Lege Frontriem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dverbrugge
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-02-13

Lege Frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 09:55

Hoi Bokkers,

Ik ben op zoek naar frontriemen met lege kanalen, zowel brede als smalle kanalen. Ook naar volledig lege platte frontriemen!
Hebben jullie een idee waar ik deze kan vinden?

Alvast bedankt!!

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Lege Frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 09:55

WW frontriemen. Ik geloof dat er ook een aantal frontriemen worden aangeboden op marktplaats.

Dverbrugge
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Lege Frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 10:03

Super dankje!

Rispens
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:33

Hoeveel platte frontriemen heb je nodig en welke maat en breedte?

DaniqueV
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 23:03

Rispens schreef:
Hoeveel platte frontriemen heb je nodig en welke maat en breedte?


Dat weet ik nog niet precies. Ik wil wat frontriemen gaan maken maar wil ook kijken of ik ze zelf kan stikken zodat de achterkant netjes is afgewerkt. Ik ben me nog aan het oriënteren over de breedte e.d.

Rispens
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:22

DaniqueV schreef:
Rispens schreef:
Hoeveel platte frontriemen heb je nodig en welke maat en breedte?


Dat weet ik nog niet precies. Ik wil wat frontriemen gaan maken maar wil ook kijken of ik ze zelf kan stikken zodat de achterkant netjes is afgewerkt. Ik ben me nog aan het oriënteren over de breedte e.d.


Oke, ik heb 12 mm en 18 mm liggen in veel maten. Met wat voor matriaal wil je ze maken en hoe breed is dat? Ga je met de hand stikken of met een machine?

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:31

DaniqueV schreef:
Rispens schreef:
Hoeveel platte frontriemen heb je nodig en welke maat en breedte?


Dat weet ik nog niet precies. Ik wil wat frontriemen gaan maken maar wil ook kijken of ik ze zelf kan stikken zodat de achterkant netjes is afgewerkt. Ik ben me nog aan het oriënteren over de breedte e.d.

Heb je 2 accounts TS of ben jij weer iemand anders? :)

Dverbrugge
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 09:28

[/quote]
Heb je 2 accounts TS of ben jij weer iemand anders? :)[/quote]


Is idd hetzelfde.. ik wist niet eens dat ik nog een ander account had :P

Ik heb nog geen Machine staan. Ik ben ook nog alles aan het uitzoeken wat het beste is en beste gaat e.d.
Heb jij tips voor me? Jij bent zadelmaker toch? volgens mij woon je bij mij in de buurt! Ossendrecht?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 10-09-18 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd met de wijzig knop

Rispens
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 11:52

Citaat:
Ik heb nog geen Machine staan. Ik ben ook nog alles aan het uitzoeken wat het beste is en beste gaat e.d.
Heb jij tips voor me? Jij bent zadelmaker toch? volgens mij woon je bij mij in de buurt! Ossendrecht?


Klopt! Ik werk zelf niet met machines, ik doe alles met de hand, dus in die zin kan ik je niet helpen. Maar als ik je ergens anders mee kan helpen dan hoor ik het wel!

Dverbrugge
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 12:05

Rispens schreef:
Citaat:
Ik heb nog geen Machine staan. Ik ben ook nog alles aan het uitzoeken wat het beste is en beste gaat e.d.
Heb jij tips voor me? Jij bent zadelmaker toch? volgens mij woon je bij mij in de buurt! Ossendrecht?


Klopt! Ik werk zelf niet met machines, ik doe alles met de hand, dus in die zin kan ik je niet helpen. Maar als ik je ergens anders mee kan helpen dan hoor ik het wel!


Wauw! wat een werk! Je kan me zeker helpen. Heb je binnenkort een keer tijd om samen te zitten hiervoor?

Rispens
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:08

Citaat:
Wauw! wat een werk! Je kan me zeker helpen. Heb je binnenkort een keer tijd om samen te zitten hiervoor?


Als je eerst een beetje kunt uitleggen wat je wilt gaan doen dan kan ik kijken of ik je daar mee kan helpen, ik heb het erg druk dus anders is het zonde van onze tijd natuurlijk.

Dverbrugge
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 12:38

Rispens schreef:
Citaat:
Wauw! wat een werk! Je kan me zeker helpen. Heb je binnenkort een keer tijd om samen te zitten hiervoor?


Als je eerst een beetje kunt uitleggen wat je wilt gaan doen dan kan ik kijken of ik je daar mee kan helpen, ik heb het erg druk dus anders is het zonde van onze tijd natuurlijk.


Snap ik.
Ik wil graag frontriemen maken in verschillende maten. Ik heb een aantal frontriemen bekeken die normaal bij een hoofdstel zitten en deze bestaan zo ik snel kon zien uit 2 delen, zoals ik het kon zien is het achterste gedeelte er op genaaid nadat de steentjes in/op de frontriem zitten.
Ik kan ook net als meerdere mensen een vilt stuk gebruiken om de achterkant af te werken maar dit vind ik zelf niet zo netjes.
Het is dus de bedoeling dat ik dit in verschillende maten en kleuren doe. Pony, Cob, Full en verschillende breedtes, smalle frontriem, brede frontriem etc.

Rispens
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:59

Citaat:
Snap ik.
Ik wil graag frontriemen maken in verschillende maten. Ik heb een aantal frontriemen bekeken die normaal bij een hoofdstel zitten en deze bestaan zo ik snel kon zien uit 2 delen, zoals ik het kon zien is het achterste gedeelte er op genaaid nadat de steentjes in/op de frontriem zitten.
Ik kan ook net als meerdere mensen een vilt stuk gebruiken om de achterkant af te werken maar dit vind ik zelf niet zo netjes.
Het is dus de bedoeling dat ik dit in verschillende maten en kleuren doe. Pony, Cob, Full en verschillende breedtes, smalle frontriem, brede frontriem etc.


In dat geval zou ik toch kijken voor kant en klare frontriemen met een leeg kanaal inderdaad. Er zijn namelijk al zo veel aanbieders van dit soort frontriemen die zelf gemaakt worden of ingekocht worden uit bijvoorbeeld India dat je te veel zou moeten investeren voor je het er weer uit hebt. Een goede machine is echt een grote investering en dan krijg je daarbij je leer en gereedschap nog. Ik verkoop zelf redelijk wat frontriemen bij de hoofdstellen die ik aanmeet, maar ik weet van andere collegas die enkel frontriemen maken en verkopen dat het rottig is met zo veel concurrentie. Ik wil je dus behoeden voor hele grote investeringen die je niet meer zal terugverdienen.

Dverbrugge
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 13:01

Rispens schreef:
Citaat:
Snap ik.
Ik wil graag frontriemen maken in verschillende maten. Ik heb een aantal frontriemen bekeken die normaal bij een hoofdstel zitten en deze bestaan zo ik snel kon zien uit 2 delen, zoals ik het kon zien is het achterste gedeelte er op genaaid nadat de steentjes in/op de frontriem zitten.
Ik kan ook net als meerdere mensen een vilt stuk gebruiken om de achterkant af te werken maar dit vind ik zelf niet zo netjes.
Het is dus de bedoeling dat ik dit in verschillende maten en kleuren doe. Pony, Cob, Full en verschillende breedtes, smalle frontriem, brede frontriem etc.


In dat geval zou ik toch kijken voor kant en klare frontriemen met een leeg kanaal inderdaad. Er zijn namelijk al zo veel aanbieders van dit soort frontriemen die zelf gemaakt worden of ingekocht worden uit bijvoorbeeld India dat je te veel zou moeten investeren voor je het er weer uit hebt. Een goede machine is echt een grote investering en dan krijg je daarbij je leer en gereedschap nog. Ik verkoop zelf redelijk wat frontriemen bij de hoofdstellen die ik aanmeet, maar ik weet van andere collegas die enkel frontriemen maken en verkopen dat het rottig is met zo veel concurrentie. Ik wil je dus behoeden voor hele grote investeringen die je niet meer zal terugverdienen.



Super dankjewel! Weet jij toevallig of er ook brede kanalen zijn bij deze frontriemen?

Rispens
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-07-18
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:07

Citaat:
Super dankjewel! Weet jij toevallig of er ook brede kanalen zijn bij deze frontriemen?


Ik neem aan dat je ze kunt laten maken hoe breed je maar wilt, maar vaak moet je er dan wel een flink aantal inkopen. Heb je al een Kvk en btw nummer?

Dverbrugge
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 19:43

Rispens schreef:
Citaat:
Super dankjewel! Weet jij toevallig of er ook brede kanalen zijn bij deze frontriemen?


Ik neem aan dat je ze kunt laten maken hoe breed je maar wilt, maar vaak moet je er dan wel een flink aantal inkopen. Heb je al een Kvk en btw nummer?


Nee deze heb ik nog niet.