Materialen stang en trens combineren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Materialen stang en trens combineren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 19:28

Hallo allemaal,


Ik rijd mijn paard met stang en trens van RVS materiaal. De stang vind ik echter wat aan de dikke kant. Ik wil het gaan vervangen door een sprenger stang van sensogan omdat deze vorm stang nergens meer in RVS in dunnere maat verkrijgbaar is. Echter mijn paard vindt de vorm van de onderlegtrens heel prettig. Dit is dus van RVS en deze vorm bestaat niet bij sprenger (Dan krijg je meteen die 45 graden draaiing). Kan ik deze materialen combineren of zal dit een reactie gaan geven?

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Re: Materialen stang en trens combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:33

Ja, dat kan je combineren. Misschien gaat je paard er meer (of minder) door schuimen. Verder geen verschil gemerkt.
Heb je ook gekeken naar de stang van Harry's Horse? Die heeft in RVS een dunne stang.

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 19:39

setteke schreef:
Ja, dat kan je combineren. Misschien gaat je paard er meer (of minder) door schuimen. Verder geen verschil gemerkt.
Heb je ook gekeken naar de stang van Harry's Horse? Die heeft in RVS een dunne stang.



Ja die had ik gezien ,maar deze komt niet in de buurt van de stang die ik nu heb. De vorm hiervan is namelijk prima; hij is enkel te dik. De sprenger stang komt nagenoeg overeen in vorm.

Heb jij ook met een combinatie hiervan gereden? Ik heb gelezen dat sommige materialen een elektrische reactie met elkaar kunnen geven

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Re: Materialen stang en trens combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:53

Ja, daar heb ik ervaring mee en nooit iets geks gemerkt (hooguit wat meer of minder schuimen). RVS met sensogan, aurigan en argentan geombineerd. RVS zal wat redelijk smaakloos zijn en de andere materialen schijnen wat zoetig te smaken, dus kan prima gecombineerd lijkt me.

PrincesjJarig

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Materialen stang en trens combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:26

Ik heb ook een combinatie, ik rij met een sprenger stang (wel een oudere) en een rvs bustrens. Dit werkt voor ons perfect.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Materialen stang en trens combineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:11

Ik heb hem precies andersom, dunne stang(13/14 mm) in RVS van imperial riding en onderlegtrens van KK

Ik merk er niets aan, pony loopt er heel fijn op. Dit was toen een van de dunste stangen met lage tongboog te vinden bijna 2 jaar terug en hij loopt er nog steeds heel prettig op!

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:19

Ik meen dat het officieel niet mag op wedstrijden, twee soorten. Maar ik kan me vergissen.
Ik rij zelf altijd gewoon met de aller goedkoopste bitten van harry's horse of imperial riding en dan ook nog tweedehands :$

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:25

Dorine92 schreef:
Ik meen dat het officieel niet mag op wedstrijden, twee soorten. Maar ik kan me vergissen.
Ik rij zelf altijd gewoon met de aller goedkoopste bitten van harry's horse of imperial riding en dan ook nog tweedehands :$


Reglement hierop is jaren geleden al aangepast en het mag dus gewoon :)

Staat tegenwoordig in reglement dat bitten mogen bestaan uit verschillende soorten metaal

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Re: Materialen stang en trens combineren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 18:36

Bedankt voor jullie antwoorden! Dat stelt me gerust en is handig