Zoektocht naar een maan vormige singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Zoektocht naar een maan vormige singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 17:36

Voor mijn merrie zoek ik nu al een tijdje naar een maan/banaan/mond vormige singel.
Maar blijkbaar zijn die lastig te vinden! Mattes heeft de Cresent, vergelijkbaar met die van BR, maar ik zou veel liever een lederen versie willen zonder bont.
Iemand de gouden tip?


Afbeelding

Afbeelding

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:17

Als je van je geld af moet heeft Fairfax een mooie, maar er zijn volgens mij ook genoeg goedkopere alternatieven? Als ik een rondje Google, krijg ik genoeg hits in ieder geval.

Ik weet niet waarom je geen anatomisch gevormde singel wil, maar anders zou die van Barefoot of Pagony ook een mooie optie zijn denk ik.

Edit; Krijg net deze hieronder te zien; https://www.divoza.com/nl/prolite-narrow-dressuursingel
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 08-09-18 18:23, in het totaal 2 keer bewerkt

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Zoektocht naar een maan vormige singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:20

Ik heb de shoulder relief singel via Euro-Horse. Die heb je ook in neopreen. Of dat echt de maanvorm is die jij zoekt, geen idee ;) En ook geen idee of die ook bij een niet-westernzadel kan.

Succes in ieder geval!

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Zoektocht naar een maan vormige singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:23

Divoza heeft ze normaal altijd wel !

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Zoektocht naar een maan vormige singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:37

Ik heb de prolite, in narrow versie. Paard is er heel blij mee, en ik zelf ook, want je kunt hem gewoon afspoelen onder de kraan, zodat al het zweet er weer af is (kunststof, maar dat zie je niet).

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 18:50

BarbaLala schreef:
Als je van je geld af moet heeft Fairfax een mooie, maar er zijn volgens mij ook genoeg goedkopere alternatieven? Als ik een rondje Google, krijg ik genoeg hits in ieder geval.

Ik weet niet waarom je geen anatomisch gevormde singel wil, maar anders zou die van Barefoot of Pagony ook een mooie optie zijn denk ik.

Edit; Krijg net deze hieronder te zien; https://www.divoza.com/nl/prolite-narrow-dressuursingel


Die hebben niet de juiste vorm. Heb de prolite ook geprobeerd maar niet juist gevormd.
Op mijn tweede afbeelding staat waarom ik een maan vormige zoek,mijn paard heeft een smalle borst, maar ronde ribben en een korte rug, een normale anatomische singel laat het zadel iets naar voren schuiven

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 18:51

silvia58 schreef:
Divoza heeft ze normaal altijd wel !


Wat heeft Divoza altijd wel?


igor001 schreef:
Ik heb de prolite, in narrow versie. Paard is er heel blij mee, en ik zelf ook, want je kunt hem gewoon afspoelen onder de kraan, zodat al het zweet er weer af is (kunststof, maar dat zie je niet).


Prolite is anatomisch, niet maanvormig

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 18:55

Zoiets? Afbeelding

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 19:06

Kitty_ schreef:
Zoiets? [ [url=m/cq2jvE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nee helaas, het gaat ook om de hoek van de gespen, die moeten mee in de boog ipv symmetrisch zoals jij afbeeld.

Afbeelding

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:08

Odetje92 schreef:
Kitty_ schreef:
Zoiets? [ [url=m/cq2jvE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nee helaas, het gaat ook om de hoek van de gespen, die moeten mee in de boog ipv symmetrisch zoals jij afbeeld.

[ [url=m/MsKqfu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah meer zoals deze dus :Y)

Afbeelding

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:13

Welke maat moet je hebben? Ik heb er twee in deze vorm. Zie ze alleen op de webwinkel waar ik hem weg heb niet meer staan.