Zoektocht naar de perfecte singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Zoektocht naar de perfecte singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 13:26

Klein jaar geleden opende ik een topic: [HAR] Dé singel voor buikig paard

Met de tips aan de gang gegaan, sella singel geprobeerd dit was hem niet, curved singel was hem ook niet.

Raar maar waar een FRA supersingel die ik kon lenen van een stalgenoot(en later heb overgenomen) doet de truc, dressuurzadel ligt als een huis alleen 1 maar, terwijl ik dus een jaar geleden nog zei, materiaal maakt niets uit hij krijgt nergens plekjes van heb ik sinds het verharen(ja mijn pony is daar sinds begin augustus al weer vrolijk mee bezig...) wel plekjes :(:) net in zijn oksels. Aan beide kanten, zelfde plek. Tot gisteren niet open maar wel kaal.

Na een springles van gister zijn de plekjes ook nog eens van alleen kaal naar echt open geschuurd gegaan.

Maar niet door de FRA singel maar door een prolite singel die ik aan mijn springzadel heb hangen.

Ik spring zo'n 1x in de 2 weken/week en heb werkelijk nog nooit problemen gehad met de prolite singel.

Maar wat nu? De FRA is de boosdoener dat is mij wel duidelijk, bonthoes er om heen(maar dan zo bang dat zadel weer naar voren gaat krabbelen omdat de singel in de hoes veel minder grip heeft) of toch verder kijken naar een andere singel?

Avalanche

Berichten: 15971
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Zoektocht naar de perfecte singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 00:57

Barefoot? Die leren singel met elastiek vind ik heel fijn.

SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Re: Zoektocht naar de perfecte singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 04:36

Ik heb een mattes bont singel, die is voor ons echt geweldig!

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Zoektocht naar de perfecte singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 05:49

Ik heb mijn pony ook een tijd met de FRA supersingel gereden en in de rui standaard een lamsvellen bontje eromheen, omdat de haartjes in het elastiek leken vast te zitten ofzo en dat gaf idd irritatie en kale plekken. Met bontje eromheen behield de singel bij mijn pony de werking, maar dan zonder de irritatie.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Zoektocht naar de perfecte singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 06:47

Is het geen optie om een bontje aan stukken te knippen en alleen op de plek te bevestigen waar je pony kaal wordt?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Zoektocht naar de perfecte singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 06:54

Ik begon met de Shires Oxford singel - heel zacht neopreen. Maar hoewel dat bij mijn vorige paard prima ging, ging dat bij mijn wat rondgeribde merrie wat schuiven.
Nu heb ik een Kentaur Lausanne singel, en dat ligt als een huis, is zacht leer en de gespen zitten ook echt een stukje 'terug' op de singel, waardoor je nooit haartjes ertussen kunt krijgen. Ik vind hem absoluut ideaal.

https://www.braaaf-ruitershop.nl/kentau ... sanne.html