Welk bit moet ik nemen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eef1212
Berichten: 59
Geregistreerd: 30-07-17

Welk bit moet ik nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-18 10:34

Hey hey,
Ik heb een 18 jarig paard maar hij is bijna niet te houden met springen, en dan heb ik al een heel scherp bit ( zie foto ) maar hij blijft heel snel en bijna niet te houden, en dat is met springen en ik wil binnenkort ook gaan crossen maar dan wil ik toch liever een ander bit aanschaffen maar ik weet niet welke ik zit te twijfelen tussen passoa of pelham bit kunnen jullie mij helpen?

Afbeelding


Dit bit heb ik in het groen, hij is hard


Eef1212
Berichten: 59
Geregistreerd: 30-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-18 11:30

xtessax83 schreef:
Misschien even een bitfitter langs laten komen. Paard is al ouder dus stand van de tanden kunnen anders zijn dan de tijd ervoor. Is het paard al recent naar de tandarts geweest? Misschien is er een oorzaak voor. Een ander bit gaat je meestal niet helpen.


Ja hij is recent naar de tandarts geweest


Eef1212
Berichten: 59
Geregistreerd: 30-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-18 11:31

kitlover schreef:
Een ongebroken appelbit? Kan me niet voorstellen dat dit scherp is.
Maar ts, ik zie wel wat vaker vragen van je langs komen, heb je ondertussen les? Zoals al eerder aangegeven is dit typisch iets wat je met goede les moet oplossen, niet met een tiedemann of een scherper bit, en zeker als je wilt gaan crossen moet de basis er in zitten!

Ja ik heb 3 x les in 2 weeken

Eef1212
Berichten: 59
Geregistreerd: 30-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-18 11:32

Azmay schreef:
Scherp bit gaat je niet helpen, daar loopt hij snel zat alsnog doorheen.
Zulke dingen moet je gewoon oplossen door slim te rijden, je instructeur kan vast helpen.


Hij kan wel langzaam maar dan wilt hij niet springen, hij wil alleen springen als hij snel mag...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers