[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:08

Vandaag weer een mooie Veneto binnen gekregen Afbeelding

Wat betreft het niet meer naar voor ‘vallen’ in je zadel heeft de voorste ophanging geholpen, bij mij. Ik reed altijd op de achterste en het verschil was erg groot.


J0anieke

Berichten: 4865
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:12

Ohja! Dat heb ik inderdaad ook en werkt inderdaad super :)

    Alana. ♡

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:14

Duhelo schreef:
beterboomloos staat er al bij :)
edit: de andere twee ook toegevoegd

Mijn linkje werkt niet denk ik, kan je eens checken?
Misschien komt het adres te dicht achter het : ?


SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 18:20

mindful schreef:
Duhelo schreef:
beterboomloos staat er al bij :)
edit: de andere twee ook toegevoegd

Mijn linkje werkt niet denk ik, kan je eens checken?
Misschien komt het adres te dicht achter het : ?


Gefixt! Ik zal morgen even een mooie verdeling maken tussen NL en BE.

Jax ♡
You can always tell about somebody by the way they put their hands on an animal

jokari

Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:32

Zo hé zomaar even een nieuw topic.
Ik lees terug netjes mee hoor.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 20:36

Ik heb nu beugeldraaiers gekocht voor mijn BF Arizona. Ik kreeg steeds last van mijn linkerknie en daar zat mijn voet ook niet lekker in de beugels. Bij mijn Wintec had ik altijd van die ijslandse beugels. Die zaten al gedraaid.

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:23

*\o/* dankuwel SayaJones

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:11

Vast een stomme vraag maar hoe ver moeten de kussens van een Ghost zadel uit elkaar wb tussenkanaal. Ze zitten nu vrij dicht tegen elkaar maar dan heb ik geen ruggengraatvrijheid lijkt me?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 23:42

Gisteren het testzadel binnen gekregen, vandaag gepast en al even gereden. Paardlief vond het allemaal maar gek geloof ik maar was wel heel vrolijk tijdens het rijden. Geen idee of dat door het zadel kwam :))

Met aansingelen vanaf de rug had ik wel even het idee dat ik er met zadel en al af zou rollen :)) maar dat viel gelukkig mee. Verder bevalt het me erg goed! De dijwrongen zorgen ervoor dat mijn benen in een veel betere positie liggen, maar met lichtrijden zitten ze dan wel weer een beetje in de weg. Even afwachten hoe erg ik dat ga vinden tijdens het rijden.

Verder merkte ik (nog) niet per se bijzonder veel verschil tussen mijn boomzadel en de Ghost tijdens het rijden.

Voor het rijden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Screenshots uit een filmpje van vandaag:
Afbeelding

Afbeelding

Na het rijden:
Afbeelding

Voor mijn idee is hij wel iets naar achteren geschoven, maar volgens mij is dat in dit geval niet zo'n probleem? Ik had het zadel ook vrij ver naar voren gelegd, en volgens mij lag hij na het rijden zelfs beter. Ben benieuwd naar jullie meningen :)

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 05:21

Nissima schreef:
Gisteren het testzadel binnen gekregen, vandaag gepast en al even gereden. Paardlief vond het allemaal maar gek geloof ik maar was wel heel vrolijk tijdens het rijden. Geen idee of dat door het zadel kwam :))

Met aansingelen vanaf de rug had ik wel even het idee dat ik er met zadel en al af zou rollen :)) maar dat viel gelukkig mee. Verder bevalt het me erg goed! De dijwrongen zorgen ervoor dat mijn benen in een veel betere positie liggen, maar met lichtrijden zitten ze dan wel weer een beetje in de weg. Even afwachten hoe erg ik dat ga vinden tijdens het rijden.

Verder merkte ik (nog) niet per se bijzonder veel verschil tussen mijn boomzadel en de Ghost tijdens het rijden.

Voor het rijden:
[ [url=m/UAwcka.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j4Xczo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DVSf5q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Screenshots uit een filmpje van vandaag:
[ [url=m/VRPcNv.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qjKOGY.png]Afbeelding[/url] ]

Na het rijden:
[ [url=m/UyIIPb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor mijn idee is hij wel iets naar achteren geschoven, maar volgens mij is dat in dit geval niet zo'n probleem? Ik had het zadel ook vrij ver naar voren gelegd, en volgens mij lag hij na het rijden zelfs beter. Ben benieuwd naar jullie meningen :)


Ziet er goed uit na het rijden! Ik vind het zadel op de 1e foto's inderdaad vrij ver naar voren, je ziet dat het zadel na het rijden al meer is gaan voegen.
Wellicht is een andere wrong net iets prettiger voor jullie? Heeft de Spaanse dealer niet nog een losse zit welke je kunt proberen? Je kunt de zittingen heel gemakkelijk zelf uitwisselen.

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:26

de eerste foto dacht ik ook even "oeps", maar na het rijden ziet het er super uit!

ik zou je singel wel even 15 cm langer nemen ,die komt nu wat ongelukkig uit.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:02

Ja, deze singel is inderdaad een beetje kort. Ik zal even kijken of ik er zelf nog eentje heb die iets langer is, ik dacht van wel.

Buitenzinnig, ik geloof dat de dealer hier maar 2 testzadels heeft (Quevis en Veneto) en geen andere zittingen, maar dat kan ik natuurlijk even navragen. Goed idee! :D

Katisa
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:11

Is er iemand die ervaring heeft met het zelf maken van een schapenvacht voor over een barefoot?

Wat zijn jullie ervaringen qua drukverdeling? Mijn paarden krijgen gauw witte haren onder boomzadels, of door een gelpad. Boomloos rijdt ideaal vind ik- maar ik vermoed dat het meer puntbelasting heeft. Helaas komen de witte haren bij die van mij pas als het al te laat is, bij de wintervacht. Wil geen risico's nemen

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:14

Zijn de kifra pads ( de zadelvormige met schaap onderkant) ook prettig om zonder inlages onder bv een dressuur zadel te gebruiken?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:41

Voor het beeld, kort paard en ruiter met dikke kont.Op het paard past nu gewoon een k&m op en er hebben ook nog wel andere zadels opgelegen maar daar was het paard uit gegroeid.De K&M past het paard maar ik zit er niet goed op.Dus ik zou over willen stappen naar boomloos.Maar de meeste zadels zijn wel weer vrij lang.
Naar mijn idee zijn barefoot ,Edix,torsion en freeform ongv.het zelfde? En zou ik denk ik het beste uitkomen op toch een ghost of een trekker zadel denk ik? Ik blijf twijfelen en ben zo bang voor verkeerde aankoop nr zoveel.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:45

beatje schreef:
Voor het beeld, kort paard en ruiter met dikke kont.Op het paard past nu gewoon een k&m op en er hebben ook nog wel andere zadels opgelegen maar daar was het paard uit gegroeid.De K&M past het paard maar ik zit er niet goed op.Dus ik zou over willen stappen naar boomloos.Maar de meeste zadels zijn wel weer vrij lang.
Naar mijn idee zijn barefoot ,Edix,torsion en freeform ongv.het zelfde? En zou ik denk ik het beste uitkomen op toch een ghost of een trekker zadel denk ik? Ik blijf twijfelen en ben zo bang voor verkeerde aankoop nr zoveel.


Blijft een kwestie van passen... Ghost is ook niet per se kort hoor, maar past wel op mijn redelijk korte paard. Freemax is er in short, silverado geloof ik ook, startrekk? Dan zijn er nog heather moffett en prince zadels en easytrekk zadels die enorm lijken op boomzadels qua 'look' en mogelijk ook korter zijn? Het beste kun je de maten opvragen bij de betreffende merken en dan een passervice laten komen die de korte merken voert?

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:03

Niksie schreef:
Is er iemand die ervaring heeft met het zelf maken van een schapenvacht voor over een barefoot?

Wat zijn jullie ervaringen qua drukverdeling? Mijn paarden krijgen gauw witte haren onder boomzadels, of door een gelpad. Boomloos rijdt ideaal vind ik- maar ik vermoed dat het meer puntbelasting heeft. Helaas komen de witte haren bij die van mij pas als het al te laat is, bij de wintervacht. Wil geen risico's nemen


Je kan gewoon een vacht kopen en op maat snijden evt..Zelf snij ik gewoon inkepingen waar touwtjes door passen en zo vind ik het vast aan het zadel..

Ik rij al jaren boomloos en heb nog nooit een witte haar gezien..Kwestie van een kwaliteitszadel die past bij jou en je paard inclusief een goede pad..

www.paardweerinbalans.com
boomloze zadelpasservice
Acupressuur en (chinese) kruiden
Jaaropleiding Acupressuur paard (en hond)

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 19:04

Anoniem schreef:
Zijn de kifra pads ( de zadelvormige met schaap onderkant) ook prettig om zonder inlages onder bv een dressuur zadel te gebruiken?


De winnaar van het nk endurance 160 km reed dit jaar met een Kifra-pad. :D Ze zijn ook zonder inlagen goed te gebruiken onder boomzadels.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:55

Afbeelding

Ik heb gisteren dit pareltje binnen gekregen van Deuber

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 10:23

Is dat de Flex Fit Vario ??

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:13

Nee de deuber quantum short&light western

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:14

Wat een aparte dingen hangen daar achter, zijn dat luchtkussens ofzo?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:50

pmarena schreef:
Wat een aparte dingen hangen daar achter, zijn dat luchtkussens ofzo?


Nee hoor dat zijn wol gevulde kussens

Passervice voor boomloze zadels; Ghost, Barefoot, Trekker

Phrono

Berichten: 8939
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:28

Wat grappig trouwens dat je de maat kunt verstellen op de fork zelf! Mooi zadel! :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:40

Buitenzinnig schreef:
[ [url=m/RhgqRR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb gisteren dit pareltje binnen gekregen van Deuber

Is dit boomloos? Wel mooi zadel, trouwens!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers