Barok hoofdstel-zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 13:07

Hallo allemaal,

omdat ik weer eens een goed idee in mijn hoofd haal ben ik nu op zoek naar een Barok hoofdstel.
Ik wil namelijk een fotoshoot in die stijl, en uiteindelijk als het even kan ook een zadel in die stijl.

Zadels is genoeg van te vinden, zelfs boomloos. Dan kom ik uit op Barefoot Madrid en nog wel wat merken die ik heb opgeschreven (maar suggesties en merken zijn altijd welkom!).
Het gaat me nu vooral om het hoofdstel en borsttuig. Barokshop en Ollashop ken ik ondertussen al. Verder heb ik al een hoop bij elkaar gezocht op Etsy en google en kom ik nu uit bij sorenta-sattel.de. Zij hebben een aantal leuke modellen.

Maar nu zijn er vast en zeker nog meer bokkers die in deze stijl rijden, en die wat meer informatie heeft over de uitrusting.

Dus, brand los ik ben meer dan benieuwd :o

Phrono

Berichten: 8939
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:38

Afbeelding

Ik heb een barokke Deuber met een simpel engels hoofdstel. Het marjoman vienna hoofdstel/kaptoom met barok gespwerk staat nog wel op mijn lijstje. Deuber heeft heeeele mooie zadels (en hoofdstellen), ook met verschillende tooling te bestellen. Maar ja, wel erg duur voor enkel een fotoshoot of je zou het zadel moeten lenen/testen? Startrekk, de boomloze variant, heeft ook mooie barokke zadels.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 21:12

Jou ken ik van uit het Deuben topic! Erg mooie combinatie is dat!
Startrekk staat inderdaad op mijn lijstje van zadels die in aanmerking zouden komen.

De hoofdstellen van Marjoman en Deuben zijn beide erg mooi, maar niet wat ik zoek. Ik zoek het nog net iets middeleeuwser, maar dat heb ik in mijn beginpost waarschijnlijk onvoldoende omschreven.

Zoiets is helemaal mijn smaak.
Afbeelding

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:42

Hier een Lusitano met barok tuig.

Afbeelding
Afbeelding

Hidalgo zadel met een Marjoman hoofdstel.
Hidalgo is echt wel een aanrader kan je veel in zelf samenstellen in kleuren, leer, maten etc.

Mocht je interesse hebben uiteindelijk in een barefoot madrid dan kan je mij evt pb’en. Heb er eentje die ik best kwijt wil.

als je zelfs echt een middeleeuws achtig tintje wil ook bij het zadel vind ik deze hidalgo heel mooi:

Afbeelding

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:20

Als je echt prachtig en ook van historische kwaliteit spullen wil, dan moet je naar Sellerie Occitane http://www.sellerie-occitane.com.
Niet het 13 in een dozijn spul van waar de dame in de gillend blauwe jurk mee rijdt.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 22:27

Super mooi dat zadel! Maar ik wil de prijs niet weten.

Hoppit, snel even gekeken en wat een prachtig tuig maar die prijzen.... doel is een fotoshoot en daarna voor de leuk/afwisseling eensee rijden aangezien ik een goed dienstdoend anatomisch gevormd hoofdstel heb. Maar wow toch eens in verdiepen...

savieralover

Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:36

Hoppit schreef:
Als je echt prachtig en ook van historische kwaliteit spullen wil, dan moet je naar Sellerie Occitane http://www.sellerie-occitane.com.
Niet het 13 in een dozijn spul van waar de dame in de gillend blauwe jurk mee rijdt.


oke ik heb bij deze even een haat liefde relatie met jou want wauw wat een hoofdstellen maar nee ik heb niets nieuws nodig :')

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:49

_mexx_lady_ schreef:
Super mooi dat zadel! Maar ik wil de prijs niet weten. .


Als je doelt op de Hidalgo, die zijn niet duurder dan een startrekk iig :)

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 23:26

Hoppit schreef:
Als je echt prachtig en ook van historische kwaliteit spullen wil, dan moet je naar Sellerie Occitane http://www.sellerie-occitane.com.
Niet het 13 in een dozijn spul van waar de dame in de gillend blauwe jurk mee rijdt.


Kwaliteit bij sellerie Occitane is wel erg wisselend. Heb een fantastisch repro Nappie hoofdstel van hen, goed leer, maar sommige van de 'Middeleeuwse' (kuch :') ) hoofdstellen zijn van crappy Indiaas geperst leer.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 12:37

Daphneee, weet jij per toeval welk model zadel dat is van Hidalgo, vindt hem wel heel erg veel te mooi. Kan hem zo snel niet vinden.

Die hoofdstellen van Occitane zijn wel mooi, maar veel te duur. Ik heb een duitse website voor handen die een aantal modellen verkoopt. Op eerste zicht lijken de modellen en lederkwaliteit mooier, met een gunstigere prijs ook. (180 euro voor een set ipv 300 euro voor 1 hoofdstel)

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:50

_mexx_lady_ schreef:
Daphneee, weet jij per toeval welk model zadel dat is van Hidalgo, vindt hem wel heel erg veel te mooi. Kan hem zo snel niet vinden.

Die hoofdstellen van Occitane zijn wel mooi, maar veel te duur. Ik heb een duitse website voor handen die een aantal modellen verkoopt. Op eerste zicht lijken de modellen en lederkwaliteit mooier, met een gunstigere prijs ook. (180 euro voor een set ipv 300 euro voor 1 hoofdstel)


Die met de print/tooling is de Hidalgo Valencia Light. (mijn blauw/cognac hidalgo is de Valencia Special shorty) Je zou gewoon met een dealer contact op moeten nemen en dan de foto er bij laten zien dan komt het goed. Ze kunnen best veel met hun zadels naar wens. Ik kon toen kiezen tussen allerlij soorten leer, verschillende soorten ringen (die zou je zelfs zelf aan kunnen leveren als je mooie ringen hebt voor aan zadel), verschillende lengtes zweetbladen, lengte zadel ook zijn de kussens naar wens (diktes van voor tot achter) te maken.

Ik vind de Hidalgo echt wel zijn prijs waard. Heel fijn stevig zadel en super mooi leer. Ik gebruik hem veelzijdig, dressuur en buitenritten. (zelfs een spring zou kunnen)

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 17:15

Dank je wel ik ga er eens even iets over opzoeken. Dan heb ik een idee welke eeuwigheid ik nog moet sparen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:31

_mexx_lady_ schreef:
Daphneee, weet jij per toeval welk model zadel dat is van Hidalgo, vindt hem wel heel erg veel te mooi. Kan hem zo snel niet vinden.

Die hoofdstellen van Occitane zijn wel mooi, maar veel te duur. Ik heb een duitse website voor handen die een aantal modellen verkoopt. Op eerste zicht lijken de modellen en lederkwaliteit mooier, met een gunstigere prijs ook. (180 euro voor een set ipv 300 euro voor 1 hoofdstel)


Welke website? Ik vind het altijd leuk om mezelf te martelen met dingen waar ik geen geld voor heb. :x :))

De foto van de dame met de blauwe jurk vind ik wel typisch voor veel gebruikers van barokke hoofdstellen: blijkbaar beseft niemand dat je de kettingen van zo'n frontdeel op maat moet maken naar je paard. Zo rammelt het eindeloos ellendig en loop je zelfs het risico dat je paard het frontje tegen de voorkant van zijn ogen krijgt. Je hoort de 4 kettingen op maat te knippen en vervolgens met het metalen oogje aan de front- en neusriem vast te maken. Een ander probleemhoofdstel is die waar het frontdeel met leren riemen aan de front- en neusriem vast zit: vaak zijn die riemen veel te lang waardoor ze het midden van de neusriem veel te ver omlaag duwen. Eigenlijk kun je die versie met de leren riemen niet zo kopen, die moet op maat gemaakt worden (of je moet een handige tuigmaker hebben die de riemen los kan halen, inkort en weer vaststikt.


_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 17:57

Sorenta-sattel.de is de website van de blauwe jurk. Nu is mijn tank 1,76cm groot maar was mijn plan inderdaad wel om de kettingen op maak te laten maken. Lang leven een kennisje die geweldig is met retouches van alle soort en maten.

Ik ga je lintjes eens bekijken!

Anoniem

Re: Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:34


Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:15

rider schreef:
Hoppit schreef:
Als je echt prachtig en ook van historische kwaliteit spullen wil, dan moet je naar Sellerie Occitane http://www.sellerie-occitane.com.
Niet het 13 in een dozijn spul van waar de dame in de gillend blauwe jurk mee rijdt.


Kwaliteit bij sellerie Occitane is wel erg wisselend. Heb een fantastisch repro Nappie hoofdstel van hen, goed leer, maar sommige van de 'Middeleeuwse' (kuch :') ) hoofdstellen zijn van crappy Indiaas geperst leer.


Oh dat kan, heb er zelf niets van, sta alleen altijd op hun stand te kwijlen op Compiègne, mss was die daar wat droog van geworden ;)

Maar ik ben ook zo eentje die graag eindeloos custom bestellijsten invuld en vervolgens maar wijselijk het tabblad sluit XD Gelukkig mogen we over een maand los op het paard van vriend, die heeft nog niets, dus dat mag allemaal in het mooi *\o/*
http://www.selleriecourtois.com/pages/s ... harde.html

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:53

Ohjee, wordt dit zo'n topic waar mn portemonnee bang van wordt? :=

Ik rij normaal met een hongaars hoofdstel. Zit helaas geen merkje meer op en de sallang mist, maar het is zo'n mooie zachte kwaliteit leer! Ze loopt er ook beter op dan een 'normaal' hoofdstel. Als iemand er meer over weet of waar ik alleen een voor-sallang kan krijgen :P Er staat wel een soort dezelfde nog op ebay, maar is niet goedkoop https://www.ebay.de/itm/Ungarischer-Zau ... SwacVas3E-
Afbeelding

Ik heb ook nog zo'n hoofdstel wat jij zoekt welke ik vooral voor shoots en shows gebruik. Voor normaal is hij wel erg heftig :P Hier zie je ook wat xyzutu bedoeld met de lengte van de leren riemen, maar omdat ik hem ook wel eens uitleen durf ik er niet zo goed wat vanaf te halen en hij hangt gelukkig wel stabiel :o
Afbeelding
Met een portugees zadel (sorry voor vies paard, zo uit weiland geplukt)
Afbeelding
Afbeelding

En mn favoriet, portugees bakstuk met een x-frontriem eraan. Ik zou ooit nog eens een mooie frontriem willen laten maken, dezen heb ik zelfgemaakt en is toch niet helemaal ideaal :P Zadel is een semi boomloze hildalgo caracas waar inmiddels ook mooie gouden beugels aanhangen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met mijzelf ook compleet in kostuum ziet het er dan zo uit
Afbeelding

En als je al helemaal geld te veel hebt: <3 <3
https://www.facebook.com/The-War-Horse-127501247405138/

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:23

Ik heb dit setje hoofdstel + borsttuig redelijk goedkoop kunnen kopen, weet echter niet waar dat was.

Setje mag ook weg daar ik bitloos rij nu.ik

Hoofdstel
Afbeelding
Afbeelding


Borsttuig (reed met ander hoofdstel hier)
Afbeelding

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:07

:~
Wat een kwijl topic. Ik wil nog een keer een shoot doet met dit soort tuigage. Toch maar even doorsparen

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 15:56

Jezus Bami.... ik sta ff met mijn mond vol tanden! Wat een prachtige hoofdstellen zijn dat!
Die je voor shoot en show gebruikt, waar heb je die van?

Anoniem

Re: Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:27

Goede verzameling, Bamii! _/-\o_ :))
Oh, The War Horse, daar kwijl ik a jaren bij.... :~

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:37

echt prachtig bamii je paard zowel als tuig!!

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 10:48

Hoppit schreef:
Als je echt prachtig en ook van historische kwaliteit spullen wil, dan moet je naar Sellerie Occitane http://www.sellerie-occitane.com.
Niet het 13 in een dozijn spul van waar de dame in de gillend blauwe jurk mee rijdt.


Wauw, wat een gave tuigen <3

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Barok hoofdstel-zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:21

Als je graag iets persoonlijk in middeleeuwse fantasy stijl wil kan je altijd Celtic Leatherwork of Wooden Wulf eens opzoeken op instagram/facebook. Ik heb van beiden al producten en ben er al super blij met geweeest, lieve mensen en super service.