[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:51

Als je handig bent én je kunt aan goede stevige foam komen kun je ze zelf snijden. Of van een oude deken oid steeds grotere vormen knippen en die aan elkaar naaien.


Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:58

Ik ben niet zo heel handig :=

Zo zoiets kunnen werken? https://www.kifrahorse.nl/Silverado-Wes ... ede-Fleece
En dan vooraan om het zadel van de schoft te liften extra inlagen. Zo'n constructie heb ik ook bedacht met Ella, maar dan nog voor Flynn. Kifra heeft ook wel een pad met extra ruimtes voor inlagen, maar die is direct weer een kleine € 200... -O-

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Kaatastrof

Berichten: 6245
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:43

Eindelijk mijn seatsaver gekocht voor de Madrid. Kon er eentje tweedehands (nuja, was eigenlijk nieuw!) op de kop tikken voor een super prijsje.
Afbeelding

Heel blij mee, verloor m'n beugels eens tijdens het rijden en thank god voor wrong want anders lag ik er af :') Zal later eens een mooiere foto maken, met zijn nieuw op maat gemaakt hoofdstel dan erbij.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 05:56

Aurelia schreef:
Hoi!
Ik kom hier eens meekijken!
Ik wil mijn jonge paard gaan inrijden en ben al een tijd aan het verzinnen hoe ik dat ga doen met het zadel. Het liefst heb ik een dressuurzadel, omdat ik dat zelf gewoon fijn vind zitten.
Maar ik zit met zijn lichaam die nog een hoop gaat veranderen hoogstwaarschijnlijk. Een wat kleiner budget waardoor ik graag tweedehands kijk, maar hoe weet ik dan of het past..
Toch maar een beetje gaan kijken naar boomloos wat een vriendin al een paar keer had aangeraden :P Omdat dit vaak toch makkelijker past.
Nu weet ik alleen niet zo goed waar naar te kijken. Ik heb op een libra(?) gezeten en vond dit niet lekker rijden. Ik kon er niet goed in lichtrijden en in galop was mijn houding al helemaal ver te zoeken.
Ik heb het liefst een zadel waar je ook lekker dressuurmatig mee kunt rijden in de bak. Waarbij je niet te breed zit. Als dat er is.
Nu ben ik de ME schooler tegengekomen op de site van buitenzinnig. Ik vind het er leuk uit zien omdat ik ook een spaans paard heb en het is geen duur zadel. Ik kan alleen niks over het zadel vinden op internet qua recencies of hoe het zit of hoe het ligt voor het paard. Zag wel dat je het zadel een week kunt testen dus dat is een optie.
Maar ik hoop dus dat jullie misschien nog meer ideeën hebben voor (tweedehands) boomloze zadels.


Hoi Aurelia, je hebt op de Libra van Evelien gezeten denk ik he? Die heeft nu mijn oude Ghost erop liggen, dus dat kun je proberen sowieso eens :) (Eef is mijn schoonzusje)
Zelf heb ik een nieuwe Ghost erop liggen in barok model - kwam na passervice van Buitenzinnig toch weer op Ghost uit -, het nieuwe model is iets steviger qua kussens en basis, en omdat daar een frontriser in kan, helde ik niet meer voorover. Maar Suzanne van Buitenzinnig heeft meerdere barokke modellen in haar passervice. Lastig omdat je paard nog niet zadelmak/ ruitermak is alleen. Met de ME schooler geen ervaring helaas overigens. Ik ben zelf echt fan van Ghost omdat het eigenlijk gewoon (meestal) heel fijn ligt op het type paard dat ik over het algemeen onder m'n kont heb: ronde ribbenkast, korte paarden - tinkers, hafs, quarters. Maar ook op de driekwart-arabier van een stalgenootje ligt Ghost top, en op de arab van Eef ook.

Duhelo

Berichten: 28496
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:09

Berdien schreef:
Ik ben niet zo heel handig :=

Zo zoiets kunnen werken? https://www.kifrahorse.nl/Silverado-Wes ... ede-Fleece
En dan vooraan om het zadel van de schoft te liften extra inlagen. Zo'n constructie heb ik ook bedacht met Ella, maar dan nog voor Flynn. Kifra heeft ook wel een pad met extra ruimtes voor inlagen, maar die is direct weer een kleine € 200... -O-

https://www.thesaddleryshop.co.uk/p_163 ... t-rise-pad
https://www.divoza.com/nl/cso-anatomic- ... nt-riser-1

zou zoiets niet kunnen werken? tussen je pad en het zadel in?

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:46

Zijn er hier nog meer mensen die met een trekker Classic rijden of hebben gereden. Wat voor dekjes gebruik je eronder?
Mijn normale zadeldekje is net te kort om door de singelstoten te passen en trekt daardoor naar achteren weg.

Sure_lee

Berichten: 10348
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:56

Ik heb er 1 van Lemieux. Past perfect.
Afbeelding

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:11


pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:17

Bij Ghost experimenteren ze graag èn ze zijn ontzettend creatief, dus je kan vanalles tegenkomen, dit is gewoon weer eens iets anders. Denk dat het eerder een soort Torsion pommel zal zijn :)

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:24

Carl123 schreef:
Vreemd, is dit een ghost met een vaste pommel zoals bij barefoot?
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr


Dit is een experiment inderdaad van Ghost, gaat onder de cavallin lijn.
Met vaste pommel, inderdaad zoals pmarena zegt, een soortgelijke als een torsion pommel.

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker


Reeltje_5

Berichten: 2646
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:51

Skippy01 schreef:
Hoi Aurelia, je hebt op de Libra van Evelien gezeten denk ik he? Die heeft nu mijn oude Ghost erop liggen, dus dat kun je proberen sowieso eens :) (Eef is mijn schoonzusje)
Zelf heb ik een nieuwe Ghost erop liggen in barok model - kwam na passervice van Buitenzinnig toch weer op Ghost uit -, het nieuwe model is iets steviger qua kussens en basis, en omdat daar een frontriser in kan, helde ik niet meer voorover. Maar Suzanne van Buitenzinnig heeft meerdere barokke modellen in haar passervice. Lastig omdat je paard nog niet zadelmak/ ruitermak is alleen. Met de ME schooler geen ervaring helaas overigens. Ik ben zelf echt fan van Ghost omdat het eigenlijk gewoon (meestal) heel fijn ligt op het type paard dat ik over het algemeen onder m'n kont heb: ronde ribbenkast, korte paarden - tinkers, hafs, quarters. Maar ook op de driekwart-arabier van een stalgenootje ligt Ghost top, en op de arab van Eef ook.

Klopt! Die moet ik inderdaad eens proberen. Die barokke zijn weer een slagje duurder natuurlijk. Maar ja dan is het wel iets wat ik altijd kan gebruiken ook al verandert hij van bouw denk ik? Of tweedehands rondkijken.. Maar dan moet ik wel eerst weten of ik het lekker vind zitten haha :+

Kun je ook een gewoon dekje gebruiken onder boomloze zadels of gaat dat niet? (Naast die pad dan die er speciaal voor nodig is)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 05:50

Aurelia schreef:
Klopt! Die moet ik inderdaad eens proberen. Die barokke zijn weer een slagje duurder natuurlijk. Maar ja dan is het wel iets wat ik altijd kan gebruiken ook al verandert hij van bouw denk ik? Of tweedehands rondkijken.. Maar dan moet ik wel eerst weten of ik het lekker vind zitten haha :+

Kun je ook een gewoon dekje gebruiken onder boomloze zadels of gaat dat niet? (Naast die pad dan die er speciaal voor nodig is)


Ja, klopt, die zijn een slagje duurder, maar soms ook wel tweedehands aan te komen hoor. Stonden er recent twee te koop geloof ik.
In principe moet hij als Ghost goed ligt inderdaad gewoon met dat zadel kunnen blijven doen. Kussens kun je aanpassen natuurlijk wanneer hij van bouw verandert.

Je kunt een halfpad met inlages met daarbovenop een gewoon dekje gebruiken ja. Of gewoon een pad met inlages in de kleur / vorm die je wil natuurlijk. Ze worden gelukkig steeds leuker :)

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:59

Wauw, kom even mijn blijdschap met jullie delen. Sinds kort ben ik in het bezit van een nieuw zadel. Ik heb Ella langs gehad voor een passessie en was daar gevallen voor een Freemax zadel. Gelukkig had Kitty nog net de maat en het type wat voor ons goed was op voorraad en kon ik al snel met het zadel rijden. Door de warmte hebben we dat even moeten parkeren maar sinds deze week het rijden weer opgepakt.

Wat een verschil... ik zit als een huis op mijn platte bolle tinker en het zadel blijft goed op zijn plek met eventuele rare sprongen. Ik durf zelfs sinds jaren weer te draven en vandaag opgestapt zonder hulp...dat heb ik nog nooit gedurfd!! Wat een goed passend zadel al niet teweeg kan brengen. Ook mijn gewichtsverlies speelt natuurlijk een beetje mee want jah een kleine 40 kilo minder scheelt natuurlijk ook in je beweging... Heel blij, geeft toch wel een kick hoor...

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:12

@Ollytje: nou het zadel dan maar goed invetten met rijvet :)
40 kilo is ook niet niks zeg +:)+

Phrono

Berichten: 8930
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:53

Joepie, mijn zonnige Toscana vanmiddag opgehaald. {:} Lijkt lekker knal op de foto's maar is toch wel mosterdgeel zoals ik in gedachten had, het is maar net in wat voor licht hij hangt. <3 Morgen proberen!

Afbeelding


Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:37

Ik heb een foto waar je je zonnebril bij op moet 8-) Hij is leuk, he?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 06:32

Ik vind hem prachtig +:)+ gaat mooi zijn op je paard, ben benieuwd voor de *-:)

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:11

Echt heel mooi zo <3

www.paardweerinbalans.com
boomloze zadelpasservice
Acupressuur en (chinese) kruiden
Jaaropleiding Acupressuur paard (en hond)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:59

Die is gaaf, Roelke! Is dit een barebackpad?

Phrono

Berichten: 8930
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:43

Ja klopt, een barebackpad! Maar wel heel mooi stevig. Er kunnen ook beugels aan maar ik ga 'm zonder gebruiken.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:27

Hij is heel apart!

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:10

Maar hier kunnen dus ook gewoon beugels aan? Wat is dan het verschil met een ‘gewoon’ Ghost zadel?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:16

Mara2000 schreef:
Maar hier kunnen dus ook gewoon beugels aan? Wat is dan het verschil met een ‘gewoon’ Ghost zadel?

Er zitten geen kussens onder

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:33

De veelzijdige Bob Marshall :))

Afbeelding

Afbeelding

Doet het ook goed op Ierse jachtpaarden en tijdens een sprongetje :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: darkadia, eefjuh20, Joanne_, Lys_PPA, Mirjam79, R_emkee, Siers83 en 15 bezoekers