[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 11:50

MSM-Geestig kan er uit wbt Ghost


Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:03

Mooi plaatje, Nissima... Micropell (in zwart en bruin) wordt ook gebruikt voor motor laarzen, best stevig spul dus.... ;)

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:52

Lorica is "synthetisch suede/nubuck" en dan is er nog glad leer onder de naam Micropell (een variant daarvan is de Sirocco in tig idiote kleurtjes) en Micronappa, dat dus synthetisch nappa is. Dat is wat soepeler.... Daarvan hebben we 3 kleuren, donker bruin, zwart en "roest"

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:42

Mara2000 schreef:
Ah dank je wel. Heerlijk, al die keuzes, maakt het zo lekker makkelijk haha. Is er nog verschil in sterkte en wat mooier blijft op termijn?
\
De Micropel in zwart en bruin js het sterkst, maar ik heb evenmin klachten over de gekleurde variant (Sirocco) dn de Micronappa zit al sinds het begin op de Ghost basis en kussens :o mede omdat het goed tegen zweet kan en vocht...ik heb een paar Ghost gympen in zwart Micronappa waarmee ik gewoon bij de paarden loop, ook in de modder (toen we die nog hadden :P ) niks mis mee.....

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:33

Nissima schreef:
Kwetal schreef:
Mooi plaatje, Nissima... Micropell (in zwart en bruin) wordt ook gebruikt voor motor laarzen, best stevig spul dus.... ;)

Dat had Emma ('mijn' dealer) ook al doorgegeven ja! Klinkt supergoed, lijkt me ideaal materiaal. Ik denk dat ik daar gewoon voor ga. Het is wel te vergelijken met leer qua rijden, neem ik aan?

Jawel - ik heb er schoenen van, zie en voel ik niet.... het is uiteraard wel anders dan Vetleer, maar misschien zitten er hier nog een paar ervaringsdeskundigen, die je hun ervaring kunnen geven?

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:30

Duhelo schreef:
ik heb de flamenga in die lorica geloof ik (het prototype van de flamenga).
voelt zeker niet anders dan mijn ander zadel kwa rijden. Maar ik moet wel zeggen dat mijn biothane beugelriemen het opperlaagje opaten. ik heb nu de riemen onder het zweetblad en geen problemen meer mee. en mss dat dit materiaal wel wat zwakker was ivm het prototype te zijn?)


In de eerste plaats gefeliciteerd Y)(^)
Ik denk dt dat van een bepaald type gladleer is (zweetblad) dat we niet meer gebruiken juist omdat dat weleens opgegeten werd, het toplaagje kwam er af en dat is niet zo mooi - deed verder niets af aan het leer, maar qua uiterlijk knapte het er niet van op. >;) De Lorica zat op de zitting en en wrongetjes....

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 16:06

Olikea schreef:
Ook ik ben weer in de markt voor een boomloos zadel. Rug van het paard is lang genoeg dus dat is geen beperking (dat was bij de vorige echt een issue) maar hij is breed. en dan echt model salontafel. daar kun je met 4 man koffie aan drinken :+

Ik verwacht dat het allemaal gestroomlijnder wordt, want hij staat nogal met euh.. overconditie.

Welk zadel raden jullie me aan?

Laat BuitenZinnig komen die heeft een hoop merken die je kunt testen om te kijken welke het best bij een picknicktafel passen :D

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:42

Je kunt Ghost laten maken zonder, of met een platte cantle en speciale zachtere zitting voor je problemen.....

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:05

Nissima schreef:
Nog even een kort vraagje over de Ghost zadels. Ik twijfel een beetje tussen de Roma en de Veneto (ivm de dijwrongen). Mocht ik nu een Roma bestellen en later toch liever een Veneto hebben, dan kan ik alleen de zitting kopen, toch? Weet iemand hier wat ongeveer de prijzen van de zittingen los zijn? Ik heb even gezocht maar kan het zo gauw niet vinden.


Je dealer heeft die prijzen....maar je hebt het toch al gauw over 280 - 350 euro, afhankelijk van het model

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:24

Mooi Natachou! :j

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:22

Grappig Nathachou :)

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 23:37

Ik heb een foto waar je je zonnebril bij op moet 8-) Hij is leuk, he?

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:31

Ghost Italy - hier wordt regelmatig mee gesprongen door diverse ruiters. je kunt met alles springen, maar zoals hierboven al aangegeven, het best met een zadel waarop je dan in balans kunt zitten en niet met je benen in de knoop raakt.

Afbeelding

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:17

Maartje1990 schreef:
Wie o wie kan me vertellen wat nu precies het verschil os tussen de ghost kussen mbt kwaliteit? Want zover in kan zien lijkt mij het enige verschil het uiterlijk en dat bij de italy kussens de inlagen niet verwisselbaar zijn?


Kussens nr. 3 dit kan open, de "hoes" waar het foam in zit is van ander materiaal dan kussen nr.4
Afbeelding

Kussen nr. 2 - 2,5cm HD foam verpakt in Airshell met een foamlaagje van 0,5cm - dit gaat in een identieke hoes als kussen nr.3, maar het geheel is wat dunner
Afbeelding

Kussen nr. 4 - Deze kussens kunnen niet open, de foamlaag is eender, maar de "hoes" is dus anders
Afbeelding

Padded Micronappa, dat is wat om kussen 2 en 3 zit (samen met de Sympanova aan de onderkant)
Afbeelding

Formo - mengsel van wol en synthetisch materiaal, is heel stug en verhinderd het kussen van "doorknakken" onder puntdruk (zit dus in alle kussens en kan eventueel ook worden toegevoegd aan een pad)
Afbeelding

Airshell met een foamlaagje, wordt gebruikt in kussen nr. 2 om het stugge HD foam wat zachter te maken
Afbeelding

De functie van de HD foam en het zachtere zwarte schuim - HD foam vangt je gewicht en schokken op, het zwarte schuim maakt het zacht voor je paard, zodat zijn spieren en schouders onder het zadel door kunnen bewegen
Afbeelding

Sympanova - zit standaard onder de kussens, is eveneens zacht en ventileert goed
Afbeelding

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:31

Ja, de HD foam is hetzelfde wat in de pad gaat - (High Density) Maar we hebben ook zachter materiaal (DryF) en er kan een laagje Formo op - ook handig in de pad van de Mandriana en Toscana als je die zwaar wilt belasten :)*

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:00

We blijven uitkijken naar beter materiaal Maar soms is dat gewoon veel te duur en het wordt er niet veel beter van.....

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:08

pmarena schreef:
Mooie plaatjes Don +:)+

Waarom het Formo niet tussen het HD foam en Soft foam in vraag ik me af? Dan zit je zelf ook wat minder hard, of valt het voor onder je billen wel mee? :)

Daar zit nog een heel zadel tussen...met zacht schuim er in :o

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:54

En er een goede pad voor boomloos onder gebruikt???? Het ligt er ook aan hoe je het gebruikt - sommige mensen veroorzaken met het beste zadel nog een ramp op de rug van hun paard..... :o

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:44

Fabster schreef:
Heb je zoveel extra kosten dan, als je een singel 10 cm langer maakt? Geen idee hoor, maar klinkt niet als een groot probleem. Maar goed, ik ben dan ook geen producent :o


Ingeval van Westip/Ghost vol elastische singel kan je op maat bestellen...maar even volhouden allemaal - we zijn bezig met een anatomisch model en die kan - zoals alles bij Ghost - op maat worden besteld :o

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:16

Duhelo schreef:
maarreuh, hoe lang moeten we dat volhouden? :P


Het wachten is tot het ding uit de VS hier is, dan moeten het nog worden uitgeplozen.....want het moet wel "Ghost" worden uiteraard. Maar soms gaan dingen snel.... :j

Zoals bijvoorbeeld het laatste nieuwe Cavallin Treeless model: de PURO, voor wie van heel erg weinig zadel houdt. We zijn nog bezig met testen, maar de eerste zijn al verkocht.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een primeur.....

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:59

Caily schreef:
Dit ringetje voor de beugelophang kan je denk ik de mono riemen van barefoot wel door krijgen, maar vind hem dun ogen ivt die van Ghost. Die van ghost was idd wel een minpuntje, maar niet groot genoeg om geen fan te zijn van het zadel :D Ik had hele mooie biothane beugelriemen en altijd veiligheidsbeugels eraan.


We zijn bezig met een mono beugelriem, maar niet met een haak aan de bovenkant..... dus veiligheidsbeugels zijn altijd aan te bevelen :j

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:14

Is het iemand opgevallen dat ze dit zonder hoofdstel doet???? :)F

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:55

Irene, de singel is wat aan de korte kant.....en je kunt dat singelsysteem nog wat naar voor doen, dan blijft hij beter op zijn plaats - verder ziet het er goed uit (voor zover van foto te beoordelen is)

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 11:14

Citaat:
Ik zou aan de Ghost een flink langere singel gebruiken eerlijk gezegd om te voorkomen dat er wondjes ontstaan aan de elleboogplooitjes. Vind ook wel dat je als ruiter behoorlijk ver boven je paard zit zeg.....zakt dat nog in?

Een langere singel houdt d boel ook beter op zijn plaats :)
Dat lijkt zo, dat ze er hoog boven zit. In werkelijkheid heb je heel veel contact. Maar de vorm van het zadel maakt ook dat je niet zo breed zit. En uiteraard zakt het nog wel in :j

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:12

Buitenzinnig schreef:
Van Westip?
Die is er gewoon hoor, en anders bestelbaar


Of die van Ghost - zelfde materiaal, maar met grappig rood-wit-groen randje er langs :o ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers