Dekens en dekjes vacuüm opbergen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Floko

Berichten: 407
Geregistreerd: 31-10-18

Dekens en dekjes vacuüm opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-18 22:38

Zijn er mensen die dekens en dekjes in een vacuümzak hebben opgeslagen wanneer ze niet gebruikt worden? Ik overweeg om dit te doen, maar wil wat zekerheid dat het niet nadelig is voor de dekjes en dekens.

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Re: Dekens en dekjes vacuüm opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 22:42

Volgens mij kan dat niet nadelig zijn voor je dekens en dekjes. Zelf geen ervaring met dekens en dekjes. Ik bewaar wel mijn seizoenskleren in een vacuümzak en dat gaat prima. Zolang je dekens en je dekjes niet in gekke vormen vouwt (die kreuken gaan er moeilijk uit bij dekjes vermoed ik), moet dat goed gaan.

JJ4

Berichten: 643
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Re: Dekens en dekjes vacuüm opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:35

Dat wil vast prima, vind het zelfs een goed idee.
Is ook handig stapelen :)

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Dekens en dekjes vacuüm opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:47

Ik heb het een seizoen gedaan, maar was er snel klaar mee. Op zich ideaal dat het een stuk minder ruimte inneemt en netjes in een dekenkist gestapeld kan worden, maar iedere keer als je een deken of dekje gebruikt vond ik het teveel gedoe om het weer net zo netjes terug te krijgen. Sowieso ging het veruit het best met de stofzuiger, maar ik ga niet iedere keer een stofzuiger mee naar stal slepen.
Dus ja, in principe had het veel voordelen, maar door het gedoe hield ik het in praktijk niet vol om het zo te houden.

Nwktje

Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Dekens en dekjes vacuüm opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:19

Volgens mij kan het niet veel kwijt. Ik heb zo een 1,5 m knuffel moeten vervoeren in het vliegtuig paste uiteindelijk in een kleine koffer en kwam er weer helemaal mooi uit. Model van de knuffel is ook niet veranderd.

Als je zoekt naar spekjes / marshmallow die vacuüm worden gezogen zie je ze ook weer terug naar de oorspronkelijke vorm gaan.

Floko

Berichten: 407
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Dekens en dekjes vacuüm opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 21:59

Bedankt voor de reacties. Ik ga het zeker proberen nu.

Sanet

Berichten: 7945
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Dekens en dekjes vacuüm opbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:10

Ik heb van die zakken gekocht bij de Hema vooral voor winterdekens, want daar zit zoveel extra lucht in. Maar na 2-3x gebruiken werken ze niet meer. Ze willen niet meer vacuüm zuigen of laten heel klein beetje lucht nog naar binnen, waardoor je na een week ineens een ontplofte kast hebt omdat die deken eruit komt (schrok me wild!!).
Ik heb het opgegeven, gewoon maar meer kastruimte gebruiken en slim opvouwen..