De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-18 12:54

meiske1577 schreef:
BR pro mesh waren hier ontzettend zweterig
Nu de mesh brushing van Le Mieux


De lemieux mesh zijn idd beter


wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 12:58

Onlangs de le mieux mesh besteld helaas zijn ze te smal en passen dus niet mooi dicht (ze passen wel dicht maar sluiten niet mooi aan), lengte was wel goed. Welke luchtige peesbeschemers zouden jullie dan aanraden voor iets bredere benen?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:33

SuperZodiaX schreef:
meiske1577 schreef:
BR pro mesh waren hier ontzettend zweterig
Nu de mesh brushing van Le Mieux


De lemieux mesh zijn idd beter

Ik vind de br juist wat minder zweterig. Oik lijken ze iets minder warm.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 13:50

Hoihoi, ik wil over een tijdje met mijn jonge paard beginnen met longeren (duurt nog ffkes, maar ik denk graag vooruit haha)

Nou ben ik aan het twijfelen of ik er slim aan doe om een paar peesbeschermers te halen. Hij heeft natuurlijk 0 balans en zal vast wel eens een vreemd sprongetje gaan maken. Ik wil dan wel iets luchtigs, flexibels etc

Wat gebruiken jullie voor tijdens het longeren? Of zeggen jullie niet doen, gewoon blote benen?

XladyX

Berichten: 1298
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:09

absque_dubio schreef:
Al even zitten zoeken op bokt, maar ik kom er niet uit..
Ik zoek peesbeschermers voor de voorbenen in maat pony/S, welke de hele dag om kunnen blijven. Ze zijn namelijk bedoelt voor overdag op de paddock. Ze moeten dus voldoende beschermen, en voldoende luchtig zijn.. Maar wat lastig zeg om dat te vinden!
Iemand ervaring met bijv. de Stalbeschermers Back On Track Royal? Staat bij van neopreen en dat lijkt me niet luchtig.. En daarbij ook dat ze niet geschikt zijn voor drachtige paarden? Laat die van mij nou net drachtig zijn.
En de lemieux turnout beschermers? Helpt ook tegen mok, maar dan lijken ze me dus totaaaaal niet luchtig? Wordt dat niet warm?


Kijk anders eens naar de Tri-zone allsport boot. Hier staat het paard van een stalgenootje de hele dag met deze beschermers om. Schuren niet en zeer ademend! Daarnaast ook rondom beschermd.

BR air mesh komt er hier niet meer in, ik had de versie met nepbont (in de aanbieding, gaf het de voordeel vd twijfel) maar werd kokend heet. Daarop besloten zelf het nepbont eruit te halen waarna ik stuitte op een mm-ers dikke neopreen laag (zonder gaatjes, niks) :7 Konden ze zelf ook bedenken dat dat niet wil ademen neem ik aan. Zijn bij mij direct de vuilnisbak in gegaan. Ik weet niet hoe de versie zonder nepbont er van binnen uit ziet maar ik heb geen vertrouwen meer in BR als ze dat als 'luchtig' willen verkopen.

Zo zag het eruit van binnen; (hier heb ik het nepbont dus weggeknipt en een groot deel vh neopreen, zo kun je zien hoe dik het is)
Afbeelding
Afbeelding

pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:17



EHE
Berichten: 63
Geregistreerd: 15-12-16

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:32

Denk er eens over na om het niet te doen je kunt er zoveel schaden van krijgen op de hele dag peesbeschermers om te hebben

mavantos

Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 17:33

EHE schreef:
Denk er eens over na om het niet te doen je kunt er zoveel schaden van krijgen op de hele dag peesbeschermers om te hebben


Als een paard amper beweegt wordt het onder de beenbeschermers ook niet warm. Als je zorgt dat je de warmte weer kwijt kan door luchtige beenkappen te gebruiken blijven de benen niet lang na een sprintje.

Met 30 graden is het misschien een wat ander verhaal, maar zelfs dan waren de benen van mijn paarden niet warmer dan de rest van het lichaam als ze gewoon rustig hadden gestaan. Maar met dit weer worden de benen écht niet warm onder luchtige(!) beenkappen op de wei. Je moet natuurlijk niet de standaard BR peesbeschermers met een dichte schaal en een dikke laag neopreen om doen, dan wordt het wel warm. Dit komt omdat de warmte dan niet weg kan.

Kilimanjaro
@puppy_freek

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 08:48

Ik heb gister deze rond-om gekocht van QHP. Schijnen vrij nieuw model te zijn. Wat me aansprak is dat ze makkelijk schoon te houden zijn (mijn lemieux brush boots zijn dat niet), het materiaal is luchtig en licht maar wel hard stuk aan de achterkant en mooi helemaal rond om het been zitten. Ik ga ze vanmiddag even passen. Iemand al ervaring met deze?

Afbeelding

yvetje22

Berichten: 17
Geregistreerd: 24-06-11

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:07

Iemand ervaring met de VEREDUS E-VENTO EVENTING? zit te twijfelen tussen deze en de nieuwe Kentucky eventing boots. De nieuwe Lemieux staan ook nog op het lijstje maar heb al gehoord dat deze erg slap zijn... ze zijn bedoelt voor slipjachten en B eventing maar wil graag een goede bescherming. Met de jacht zitten de beschermers redelijk lang om dus ze moeten goed lucht doorlatend zijn en geen water opnemen. Iemand nog suggesties en waar te krijgen? Alvast bedankt (budget is rond de €120 per paar dus totaal €240 liefst minder maar dan wel kwaliteit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 13:29

yvetje22 schreef:
Iemand ervaring met de VEREDUS E-VENTO EVENTING? zit te twijfelen tussen deze en de nieuwe Kentucky eventing boots. De nieuwe Lemieux staan ook nog op het lijstje maar heb al gehoord dat deze erg slap zijn... ze zijn bedoelt voor slipjachten en B eventing maar wil graag een goede bescherming. Met de jacht zitten de beschermers redelijk lang om dus ze moeten goed lucht doorlatend zijn en geen water opnemen. Iemand nog suggesties en waar te krijgen? Alvast bedankt (budget is rond de €120 per paar dus totaal €240 liefst minder maar dan wel kwaliteit)


Als je geen ventilerende beschermer verwacht dan lijken ze op het eerste gezicht prima. Ik had ze besteld maar direct terug gestuurd omdat ik wel ventilerende beschermers wilde.

yvetje22

Berichten: 17
Geregistreerd: 24-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 13:37

Anoniem schreef:
yvetje22 schreef:
Iemand ervaring met de VEREDUS E-VENTO EVENTING? zit te twijfelen tussen deze en de nieuwe Kentucky eventing boots. De nieuwe Lemieux staan ook nog op het lijstje maar heb al gehoord dat deze erg slap zijn... ze zijn bedoelt voor slipjachten en B eventing maar wil graag een goede bescherming. Met de jacht zitten de beschermers redelijk lang om dus ze moeten goed lucht doorlatend zijn en geen water opnemen. Iemand nog suggesties en waar te krijgen? Alvast bedankt (budget is rond de €120 per paar dus totaal €240 liefst minder maar dan wel kwaliteit)


Als je geen ventilerende beschermer verwacht dan lijken ze op het eerste gezicht prima. Ik had ze besteld maar direct terug gestuurd omdat ik wel ventilerende beschermers wilde.


ventileren ze niet via het rooster voor in de beschermer? (daar maken ze namelijk reclame mee...)
ik heb het over deze:Afbeelding
Welke zou je dan aanraden? Heb nu de Dalmar eventing beschermers maar deze zijn op en kreeg ze wondjes van dus ga ik niet nog een keer kopen (ventileerde wel erg goed)

Anoniem

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:04

Ik heb ze niet geprobeerd op mijn paard maar direct terug gestuurd. Ik kon namelijk niet eens door de gaatjes heen blazen. Dus ik verwachten er niet te veel van. En daar vond ik ze te duur voor.
Met wat jij er mee wil doen zou ik voor PEI gaan zeker als de dalmar goed bevalt. Die zijn ook nog redelijk prijsgunstig.
Zelf heb ik Majyk maar dat word niet in NL verkocht. Maar mijn merrie had zon onmogelijke maat dat ik beschermers uit amerika heb besteld.

Puck0429

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-04-18
Woonplaats: Duiven

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:13

Ik vind de QHP peesbeschermers erg fijn. Mooie kleuren, makkelijk schoon te maken, leuke prijs, vangen de klappen goed op en ademen best wel. Paard heeft nauwelijks warme of bezwete benen onder de beschermers.

Bonice

Berichten: 26
Geregistreerd: 20-09-17

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:57

Ik heb 2 paar peesbeschermers, 1 paar voor dressuur: Veredus Grand Slam en voor springen: Cavallo Opera. De Cavallo's zijn luchtiger dan de Veredus, maar de Veredus heeft een hele mooie pasvorm, blijven goed op zijn plek zitten en gaan jaren mee. De Cavallo's heb ik nog niet zo lang, maar passen minder goed. Ik gebruik ze met springen omdat ze luchtiger zijn. Beide trouwens niet echt goedkoop ofzo.
Afbeelding



Afbeelding

Bonice

Berichten: 26
Geregistreerd: 20-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:05

absque_dubio schreef:
Al even zitten zoeken op bokt, maar ik kom er niet uit..
Ik zoek peesbeschermers voor de voorbenen in maat pony/S, welke de hele dag om kunnen blijven. Ze zijn namelijk bedoelt voor overdag op de paddock. Ze moeten dus voldoende beschermen, en voldoende luchtig zijn.. Maar wat lastig zeg om dat te vinden!
Iemand ervaring met bijv. de Stalbeschermers Back On Track Royal? Staat bij van neopreen en dat lijkt me niet luchtig.. En daarbij ook dat ze niet geschikt zijn voor drachtige paarden? Laat die van mij nou net drachtig zijn.
En de lemieux turnout beschermers? Helpt ook tegen mok, maar dan lijken ze me dus totaaaaal niet luchtig? Wordt dat niet warm?


Mijn vorige paard van 175 had vaak stalbenen en paste alleen de Veredus Piaffe Evo!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-18 15:30

Anoniem schreef:
Ik heb ze niet geprobeerd op mijn paard maar direct terug gestuurd. Ik kon namelijk niet eens door de gaatjes heen blazen. Dus ik verwachten er niet te veel van. En daar vond ik ze te duur voor.
Met wat jij er mee wil doen zou ik voor PEI gaan zeker als de dalmar goed bevalt. Die zijn ook nog redelijk prijsgunstig.
Zelf heb ik Majyk maar dat word niet in NL verkocht. Maar mijn merrie had zon onmogelijke maat dat ik beschermers uit amerika heb besteld.


Ik zou dan ook voor de PEI gaan, die zijn wel echt fijn. Vergelijkbaar met de dalmar maar geven minder snel wondjes

josewoos

Berichten: 4807
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 15:50

Interessant topic!

Ik zoek tips en ervaringen.

Mijn paard is zo fris, die longeer ik nu voor het rijden uit zelf bescherming en dagelijks denkt ze te kunnen vliegen.

Gisteren heeft ze tijdens gekke sprongen zichzelf op haar achterbeen geraakt met als resultaat dat ze gehecht moest worden ^) Gelukkig vrij oppervlakkig en geen schade in het been.

Maar met deze kou is ze gewoon fris en wil ik dit voor een volgende keer voorkomen.

Ik zoek dus hoge bescherming voor de achterbenen die het been rondom bedekken.

Ik zie bijvoorbeeld deze:
Afbeelding

Maar ben er zelf niet bekend mee of dit stevig genoeg zou zijn en vooral beschermend en niet in de weg zit met de bewegingen.

Misschien dat iemand mij hierin kan adviseren? :)

mavantos

Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:09

josewoos schreef:
Interessant topic!

Ik zoek tips en ervaringen.

Mijn paard is zo fris, die longeer ik nu voor het rijden uit zelf bescherming en dagelijks denkt ze te kunnen vliegen.

Gisteren heeft ze tijdens gekke sprongen zichzelf op haar achterbeen geraakt met als resultaat dat ze gehecht moest worden ^) Gelukkig vrij oppervlakkig en geen schade in het been.

Maar met deze kou is ze gewoon fris en wil ik dit voor een volgende keer voorkomen.

Ik zoek dus hoge bescherming voor de achterbenen die het been rondom bedekken.

Ik zie bijvoorbeeld deze:
[ [url=m/1zbN8K.png]Afbeelding[/url] ]

Maar ben er zelf niet bekend mee of dit stevig genoeg zou zijn en vooral beschermend en niet in de weg zit met de bewegingen.

Misschien dat iemand mij hierin kan adviseren? :)


Die beenbescherming zit niet in de weg, al zou ik er niet echt mee rijden. Ik heb er wel eens een paard mee gelongeerd en dat ging prima. Zitten erg stevig en vormen goed naar het been.

Kilimanjaro
@puppy_freek

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 10:38

josewoos schreef:
Interessant topic!

Ik zoek tips en ervaringen.

Mijn paard is zo fris, die longeer ik nu voor het rijden uit zelf bescherming en dagelijks denkt ze te kunnen vliegen.

Gisteren heeft ze tijdens gekke sprongen zichzelf op haar achterbeen geraakt met als resultaat dat ze gehecht moest worden ^) Gelukkig vrij oppervlakkig en geen schade in het been.

Maar met deze kou is ze gewoon fris en wil ik dit voor een volgende keer voorkomen.

Ik zoek dus hoge bescherming voor de achterbenen die het been rondom bedekken.

Ik zie bijvoorbeeld deze:
[ [url=m/1zbN8K.png]Afbeelding[/url] ]

Maar ben er zelf niet bekend mee of dit stevig genoeg zou zijn en vooral beschermend en niet in de weg zit met de bewegingen.

Misschien dat iemand mij hierin kan adviseren? :)


De turnoutboots zijn gemaakt om je paard mee in de wei/paddock te zetten, niet om beweging mee te geven. In jouw geval zou ik gaan voor een stevige peesbeschermer incl springschoenen, dan bescherm je ook het hele onderbeen.

josewoos

Berichten: 4807
Geregistreerd: 30-01-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:05

Ja dat las ik inderdaad in de omschrijving, maar ik dacht juist in de trant van; waarom zou je je paard in het land bescherming om willen doen?
Volgens mij ter bescherming wanneer je paard uit zijn dak gaat,want tijdens het grazen gebeurd er weinig.
En dat is nou net bij mij het geval, maar dan aan de longe :+

Maar verkeerd gedacht dus?

Ik denk dat ik de winkels ook maar in moet zodat ik advies kan vragen en de bescherming kan zien (en voelen)

In ieder geval bedankt voor je reactie!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-18 13:18

josewoos schreef:
Ja dat las ik inderdaad in de omschrijving, maar ik dacht juist in de trant van; waarom zou je je paard in het land bescherming om willen doen?
Volgens mij ter bescherming wanneer je paard uit zijn dak gaat,want tijdens het grazen gebeurd er weinig.
En dat is nou net bij mij het geval, maar dan aan de longe :+

Maar verkeerd gedacht dus?

Ik denk dat ik de winkels ook maar in moet zodat ik advies kan vragen en de bescherming kan zien (en voelen)

In ieder geval bedankt voor je reactie!

De mijne staat wel buiten in de paddock met bescherming omdat ze dan flink uit haar dak gaat soms en dan heel ongecoordineert een gat in dr been trapt. Nu al 3 x gebeurd dus toch maar bescherming om.

Vaak is de voering, luchtigheid en stevigheid van deze turnout boots heel anders dan bij echte beenbeschermers. Echt gemaakt om een incidentele sprong op te vangen en niet om echt mee te trainen.
Maar genoeg mooie, luchtige voorbeelden te vinden hier in het topic van goede beenbeschermers dus je kan er vast inspiratie uit halen. Kijk in de winkel iig goed naar de voering. Neopreen liever niet en als er luchtgaatjes in zitten, blaas er ook eens doorheen om te voelen hoe luchtig het daadwerkelijk is.

josewoos

Berichten: 4807
Geregistreerd: 30-01-08

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:24

Ja ik las inderdaad al fijne tips betreft neopreen of het erdoorheen blazen :)

Nogmaals dank voor je duidelijke info! Ik ga op jacht naar goede bescherming!

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:00

Ha allen,

Ik heb een tijdje terug snugboots gekocht van lemieux. Voor vind ik fantastisch, maar achter zakken ze, moet ik ze dan gewoon zo straks vast snoeren dat dat niet meer kan of is het een anatomisch dingetje? Ik heb ze voor namelijk helemaal niet zo strak zitten, middelste gaatje en ze zakken of draaien nooit, achter waar haar beenwerk groter is, met dezelfde maat soms middelste gaatje soms buitenste gaatje en dan zie je na vijf minuten al afdrukken staan van het elastiek. Nou kan ik ze nog strakker doen, maar naast dat paard lief dat niet echt fijn vindt, lijkt mij dat ook niet zo handig in verband met afknellen? Herkennen jullie dit?
Kunnen beschermers ook gaan zakken als ze anatomisch niet goed zitten, ookal zitten ze best strak?
Ik wil misschien overstappen naar deze voor achter iemand ervaring?

Afbeelding

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:06

Iemand?? Moet ik hier een apart topic voor aanmaken?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, rhapsody_do, Texas02 en 9 bezoekers