Ervaringen met filzsattel.de

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:45

Ik heb via hun een filzsattel getest. Wat hebben zij een super service!! Ze kunnen de barebackpad daadwerkelijk helemaal op maat maken als je eventueel de rug van je paard tekent ed. Heel fijn contact gehad ook en ook vlotte levering ed. Kan er alleen maar positief over zijn.

Afbeelding

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:29

SBravour schreef:
welk model heb jij? Ziet er super goed uit!
Weet jij hoe het zit met aanmeten? Komen ze dan naar je toe? Of moet je zelf dingen opmeten? :)
De zadels lijken zo comfortabel! Bedankt voor je reactie.

Pfoe weet zo even niet meer uit mijn hoofd welk model. Ik had hem alleen om te testen. Wel de hoge schoft variant en met extra comfort voor de ruiter.
Ik heb al het contact toen digitaal gedaan. Ze gaf toen ook aan dat als je een pad op maat gemaakt wil hebben dat je dan zelf de rugvorm van je paard op ware grote op een papier moet tekenen (kan je en ijzerdraad gebruiken om de vorm van de rug te buigen en dan deze overtrekken). Als die dan opgestuurd werd konden ze het maken op maar. Hoeft natuurlijk niet perfect op maar te zijn omdat het ‘maar’ een barebackpad is.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:53

SBravour schreef:
Ik wil wel fanatiek gaan rijden met mijn barebackpad :) Ze komen die niet aan huis he, alles is gewoon op bestelling. Ik ga de site even proberen te vertalen naar NL of Engels zodat het echt duidelijk is.

Heb je uiteindelijk voor een andere gekozen of was hij toch iets te duur voor jou?

En had jij gewoon normale/standaard lengtes? Ik zag dat ook extra lang kunnen etc.

Ik had gewoon een normaal model om te proberen. Ik ben er niet voor gegaan omdat ik de stof te af vond. Ik ben erg kieskeurig en heb een erg bewegelijk paard. Ik ben gegaan voor een pad met suede stof. Heb ook wollen/lamsvacht pads gehad, die vond ik ook te glibberig en suede is lekker stroef. Heb zelf een Brockamp en een Grandeur barebackpad nu.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 15:56

SBravour schreef:
Dankjewel!! Een laatste vraag, is een testzadel gratis?
Ik zou juist graag wat meer willen bewegen zodat ik mijn heupen vrijer kan bewegen met het sturen.

De info staat gewoon op de website in het engels geschreven.

https://www.filzsattel.de/kopie-von-testsattel-1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie