Past deze deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xkikidegroot

Berichten: 98
Geregistreerd: 14-04-17
Woonplaats: Oosterhout

Past deze deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 21:40

Ik heb net de bucas recuptex binnen maar ik twijfel best wel of hij past aangezien de magneten nu nog niet gevormd zijn. En aangezien het geen koopje wil ik er graag zeker van zijn dat ie past. Wat vinden jullie? :D

Afbeelding

Afbeelding

Ik zelf denk dat hij nu wel goed ligt alleen twijfel ik als de magneten gaan vormen

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Past deze deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:43

Moeilijk te zeggen vanaf de foto. Vanaf de zijkant zou ik haast zeggen dat hij een maatje kleiner wel kan gebruiken. Hoe zit hij van voor? Schuift hij tijdens lopen? De rug van de deken blijft vrij “stijf”, daar gaat geen maat verschil in zitten.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:44

Wil Je opbouwen naar 24/7 deken om? Achterkant is wat lang maar belangrijker is hoe de voorkant zit.

xkikidegroot

Berichten: 98
Geregistreerd: 14-04-17
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 21:47

__denise schreef:
Moeilijk te zeggen vanaf de foto. Vanaf de zijkant zou ik haast zeggen dat hij een maatje kleiner wel kan gebruiken. Hoe zit hij van voor? Schuift hij tijdens lopen? De rug van de deken blijft vrij “stijf”, daar gaat geen maat verschil in zitten.


Aan de voorkant zit de deken niet te strak maar ook niet los. Ik ben alleen bang dat een maatje kleiner te strak gaat zitten bij zijn schouder. En hij schuift niet.

xkikidegroot

Berichten: 98
Geregistreerd: 14-04-17
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 21:47

belle_boef schreef:
Wil Je opbouwen naar 24/7 deken om? Achterkant is wat lang maar belangrijker is hoe de voorkant zit.


Nee de deken is meer voor voor de training en erna

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Past deze deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:52

Deken is te lang, grote kans dat die scheef gaat liggen. Je hebt een maatje kleiner nodig. Maar mogelijk niet de juiste pasvorm voor jouw paard aangezien bucas best smal valt.

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:53

Ik heb ook deze dekens ( zomer voor de pony en winter voor mijn paard ) Heb redelijk ruim gekozen qua maat voor mijn paard en die zit ook vooraan ook niet ruim, maar naar mijn idee wel goed. Pony heeft hem redelijk lang maar past qua lengte dan weer heel fijn en ook vooraan. Dit is dan wel met van dat vliegenstof.

Ik heb ze ook niet altijd om en voor die korte tijd voor en na trainen en op wedstrijd vind ik het prima. Ben heel blij met de dekens.

https://www.facebook.com/cliqclaqcare/photos/a.387422965021732/529834584113902/?type=3&theater

De bonte kan die van de pony ook hebben maar helaas vooraan dan echt te strak.
Laatst bijgewerkt door Melvern op 24-08-18 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:54

Voor zover een foto te beoordelen valt, past het niet.
Krap op de schouders. En door de lengte trekt de deken extra naar achteren, wat extra druk geeft op de schouders. Het ligt niet in balans.

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:58

xkikidegroot schreef:
belle_boef schreef:
Wil Je opbouwen naar 24/7 deken om? Achterkant is wat lang maar belangrijker is hoe de voorkant zit.


Nee de deken is meer voor voor de training en erna

Onder toezicht in een box of liever vaststaand kan het wel, maar er zo mee rond laten lopen is heel grote kans op scheef zakken of er mee in de knoop komen zitten met rollen of spelen.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:02

xkikidegroot schreef:
belle_boef schreef:
Wil Je opbouwen naar 24/7 deken om? Achterkant is wat lang maar belangrijker is hoe de voorkant zit.


Nee de deken is meer voor voor de training en erna


Dan zou ik zeggen voor dat doel prima. Je bent erbij als hij gedragen wordt. Zonder toezicht zou ik zeggen niet doen.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:04

Afbeelding

zo lag die in het begin bij die can mij bijna het zelfde als die van jou. gaat ook niet scheef liggen niet na een paar min maar ook niet na een nacht.

xkikidegroot

Berichten: 98
Geregistreerd: 14-04-17
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 22:09

De deken is echt voor in stal. Hij gaat er voor het rijden op en ongeveer 2 uur erna er weer af. Als ik een maat groter neem zit hij bij zijn schouder beter maar dan wordt de deken weer te lang. Maatje kleiner gaat bij zijn schouders wel erg krap zitten. En de deken zou wel misschien de ideale oplossing zijn voor mijn paards rugproblemen. Dus ik vindt het een erg moeilijke keuze. :=

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Past deze deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:26

Borstverbreder van Bucas evt? En anders kijken naar andere merken, bijvoorbeeld Back on track.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:26

Als ik jou was, zou ik op zoek gaan naar een betere.
Net zoals met zadels is de pasvorm belangrijk.
Ik trek geen jas aan die niet lekker zit. Dus waarom wel op het paard leggen?!