Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:33

Yvank_ schreef:
Voor dat geld koop je 2 splinternieuwe recuptexen... en Je kan ze super makkelijk zelf wassen.


Prima, maar het is mijn keuze. Ik ben hier niet om een discussie over Cliqclaq aan te gaan. Ik stelde een aantal andere vragen waar ik graag antwoord op wil.

Spenk
Berichten: 21770
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:35

Als onderdeken vindt ik de deken vrij ongeschikt. Daar zou ik hem niet voor gebruiken.

De werking is bij de light imo ook minder dan de normale. Maargoed als onderdeken vindt ik beide variante niet geschikt. Gaat trekken.

Gebruikt onder de buitendekens van bucas. Dat is zelfde als de staldekens.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:37

Yvank_ schreef:
Voor dat geld koop je 2 splinternieuwe recuptexen... en Je kan ze super makkelijk zelf wassen.


En ze gaan ook niet super snel kapot oid. Mijn paard zet overal graag zijn tanden in.

Sanet

Berichten: 7944
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:01

Ik ben eigenlijk groot fan van Rambo dekens.. meer mensen die hier een ionic hebben?

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:06

Yvank_ schreef:
Als onderdeken vindt ik de deken vrij ongeschikt. Daar zou ik hem niet voor gebruiken.

De werking is bij de light imo ook minder dan de normale. Maargoed als onderdeken vindt ik beide variante niet geschikt. Gaat trekken.

Gebruikt onder de buitendekens van bucas. Dat is zelfde als de staldekens.


Waar kan jij dit terug vinden? Over de werking van de light ten opzichte van de normale versie :).
Ik heb een Light gekocht omdat me deze handiger leek met het weer, maar tegen mij is gezegd dat de werking hetzelfde zou zijn.

Spenk
Berichten: 21770
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:07

Gewoon ervaring ermee. En dat lees je hier wel meer.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:15

Ik heb mijn recuptex gewoon met korting gekocht bij Divoza, + nog een verjaardagscheque! Was toen €108,- totaal kwijt! Liever dan maar even een X bedrag kwijt voor iets duurs, dan afbetaling... Maar dat is ieder zijn eigen natuurlijk!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:19

Pattypaard schreef:
Yvank_ schreef:
Als onderdeken vindt ik de deken vrij ongeschikt. Daar zou ik hem niet voor gebruiken.

De werking is bij de light imo ook minder dan de normale. Maargoed als onderdeken vindt ik beide variante niet geschikt. Gaat trekken.

Gebruikt onder de buitendekens van bucas. Dat is zelfde als de staldekens.


Waar kan jij dit terug vinden? Over de werking van de light ten opzichte van de normale versie :).
Ik heb een Light gekocht omdat me deze handiger leek met het weer, maar tegen mij is gezegd dat de werking hetzelfde zou zijn.


Ik ben hier inderdaad ook erg benieuwd naar. Ik heb namelijk ook de Light gekocht onder het motto ''die kan ik altijd gebruiken''..

Spenk
Berichten: 21770
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 14:20

Wat ik al zeg, eigen ervaring. En die ervaring lees je in het topic meer.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 14:24

Sanet schreef:
Ik ben eigenlijk groot fan van Rambo dekens.. meer mensen die hier een ionic hebben?


Ik had er 1 maar merkte geen verschil en die bolletjes gingen er heel snel af

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-18 14:25

Als het ruggedeelte hetzelfde is als de normale zou je geen verschil moeten merken. Maar dat stuk wordt ook het warmst dus ik heb de logica van de dunnere onderkant nooit begrepen want dat is echt het stuk dat het minst warm wordt

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:37

Mag de recuptex ook bij drachtige merries gebruikt worden? Ben van plan om er een dezer dagen 1 te kopen, maar dan moet het wel op een drachtige merrie kunnen hahah

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:46

Kwam ik thuis uit werk was die er vanmiddag al! :D

Twijfel alleen over de maat. Ik vind hem wat ruim, maar Storm heeft korte pootjes dus dat vertellen wel wat. Ik ben bang dat als ik hem een maat kleiner neem, dat die bij zijn hals te strak komt te zitten... De staartriem zit nog niet vast op de foto’s.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:47

Ik vind hem wel netjes zitten. Denk dat als je maatje kleiner doet wellicht te kort of te krap is. Snap het wel, ik vond het ook moeilijk. Uiteindelijk gewoon 6.3 zoals haar rambo dekens..

Afbeelding
Afbeelding

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:26

Zeker geen maat kleiner Denise. Sterker nog, vind m bij de hals best wat krap zitten als je naar de 2e foto kijkt.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:53

Ik gebruik hem nu 3 dagen.. met rijden merk ik nog niet zo'n verschil.. maar op de poetsplaaats staat meneer echt te chillen en lekker te gapen terwijl ik mijn spullen pak.
Voorheen stond hij alleen maar te schrapen. Geen idee of dit de recuptex is maar wel opvallend :?

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:57

Vertel dat die van mij ook eens :+ Die is nog net zo ongeduldig :+

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:35

Thanks voor jullie reacties! Ik heb besloten deze maat te houden en alsnog een tussenstukje van 12 cm er bij te bestellen. Nu tijd om te gaan testen, ik ben heel benieuwd! :D

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:50

Cheminee schreef:
Ik gebruik hem nu 3 dagen.. met rijden merk ik nog niet zo'n verschil.. maar op de poetsplaaats staat meneer echt te chillen en lekker te gapen terwijl ik mijn spullen pak.
Voorheen stond hij alleen maar te schrapen. Geen idee of dit de recuptex is maar wel opvallend :?

Dat kan zeker de recuptex zijn

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:59

Cheminee schreef:
Ik gebruik hem nu 3 dagen.. met rijden merk ik nog niet zo'n verschil.. maar op de poetsplaaats staat meneer echt te chillen en lekker te gapen terwijl ik mijn spullen pak.
Voorheen stond hij alleen maar te schrapen. Geen idee of dit de recuptex is maar wel opvallend :?

Mijn merrie gaat ook altijd op rust staan met de Recuptex terwijl ze anders altijd met haar been in de lucht loopt te hengelen! Met invlechten voor wedstrijd staat ze ook heel rustig met de Recuptex op!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 20:34

Zojuist de hals bestelt aan gezien beide codes bij divoza pakte! Dus ruim 43€ korting :D

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 22:51

Banyu schreef:
Zojuist de hals bestelt aan gezien beide codes bij divoza pakte! Dus ruim 43€ korting :D


Zoooo! Chil! Bij mij pakt die hem niet... :(

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:04

Denise_Storm schreef:
Banyu schreef:
Zojuist de hals bestelt aan gezien beide codes bij divoza pakte! Dus ruim 43€ korting :D


Zoooo! Chil! Bij mij pakt die hem niet... :(


Pb!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:44

Pb![/quote]

Gelukt! Thanks *\o/* Nu is mijn deken dus compleet haha :D

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 11:20

Diertjec schreef:
Mag de recuptex ook bij drachtige merries gebruikt worden? Ben van plan om er een dezer dagen 1 te kopen, maar dan moet het wel op een drachtige merrie kunnen hahah

Hierbij nogmaals mijn vraag :)
Ik heb bucas ook al gemaild, maar die weten het effect niet, omdat ze nooit op drachtige merries getest hebben.
Hier iemand die hem wel op een drachtige merrie gebruikt heeft? Merrie staat op het moment met een blessure in dr bilspieren, dus wil hem daar graag voor gebruiken.
Merrie is bijna 4 maanden drachtig