Welk bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lara_1903
Berichten: 32
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: Belgiƫ - West-Vlaanderen

Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-18 18:00

Hoi! Ik heb een draver staan die wel eens durft te vechten tegen haar bit. Het is een gewoon metalen enkel gebroken bit en wil graag eens een nieuw bit testen om te zien of er ander resultaat kan komen.. als ik ze naar beneden vraag dan geeft ze die knik maar dan blijft het ook bij knikjes en gaat ze direct weer uit de boog. Nu is mijn vraag.. welk bit raden jullie me aan? Het is een paard met nogal een sterke mond en ik zou graag een appel of sweet iron bit aanschaffen. Bij het sweet iron bit gebeurt er een soort van oxidatie in de mond waardoor het paard het bit rapper aanvaard en naar beneden komt en ik vermoed da jullie wel weten wat een appelbit doet. Maar iemand hier die ervaring heeft met een sweet iron bit?? Wil graag wat meer info erover. En welk soort bit neem je best bij een paard die zich verzet om aan de teugel te komen? Nee dit komt niet omdat het zadel ofzo niet goed ljgt maar ze is gewoon van de sterke hand. Ongebroken, dubbel of enkelgebroken?

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:01


A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Welk bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:21

Vanwege dubbel topic zoals in het voorgaande bericht te lezen is hier een slotje :)