Welk vz zadel voor tinkerkruising?

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Art_Ificious

Re: Welk vz zadel voor tinkerkruising?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 20:47

Ik zou eerder vragen naar goede zadelmakers/zadelfitters dan vragen naar zadels zelf.
Tinkers hebben vaak ook kortere ruggen, dan moet je al geluk hebben dat een zadel qua lengte ook past.
Dat is vaak bij thorowgood NIET het geval. Op mijn paardje paste geen thorowgood, passier, wintec, zaldi qua lengte. Ook ik kwam via zadelmaker uit bij een zadel van ± 2.000 euro die op maat gemaakt wordt naar de rug van mijn paard. Na 20u ermee rijden (dat wordt uren noteren haha) komen ze het zadel kostenloos nakijken.

minder actief op bokt, privéleven en paarden gaan voor op alles!

Art_Ificious

Re: Welk vz zadel voor tinkerkruising?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:05

Bij limo lag thorowgood echt 5cm over de laatste rib heen. En dat was een 17" die de zadelmaker bij had. Of het de anatomic was weet ik niet. Maar lijkt me sterk dat anatomic dan 5cm korter is.

Zadel die ik binnen nu en 10 dagen verwacht is een jeffries jump 17" met verkorte panels voor nog beter op de korte rug te passen.
Bij proefrijden met zadel ontspande limo ook veel sneller. Eigenlijk gaf hij zelf aan dit een fijn zadel te vinden.
Afbeelding

minder actief op bokt, privéleven en paarden gaan voor op alles!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie