[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:10

Het kan ook best zijn dat maten aangepast zijn :j

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:20

pmarena schreef:
Het kan ook best zijn dat maten aangepast zijn :j

Oké. Scheelt wel veel. Mijn zadel is om precies te zijn 57 cm lang. En de maat 2 58 cm. Best groot verschil. Scheelt bijna 10 cm met de maat 1 van nu.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:19

De barefoots die ik heb gehad waren altijd langer als ik ze op ging meten dan op de webstite stond..Misschien is het de manier van meten?

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:26

Nu je het zegt herinner ik me wel dat de eerste Madrid zadels echt HUGE waren, dus het lijkt mij wel logisch dat ze ze teruggeschaald hebben. De Cheyennes zijn in de loop der jaren ook nogal eens gewijzigd qua lengte.

Zadels meten kan sowieso een paar cm schelen of je ze onderlangs meet of bovenlangs, en of je de ronding van de rug wel of niet meeneemt. Maar sowieso kan het dus best zijn dat een ouder zadel niet meer overeenkomt met de huidige matentabel.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:45

Ik ga in iedergeval mijn zadel verkopen. Doet wel pijn hoor. Want vind het een heerlijk zadel. Maar met mijn andere fjord rijd ik niet veel meer vanwege zijn artrose en om het zadel dan maar in de kast te laten hangen is ook een beetje zonde. Ga voorlopig maar met de bareback pad rijden die ik besteld heb, en dan zie ik later wel wat ik doe.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:47

pleiada schreef:
De barefoots die ik heb gehad waren altijd langer als ik ze op ging meten dan op de webstite stond..Misschien is het de manier van meten?

Scheelt 10 cm, dus is wel erg veel verschil. Kan me voorstellen dat het een paar cm kan verschillen. Al klopte mijn Cheyenne wel aardig met de tabel.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 14:16

Dan zal het echt een eerste serie Madrid zadels zijn geweest :j

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:35

Julu72 schreef:
Zijn er ervaringsdeskundigen onder jullie? Ik hoor het graag, want ik moet nog beugelriemen aanschaffen voor mijn nieuwe Ghostzadel.


Wat wil je precies weten? Of ze qua maat passen door de ringetjes? of qua kleur?[/quote]

Wat het verschil is tussen de mix biothane + vetleer en de leren beugelriemen van BF + vetleer. Slijtage m.n.
Qua maat passen ze toch gewoon (de gewone beugelriemen, niet de T-beugelriemen)?[/quote]


Ik heb een ghost en heb daar biothane stijgbeugel riemen aan hangen. Bevalt prima (geen poets werk :P ). Ze hangen wel onder het zweetblad door.


Wel een vraagje aan de rest.

Ik moet een andere pad onder dit zadel (Firenze). Nu zit er een normaal dress sjabrak onder maar dat is het toch niet. Nu kwam ik de Burioni pads tegen. Passen deze onder mijn zadel?

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:17


uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:23

Heb net de reitpad van grandeur binnen. Jeetje zeg wat een gaaf ding is dat!! Nog mooier dan op de foto en eigenlijk meer een boomlooszadel dan een bbp. Vind hem wel wat weg hebben van de oude barefoot zonder vps. Ik ga hem morgen uit proberen. Vind het bijna zonde om hem te gebruiken :j

Had wel enorm geluk. Eigenlijk moest ik een maand wachten, omdat ze op bestelling gemaakt worden,maar Fenne had er net een gekregen die ze in eerste instantie als testzadel in wilde zetten. Maar ze vroeg dat als ik het geen bezwaar vond om een lichtbruine te nemen in plaats van de donkere die ik had besteld, ze die dan op wilde sturen zodat ik niet zolang hoefde te wachten. En dat vond ik dus een top idee. En ben blij dat ik de lichtbruine heb genomen. Want vind de kleur echt heel mooi. Op de foto vertekend de kleur wat, omdat ik een lamp aan heb.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:33

Gaaf! Zodra ik weer kan rijden wil ik die testen!

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:35

Welke singel hebben jullie voor jullie boomloos zadeltje? Ik heb nu degene van barefoot met wol, maar ben er toch niet op en top tevreden van..

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:41

Ik gebruik nu sinds kort een PassierBlu dressuur singel. (super mooie kwaliteit <3 en veel ruimte voor achter de elleboog) Daarvoor had ik een topfithorseshop dressuur singel en daarvoor bij mijn verzorgpaard waar zadels snel naar voren schoven een Per mi cavallo banaansingel in leer.
Heb 3 boomloze zadels en gebruik de Passier aan alle 3.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:08

Daphneeeej schreef:
Ik gebruik nu sinds kort een PassierBlu dressuur singel. (super mooie kwaliteit <3 en veel ruimte voor achter de elleboog) Daarvoor had ik een topfithorseshop dressuur singel en daarvoor bij mijn verzorgpaard waar zadels snel naar voren schoven een Per mi cavallo banaansingel in leer.
Heb 3 boomloze zadels en gebruik de Passier aan alle 3.


En qua lengte? Heb nu een 75 cm maar vind dit niet echt super lang..

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:23

ELUNA schreef:
Daphneeeej schreef:
Ik gebruik nu sinds kort een PassierBlu dressuur singel. (super mooie kwaliteit <3 en veel ruimte voor achter de elleboog) Daarvoor had ik een topfithorseshop dressuur singel en daarvoor bij mijn verzorgpaard waar zadels snel naar voren schoven een Per mi cavallo banaansingel in leer.
Heb 3 boomloze zadels en gebruik de Passier aan alle 3.


En qua lengte? Heb nu een 75 cm maar vind dit niet echt super lang..

ik heb 65 en die is voor mijn paard lang Lengte is natuurlijk echt paard afhankelijk.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:48

Ik kom weer even binnenvallen met een vraag.

Ik heb een barefoot cheyenne die ik wil verkopen. Ik heb hem zelf maart dit jaar gekocht incl pad,beugels, beugelrieme, een echtheidscertificaat en een XXL pommel zat erin. Ik heb er nu een L inzitten. Het zadel was maar 2 of 3x bij de vorige eigenaar. Bij mij best wel intensief maar geen gebruikssporen oid. Hij is van dry tex en een maat 1.

Reden dat ik hem verkoop is dat het zadel echt de steun mis. Nu ik dressuurmatiger aan het rijden ben met dit paard. Ook kan ik mijn bekken niet kantelen, omdat het zadel voor mij te klein is. En ik volgend jaar meer wil springen en crossen en ik boomloos daarmee niet vertrouw qua druk verdeling dus overstap naar een boomzadel

Wat kan ik voor dit zadel vragen incl alle toebehoren? Afbeelding

Zal vandaag evt betere foto's maken.

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:25

Een foto van die passier singel iemand?
Ik heb 3 soorten singels
De FRA super singel
Een schockemohle met beide kanten elastiek
En een barefoot singel vol leder gewoon.
Mijn merrie reageert wisselend op de diverse singels.
Ondanks dat ik de niet mega vast doet

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:40

Zinzi_jewel schreef:
Een foto van die passier singel iemand?
Ik heb 3 soorten singels
De FRA super singel
Een schockemohle met beide kanten elastiek
En een barefoot singel vol leder gewoon.
Mijn merrie reageert wisselend op de diverse singels.
Ondanks dat ik de niet mega vast doet


https://hypostore.nl/passier-dressuur-s ... -wave.html

Dit is de PassierBlu dressuur singel

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 01:08

uudje schreef:
Nou. Ik geloof dat ik er uit ben waarom mijn bf Madrid veel te groot is op mijn fjordje. Ik heb hem als een maat 1 besteld. En net de maten op internet via die tabel van bf opgezocht. En wat blijkt. Mijn zadel heeft de maten van een maat 2. Nu snap ik ook waarom ik ruimer ( eigenlijk iet te ruim) zit in dit zadel dan in het testzadel die ik toen getest heb.

Nu weet ik dat je via de cijfers op het zadel kunt zien welke maat het is. Kunnen jullie me vertellen welk cijfer staat voor maat? Want en daar nu wel erg benieuwd naar namelijk.


De aller allereerste Madrids vielen heel ruim uit, dat hadden wij ook en dan hadden we een maat 2 wat eigenlijk een maat 2,5 was. Ze zijn een paar maanden later kleiner geworden. Vandaar dat de jouwe zo ruim valt.

060606
Berichten: 1264
Geregistreerd: 05-07-10

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:23

Zijn er mensen die boomloos springen, al is het maar alleen balkjes en B parcourtje? Ik zit te denken aan Just AdJust omdat je daar ook knie/dij wrong op kan plaatsen. Andere opties of geen optie?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:29

060606 schreef:
Zijn er mensen die boomloos springen, al is het maar alleen balkjes en B parcourtje? Ik zit te denken aan Just AdJust omdat je daar ook knie/dij wrong op kan plaatsen. Andere opties of geen optie?


Ik spring altijd met mijn boomloos zadel, heb een Heather moffett GP zadel om mee te springen.


Afbeelding

Afbeelding

Gister avond zelfs nog:
Afbeelding

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 12:44

Ghost - online zijn er nog meer spring foto's.... met de meeste boomloze zadels kan je springen, het hangt vooral van de ruiter af :o
Afbeelding
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:04

Ik spring met de BF Nottingham. Gaat meer dan prima, paard springt er goed onder en ik kan er heeeel fijn in zitten.

Otti1977

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:08

Ik spring met de Barefoot Barrydale

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:49

Ollytje schreef:
uudje schreef:
Nou. Ik geloof dat ik er uit ben waarom mijn bf Madrid veel te groot is op mijn fjordje. Ik heb hem als een maat 1 besteld. En net de maten op internet via die tabel van bf opgezocht. En wat blijkt. Mijn zadel heeft de maten van een maat 2. Nu snap ik ook waarom ik ruimer ( eigenlijk iet te ruim) zit in dit zadel dan in het testzadel die ik toen getest heb.

Nu weet ik dat je via de cijfers op het zadel kunt zien welke maat het is. Kunnen jullie me vertellen welk cijfer staat voor maat? Want en daar nu wel erg benieuwd naar namelijk.


De aller allereerste Madrids vielen heel ruim uit, dat hadden wij ook en dan hadden we een maat 2 wat eigenlijk een maat 2,5 was. Ze zijn een paar maanden later kleiner geworden. Vandaar dat de jouwe zo ruim valt.

Dank voor je reactie. Misschien in de toekomst maar eens kijken voor een nieuwe maat 1. Misschien dat ze die wel past.