Welk vz zadel voor tinkerkruising?

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SCC

Re: Welk vz zadel voor tinkerkruising?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 17:21

zoek ook op Kieffer zadels !
ik heb een 17,5 inch VZH zadel met franse kussens (kortere lengte voor op de rug dus)
is met een kunststof boom.
dit kunststof kan de zadelmaker met infrarood verbuigen tot bijna elke boommaat.
dit kost maar een paar tellen, en alles is op maat van je paard.
(ik heb het zadel te koop mocht je interesse hebben)

een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart. maar wint met zijn karakter !
regenboog, oh regenboog, waarom ben je krom ? als je recht was heette je regenstreep, en tsja... dat klinkt zo stom

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:27

enjoymyhorse schreef:
Kieffer kan tot max een boommaat 36. Dat is breed maar voor veel tinkers te smal.
En 17,5 inch weet je dat wel zeker?
0 staat voor 16.
1 voor 17
En 2 voor 18 inch
Of is dat ooit veranderd?

mijn boom is nu 32/33 (medium wide) maar kan volgens de zadelmaker naar een ruime 36.
17,5 inch weet ik bijna 100% zeker. zowel zadelmaker zegt 17,5 als nameten. ik heb 4 andere zadels gemeten en alles is even groot qua zitting (de meet zadels zijn allemaal andere merken vzh zadels)

een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart. maar wint met zijn karakter !
regenboog, oh regenboog, waarom ben je krom ? als je recht was heette je regenstreep, en tsja... dat klinkt zo stom

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie