloos zadel slecht zou zijn. Misschien op de oude boomloze zadels waarvan de drukverdeling nog niet goed was.

Zinzi_jewel

Berichten: 8781
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:02

Kwetal schreef:
Mallow schreef:
Oh. Nou zo zie je maar :') ga ze eens bekijken! Wellicht is het een breder model wat ik toen gezien heb!

Goede tip pmarena! Thanks!


Ik ben nu heel benieuwd wat voor Ghost jij gezien hebt, die breed zit........


Ik ook
T smalste waar ik ooit op gezeten heb .
Spijt van verkoop
Ga ook op zoek naar een gebruikte smalle boomloos

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 20:31

blokfluit schreef:
Ik zou zeggen als je paard er super op reageert en op doorzitten niet, lichtrijden dan maar.
Overigens nooit gehoord dat lichtrijden op een boomloos zadel slecht zou zijn. Misschien op de oude boomloze zadels waarvan de drukverdeling nog niet goed was.

Ja de topics die ik tegenkwam waar in stond dat het slecht was is ook van zo'n 10 a 12 jaar geleden, toen was er geloof ik ook nog geen vps.

The smell of earth after rain!

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:11

Geen idee welk model het was. Eentje met korte zweetbladen iig.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:21

Ik heb de barefoot London verkocht. Heb nog wel een zgan pad liggen ervoor.

Maar nu op zoek naar een leren cheyenne maat 1,want van die weet ik zeker dat 't mij en m'n paard past

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:12

Petrichor schreef:
Nog even een vraagje..

Toen ik nog met boom reed was door zitten in draf al een dingetje, ik heb een Fries die gigantisch opgooit. Na heel veel trainen kon ik uiteindelijk door zitten op haar, maar na 1 proef wel helemaal bek af. Mensen die nooit op haar hebben gezeten en dan gaan draven kunnen sowieso al niet op haar door zitten zo erg is het dus.

Nu rij ik haar dus boomloos en hoe hard ik ook oefen door zitten gaat NIET paard vind het ook niet meer leuk dat ik het überhaupt nog probeer, dus ik heb het bijltje er bij neergelegd en ben alleen nog aan het lichtrijden. Dit gaat prima en mijn paard reageert er ook super op. Echter lees ik dingen dat lichtrijden slecht moet zijn op een boomloos zadel, klopt dit of is dat in de loop der jaren veranderd?


Heb je al eens centered riding / zitlessen geprobeerd? Hoe harder je probeert, hoe lastiger zitten vaak wordt. Het zit in hem meer in het niet-proberen, loslaten, voelen...

Dat gezegd hebbende: lichtrijden is geen probleem meer op de nieuwe modellen hoor! 'Vroeger' wel, maar de drukverdeling is zoveel beter geworden!

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:30

Hoe lang is een barefoot Nottingham maat 2. Past dat op een draagvlak van 48 cm?

Ik wil graag die testen maar zag alleen dat de maat 2 getest kon worden. Maar weet niet of dat qua lengte op mijn paard past.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:51

Skippy01 schreef:
Petrichor schreef:
Nog even een vraagje..

Toen ik nog met boom reed was door zitten in draf al een dingetje, ik heb een Fries die gigantisch opgooit. Na heel veel trainen kon ik uiteindelijk door zitten op haar, maar na 1 proef wel helemaal bek af. Mensen die nooit op haar hebben gezeten en dan gaan draven kunnen sowieso al niet op haar door zitten zo erg is het dus.

Nu rij ik haar dus boomloos en hoe hard ik ook oefen door zitten gaat NIET paard vind het ook niet meer leuk dat ik het überhaupt nog probeer, dus ik heb het bijltje er bij neergelegd en ben alleen nog aan het lichtrijden. Dit gaat prima en mijn paard reageert er ook super op. Echter lees ik dingen dat lichtrijden slecht moet zijn op een boomloos zadel, klopt dit of is dat in de loop der jaren veranderd?


Heb je al eens centered riding / zitlessen geprobeerd? Hoe harder je probeert, hoe lastiger zitten vaak wordt. Het zit in hem meer in het niet-proberen, loslaten, voelen...

Dat gezegd hebbende: lichtrijden is geen probleem meer op de nieuwe modellen hoor! 'Vroeger' wel, maar de drukverdeling is zoveel beter geworden!


Ik heb wel zitlessen gehad toen ik nog met boom reed, dat is uiteindelijk veel beter geworden. Helaas kan ik dat niet toepassen op boomloos ja dat kan wel maar helpt niet. Ik wordt gewoon geshaked! :')

The smell of earth after rain!

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:31

Ik heb sinds enkele maanden een boomloos Karlslund III ijslanderzadel, ik ben er tot nu toe erg tevreden van.
Ik had ook zeer weinig keuze met de erg korte rug van mijn ijslander :D .
Zijn er nog mensen met deze versie die er al langer mee rijden, en blijven jullie tevreden?
Ik ben beginnende eigenaar en dit is zowel 1e paardje als 1e zadel :) .

Cogito ergo sum < equito ergo vivo
Volg ijslanders Fagri en Goa en rheinländer Sheila via instagramaccount fagri_ijslander

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:33

Ik weet dat Er op de ijslandse paarden Facebook een paar mensen zitten Met de Karlslund

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Berdien

Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:34

JoycexEnya schreef:
Hoe lang is een barefoot Nottingham maat 2. Past dat op een draagvlak van 48 cm?

Ik wil graag die testen maar zag alleen dat de maat 2 getest kon worden. Maar weet niet of dat qua lengte op mijn paard past.


Ik denk dat dat krap wordt. Ik heb een Nottingham maat 2 en dat is best een flink zadel. Maar waarom vraag je het niet aan degene die het als testzadel aanbiedt? Of anders aan pmarena, zij is van Barefoot NL.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Cilianne
Berichten: 327
Geregistreerd: 11-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 11:11

Sonja_vR schreef:
Ik weet dat Er op de ijslandse paarden Facebook een paar mensen zitten Met de Karlslund


Dankjewel, dan ga ik daar is horen :)

Cogito ergo sum < equito ergo vivo
Volg ijslanders Fagri en Goa en rheinländer Sheila via instagramaccount fagri_ijslander

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:26

Een stomme vraag waarschijnlijk, maar heeft er iemand al eens een dressuurmodel-pad onder een gewoon model Barefoot gelegd? Heb geen idee of het enigszins gaat en kan de komende dagen niet proberen :P

pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 19:28

Is een beetje hetzelfde effect als wanneer je een dressuurdekje onder een springzadel legt. Je kan het gebruiken, maar echt flitsend zie je er niet uit :P

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 02:01

Hmmja, waarschijnlijk :+
Dan toch maar kijken om het te verkopen.. (heb mijn dressuurmodel Barefoot verkocht maar de mensen wilde het dekje niet dus dacht ik van 'dan kan ik het misschien als reserve gebruiken').

dianaw33

Berichten: 1883
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 09:26

Cilianne schreef:
Ik heb sinds enkele maanden een boomloos Karlslund III ijslanderzadel, ik ben er tot nu toe erg tevreden van.
Ik had ook zeer weinig keuze met de erg korte rug van mijn ijslander :D .
Zijn er nog mensen met deze versie die er al langer mee rijden, en blijven jullie tevreden?
Ik ben beginnende eigenaar en dit is zowel 1e paardje als 1e zadel :) .


Ik heb een Karlslund 1 en 2 gehad, mijn ijslander heb ik nog het langste met de 2 gereden, maar ook daar mee gestopt wegens enorm veel balansproblemen, en het feit dat de kussens een nogal dwingend model hebben: wat in het begin goed lag knelde uiteindelijk met de punten in de verder ontwikkelde rug. Ook vind ik de positie van de voorste singelstoot niet fijn, die ligt voor het mooie te veel op de schouderkop. Dus nee, ook dit is geen zadel voor altijd, maar dat is geen enkel zadel, omdat je paard nu eenmaal blijft veranderen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 81 bezoekers