Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:51

kleinvosje schreef:
De clip slaat data van een uur op als er geen constante connectie met de telefoon is. Je kunt die dan na de rit opslaan. Had je wel connectie toen je em aanzette?


Jep. De eerste keer liep de app nog en toen ik hem af wilde sluiten was ineens de data weg.

Toen de telefoon uit ging is ook de stick uit gesprongen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:27

Je kunt altijd even een berichtje naar de helpdesk sturen, Ze helpen je snel!

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:30

I know. Hij hangt nu aan de oplader. Op naar nog veel wel gelukte ritten haha

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:32

Gaat vast goedkomen. Heb zelf ook wel eens een rit niet goed kunnen registreren en de keren erna wel.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 23:11

Het is dus echt de moeite waard om hem aan te schaffen. Ik heb hem al 2 dagen in mijn winkelmandje van EJ en twijfel heel erg. Het is best veel geld. Ik ben over een half jaar pas terug in Nederland maar heb nu ruimte op de bankrekening 8-)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 02:36

Ik zeg ja daarop. Maar goed, ik snap dat het veel geld is!

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 06:22

Ja! Ik train er echt altjjd mee! Super fijne controle en hulpmiddel voor je trainingen

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:39

Krijg je problemen met de service als ik deze clip tweedehands koop?
Een bokker heeft er 1 te koop namelijk.

akl
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:05

Hallo, ik heb een clip gekocht, ik rij western, maar ben niet zo tevreden :( en bied de clip te koop aan.
Graag pb als je geintresseerd bent. Ophalen in Woubrugge, contant betalen, wordt niet opgestuurd.
Originele doos en oplaadkabel aanwezig evenals aankoopnota.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 21:41

Jammer dat je niet verstuurd.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:25

akl schreef:
Hallo, ik heb een clip gekocht, ik rij western, maar ben niet zo tevreden :( en bied de clip te koop aan.
Graag pb als je geintresseerd bent. Ophalen in Woubrugge, contant betalen, wordt niet opgestuurd.
Originele doos en oplaadkabel aanwezig evenals aankoopnota.


Gewoon nieuwschierig hoor, maar waardoor ben je er ontevreden over?

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:46

Ik heb de mijne ook verkocht. Het gaf helaas niet wat ik ervan gehoopt had.

akl
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:30

Romanoff schreef:
akl schreef:
Hallo, ik heb een clip gekocht, ik rij western, maar ben niet zo tevreden :( en bied de clip te koop aan.
Graag pb als je geintresseerd bent. Ophalen in Woubrugge, contant betalen, wordt niet opgestuurd.
Originele doos en oplaadkabel aanwezig evenals aankoopnota.


Gewoon nieuwschierig hoor, maar waardoor ben je er ontevreden over?


De apl laat t een kleine afwijking van takt, afzet en landing van mijn paard zien en ik merk mij dat ik er eigenlijk alleen maar onzeker van wordt.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:34

In hoeveel procent dan?
Ik vind dat juist enorm waardevol want je kan dan juist goed zien wanneer je mogelijk het achterbeen blokkeerd met je hand en of je paard ook wisselt van kant en hoe het op lange termijn ontwikkeld.

Juist die metingen vind ik reuze interessant en als je paard echt oranje hoefjes heeft in de app dan gaat er toch echt iets niet goed en is er mogelijk al een blessure aan de gang.
Als het op 2-4% staat is die afwijking vaak niet direct te voelen/zien maar geeft wel aan dat je paard nog niet geheel symmetrisch loopt

Maar de app drukt je neus wel op de feiten ja, maar ik hou daar van :)

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:48

Ik loop er juist tegenaan dat de app niet specifiek genoeg is.

Ik begrijp dat dat ook niet zo eenvoudig is maar ik mis waarin je kunt zien op welk punt je paard bv balans verliest.
Wanneer ik met mijn paard wat pirouettes oefen dan begrijp ik dat zijn balans minder is dan bij bijvoorbeeld wijken of schouderbinnenwaarts.
Maar ik kan dat niet terug zien in de app.

Een simpel eenvoudig ritje scoort hij tussen de 0 en 3% maar wanneer ik zwaar train dan heb ik afwijkingen in balans maar ik kan er niet aan afzien in welke oefening dat geweest is. Ik heb daar natuurlijk zelf een beeld en gevoel bij maar zou dat graag terug zien in de resultaten in de app.

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:53

Je kan hem perfect tweedehands kopen, ik heb dit ook gedaan en de service is hetzelfde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:57

IlBuono schreef:
Je kan hem perfect tweedehands kopen, ik heb dit ook gedaan en de service is hetzelfde!


Had ik inderdaad ook. Veel lof over de service van dit bedrijf.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:16

vec schreef:
Ik loop er juist tegenaan dat de app niet specifiek genoeg is.

Ik begrijp dat dat ook niet zo eenvoudig is maar ik mis waarin je kunt zien op welk punt je paard bv balans verliest.
Wanneer ik met mijn paard wat pirouettes oefen dan begrijp ik dat zijn balans minder is dan bij bijvoorbeeld wijken of schouderbinnenwaarts.
Maar ik kan dat niet terug zien in de app.

Een simpel eenvoudig ritje scoort hij tussen de 0 en 3% maar wanneer ik zwaar train dan heb ik afwijkingen in balans maar ik kan er niet aan afzien in welke oefening dat geweest is. Ik heb daar natuurlijk zelf een beeld en gevoel bij maar zou dat graag terug zien in de resultaten in de app.


Dat zou helemaal fantastisch zijn dat ie aangeeft wanneer in de training de onbalans ontstaat of wat je daar ind aan het doen was.

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:19

Precies en dat mis ik om hem echt goed in te kunnen zetten in mijn training.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:16

vec schreef:
Ik loop er juist tegenaan dat de app niet specifiek genoeg is.

Ik begrijp dat dat ook niet zo eenvoudig is maar ik mis waarin je kunt zien op welk punt je paard bv balans verliest.
Wanneer ik met mijn paard wat pirouettes oefen dan begrijp ik dat zijn balans minder is dan bij bijvoorbeeld wijken of schouderbinnenwaarts.
Maar ik kan dat niet terug zien in de app.

Een simpel eenvoudig ritje scoort hij tussen de 0 en 3% maar wanneer ik zwaar train dan heb ik afwijkingen in balans maar ik kan er niet aan afzien in welke oefening dat geweest is. Ik heb daar natuurlijk zelf een beeld en gevoel bij maar zou dat graag terug zien in de resultaten in de app.


Equestic is constant bezig verder te verbeteren en hun service uit te breiden. Wat jij nu noemt als probleem, is dat je er geen beeld bij hebt. Je ziet de rit niet, dus kunt te gegevens die de Clip registreert niet aan bijvoorbeeld een video koppelen. Is wellicht iets wat Equestic mogelijk zou kunnen gaan maken. Zie je in de grafieken van de individuele rit wel het moment van onbalans? Dan kun je zelf een keer filmen en dat ernaast leggen.

Sombra
Berichten: 144
Geregistreerd: 11-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:55

Mijn ervaring met de saddleclip van Equestic is heel erg positief! Ik gebruik het bij meerdere paarden en bij ieder paard heb ik wel iets opgemerkt wat weer bij heeft gedraagt aan het bewuster trainen.
Er zijn vaak afwijkingen, al is het maar een paar % maar dat is juist leuk, om te kijken hoe dit ontwikkeld door de tijd heen. Het is een fijn hulpstuk om er bij te hebben in je dagelijkse training, bij de les of op buitenrit.

Ook als je paard een blessure heeft geeft de clip dit heel duidelijk aan. En met de revalidatie is het heel fijn om na het rijden te kunnen kijken of het ook zo goed was als dat het voelde of dat je paard toch nog niet zuiver genoeg loopt. Eigenlijk kun je er best veel aan af lezen maar daarvoor moet je de clip wel langer in gebruik hebben en het serieus nemen wat de clip aan geeft.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 23:41

Ik ga het in ieder geval aanschaffen. Ik wacht toch nog tot april denk ik. EJ heeft dan wel weer 25% korting en eind mei ben ik wel definitief terug in Nederland en kan ik weer lekker met mijn paard aan de slag.

dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:01

Ik gebruik de clip ook dagelijks en vind het erg leuk om de veranderingen te zien. Het enige waar ik moeite mee heb zijn de percentages afzet en landing integreren in mijn rijden zodat die meer naar de 0% gaan

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:29

dewindhoek schreef:
Ik gebruik de clip ook dagelijks en vind het erg leuk om de veranderingen te zien. Het enige waar ik moeite mee heb zijn de percentages afzet en landing integreren in mijn rijden zodat die meer naar de 0% gaan


Ja ik vind het ook moeilijk om dat te verbeteren. Takt zit ik tussen de 1 a 3% (rechter diagonaal), landing tussen de 2 a 6% (linker diagonaal) en afzet tussen de 2 en 8% (ook linker diagonaal)

dewindhoek

Berichten: 490
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:31

Ik heb precies hetzelfde. 2 weken geleden opeens 0-0-1 en toen was ze veel voorwaartser Dus ik ga nu twijfelen of ik het daar niet in moet zoeken