Zadel kopen, waar moet ik beginnen

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:13

Neem je paard inderdaad mee naar de country mill. Ik heb inmiddels 20 jaar paarden en ik zorg bij een nieuw paard altijd eerst dat er een goede(!) chiropractor (zij hebben ook een dierenarts opleiding gedaan) komt om het paard los te maken daar waar het vast zit, want vast zitten nieuwe paarden meestal. Wanneer dat in orde is, is het tijd voor zadels. Echt duur hoeft dat niet te zijn. Ik heb zadels gehad van € 1600,- maar ben momenteel erg gelukkig met mijn passende zadel van € 400,-

Naast de country mill zou ik je ook aanraden om jezelf verder te verdiepen in hoe een zadel hoort te liggen en hoe je kunt zien of het goed of niet goed ligt. Een boekje met basiskennis hierover is het zadelboek van Tineke Dekker.
Door zelf wat meer zicht te hebben op hoe een zadel hoort te liggen zul je eerder problemen herkennen waardoor je sneller kunt bijsturen en grote problemen kunt voorkomen.
Een goed passend zadel zal je altijd geld besparen.

Na 15 jaar op Bokt sluit ik het hoofdstuk.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:30

Rubs schreef:
Ik zou een zadelmaker laten komen. Wel msfc gecertificeerd. Kost ongeveer 75 euro. Als je daar een zadel koopt betaal je niks voor het consult. Koop je geen zadel, betaal je dat bedrag. Je leert er veel van. Zadelmakers hebben ook 2ehands spul of ze kunnen je vertellen waar je naar op zoek kunt gaan, waar je op moet letten. Ook neemt hij/zij zadels mee om te passen en kan jij ook voelen hoe het zit.

Msfc gecertificeerd zegt mij niets. Daar heb ik juist een prutser van gehad. Nadeel van hen vind ik ook dat ze vaak erg beperkt zijn in hun assortiment.

Na 15 jaar op Bokt sluit ik het hoofdstuk.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie