Welke positie van singelstoten heeft de voorkeur?

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Caily

Welke positie van singelstoten heeft de voorkeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 12:04

Momenteel heb ik hier twee zadels liggen waarvan er eentje gaat blijven en de ander verkocht wordt. Beide zadels zijn identiek, op de positie van de voorste singelstoot na.

Zadel 1
Afbeelding

Zadel 2
Afbeelding

Ik wil even benoemen dat de achterste singelstoot vervangen gaat worden door een V-systeem.

Ik rij nu met zadel 1. Dit zadel ligt goed en schuift niet. Maar ik hoor wisselende verhalen. De ene zegt bij zadel 2 zal het zadel stabieler liggen, bij zadel 1 zou weer meer schouder vrijheid zijn.

We rijden voornamelijk buiten, endurance, dus flink veel tempo/galop. Maar ook een rondje in de bak moet het zadel geschikt voor zijn.

Caily

Re: Welke positie van singelstoten heeft de voorkeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 12:12

Mijn paard is niet zo kieskeurig, die denkt maar een ding buiten: gáán. Onder het barefoot zadel waar ik bijna af flikkerde en ze plekjes van kreeg liep ze ook nog gewoon door. Maar de kilometers liegen er niet echt om, dus ik wil een zadel wat zo goed mogelijk ligt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 19:00

U vraagt, wij draaien.

Afbeelding

Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-18 19:23

Bedankt! Jullie antwoorden komen overeen met mijn gevoel. Maar ik heb hier nog nooit eerder op gelet en ook nog niet eerder de kans gehad een jong paard na het inrijden/doorrijden echt verder te trainen en dus echt uren met zadel te laten lopen.

Het zadel van nummer 1 gebruik ik nu en ligt super, schuift niet. De V wil ik er graag aan laten zetten vanwege drukverdeling en als je de voorkant vast legt en achteren niet, ben ik in theorie toch beetje angstig voor klapperen.

Wat betreft mijn zit ben ik daar inderdaad eveneens bewust mee bezig.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie